1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je snapt dat dat mij dus echt helemaal niks zegt? :9
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Een viertaktmotor verschilt van een tweetakt motor (meest gangbare modellen) in de manier van aandrijving. Simpelgezegd is een viertaktmotor zuiniger en minder onderhoudsgevoelig dan een tweetaktmotor. Een tweetaktmotor is daarintegen weer vaak sneller en makkelijk te repareren/onderhouden. Het maakt opzich niet heel veel uit voor een snorbrommer. Je hoeft namelijk niet hard te gaan, zuinig rijden doet hij op tweetakt ook nog aardig en je zal waarschijnlijk niet heel veel rijden waardoor het totale verschil waarschijnlijk te verwaarlozen is. Snorbrommer heb je de Tomos, Puch en de Peugeot Fox toch wel als de meest gangbare modellen. Zelf zou ik op zoek gaan naar een leuke tomos, simpel en efficiƫnt.
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik zeg niet dat ze relaxter zijn. ze kunnen meer hebben.

    alhoewel. ik ben zaterdag avond 3x aangehouden.

    2x Alcohol Controle
    1x Papiercontrole

    en dat binnen 3 uur.

    uiteraard alles voor elkaar. geen boete

    1 van de agenten maakte in mijn ogen de stomste opmerking over mijn brommer ooit,(als je bedenkt dat ik een Hoogtoerige Giannelli Conti Enduro heb, zonder demperwol in de demper)

    Zij: Hij loopt wel standaard he? tenminste, als ik hem zo hoor is de uitlaat nog standaard
    Ik: *knikkend, diep van binnen was ik serieus geraakt:p

    4-takt is zuiniger, langzamer, goedkoper in onderhoud(2takt wil nog wel eens vastlopen etc) en het grote voordeel is dat je geen mengsmering hoeft te tanken. gewoon benzine. is vaak in de stad handiger. ook hebben ze minder lawaai als 2 takt en trekken eigenlijk altijd. misschien voor mij een nadeel omdat ik graag snel ga is dat ze redelijk moeilijk op zijn te voeren. uitlaat maakt zeer weinig tot niks uit bij 4-takt scooters. wil je sneller moet je al met carb's aan het knoeien.

    Owja tip: mocht je opzoek gaan naar een scooter/bromscooter. vermijd de Aprilia SR DiTech. DiTech's werken met injectie. en zijn serieus goedkoper maar gaan ook erg vaak kapot. je word ze aan de straatstenen niet kwijt en het is gewoon nog niet goed doorontwikkelde techniek. en opvoeren kun je ze niet.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2009
  4. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Zip 25 4t zijn bijvoorbeeld zijn leuke snorbrommertjes vindt ik zelf prijzen rond de 12 a 1300 euro Nieuw geloof ik :)
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Snorscooter in dit geval... Een brommer heeft een ketting.
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Snorbrommer zou ik niet doen met zo'n budget.
    Daarnaast is het voordeel van benzine tanken ook onzin: Dat kan immers ook met een 2-takt met een oliepomp en reservoir (fox de luxe bijvoorbeeld).

    [​IMG]
    Eenn peugeot fox is prima te vinden 2e hands, ze zijn bijna onverwoestbaar (die van mij reed 30000+ km met maar 2 onderhoudsbeurten) maar ze worden al een aantal jaar niet meer gemaakt.

    [​IMG]
    Een Peugeot Ludix is ook mogelijk, luchtgekoeld en 2 takt.....de "opvolger" van de fox.
    Ik hoor ook amper problemen met de Ludix.

    [​IMG]
    Om maar bij Peugeot te blijven: Een Speedfight 25 km/h zijn ook te verkrijgen. Erg leuke scooters die, zeker de nieuwe modellen, weinig problemen kennen.

    4 Takt is de nieuwe trend, voor de leek te herkennen aan de zware "brom".
    Bekendste zijn de Piaggio Zip
    [​IMG]

    en uiteraard de Vespa.
    [​IMG]

    Een zip 25 km is erg leuk brommertje, niet zo breed en prima te berijden.

    En een fox dan ;) ?
     
  7. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. Ik wist niet dat de Fox niet meer werd gemaakt, jammer is dat. Zo goed als alle andere alternatieven die je postte zijn toch meer een scooter (iig kwa uiterlijk), dat zoek ik eigenlijk niet. De Fox sprak me zo aan omdat hij eigenlijk klein en "handzaam" is. :9
     
  8. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Waarom niet gewoon een simpel tomasje met blauw plaatje?
     
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Is het moelijk om een Puch maxi volledig te demonteren en weer te monteren??
     
  10. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    natuurlijk
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nee, is vrij simpel.

    kameraad van mij heeft nu 2 sprint-puchs en als ik het zo zie altijd is het maar een kwestie van een paar kleine bouten.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    2e hands zijn ze anders nog goed te vinden hoor ;)

    Ketting + die 2 versnellingen.....blegh niet mijn smaak i.i.g.

    80 cc Metrakit? 13 pk max op een puch :D :) :9
     
  13. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. Op aanraden van Doelie (:9) zit ik nu naar Tomosjes te kijken, maar ik zie een aantal verschillende modellen en op een paar na zie ik het verschil echt niet. Ik zie op de Tomos site dat sommige bijv mandjes hebben (wtf8)) en sommige electrische start en anderen niet, maar verder zie ik dus totaal geen verschil tussen de modellen.

    Wat is bijvoorbeeld op de minieme verschillen in uiterlijk en de electrische start het verschil tussen de Standard en de Quadro e-start? Waar zit die 200 euro verschil in? Vast niet alleen in de electrische start.

    Help een leek :9
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    De Quadro e-start heeft, goh (e-start), een electrische start. Dus hoef je niet te kicken maar gewoon met een knopje.
     
  15. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Snap ik. Daarom zei ik: wat zijn, naast de e-start en de minieme verschillen in uiterlijk, de verschillen? Want het lijkt me raar dat e-start + een ander voorkapje 200 euro uitmaakt. 8)
     
  16. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  17. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet mijn stijl. Sowieso als ik een snorfiets/brommer koop, haal ik een 25 km/u model en dan wil ik ook liever niet een scooter-achtig uiterlijk. Eigenlijk heb ik al besloten... een Tomosje :cool:.
     
  18. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Doelie has spoken :+ .. Nee maar serieus, een tomosje is echt de beste keuze. Het is gewoon een fiets met een motortje :+ Dingen zijn niet kapot te krijgen en als er dan een keer iets sneuvelt heb je voor een knaak al vaak iets nieuws.

    Je kan 70 cc cilinders kopen voor 70 euro bijvoorbeeld
     
  19. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja. Het is qua looks ook precies wat ik zoek. Heerlijk. :9 Enige probleem: rijbewijs... lol
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    laatste meting kwam uit op 21,2pk. hij heeft er namelijk een Derbi-Blok(oude Type) onder gemaakt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina