1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je moet die dingen apart afstellen , carb is ff sproeiers desnoods lucht en gas maar als je er niet aan heb gekloot zijn die bij de nieuwe carbs al goed.
    rollen en trekveren verschillen per scooter.

    Ree zelf met een 17.5 en yas R stage 6 kopp + huis en malossi vario , beste straat setup met een orginele cilinder. wat doelie al zegt.

    Rij nu met een pro race 2 :)
     
  2. SysanApse

    SysanApse Guest

    Mijne is een Aerox BTW.
    Zal binnenkort wel ff die onderdelen opzoeken , thanks.
     
  3. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik wil dus een motor en rijbewijs halen binnen nu en 5 jaar (:lol:, als ik wil kan ik volgend jaar pas beginnen). Motor rijden lijkt me simpelweg ontzettend gaaf om te doen.
    Maar in ieder geval, ik weet dat er wat wetten zijn, zoals minimaal 21 jaar voor een zware motor. Nu vroeg ik me af...
    1) Heb je nou echt voordeel om eerst je auto rijbewijs te halen? Ik ben sowieso van plan deze te halen, waarschijnlijk zo snel mogelijk
    2) Hoeveel ben je nou ongeveer voor een motor rijbewijs kwijt? Ik had iets gelezen van 1.000 - 1.500 euro, maar ik zou het liever van mensen persoonlijk horen :p
    :cool: Wat is nou slimmer, om pas op je 21e je motorrijbewijs (en motor natuurlijk) te halen? Omdat je die 3 jaar ervoor toch alleen maar een lichte kan berijden)
    4) Hoeveel ben je nou voor een gemiddelde 2e hands motor kwijt, Ik snap dat de prijs ontzettend kan variëren. Maar moet ik nou aan de 2.000 euro bijvoorbeeld denken? (Qua model wil ik iets in de richting van zo'n race ding, zoiets als het plaatje hier, natuurlijk geen echt race ding, maar wel een model in deze richting)
    [​IMG]
    Ik heb verder nog vrij weinig kennis in alle motor zooi, lijkt me alleen steeds gaver en ik weet bijna zeker dat ik er 1 wil gaan halen, wanneer de kans het best is.
    bvd _O_
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Heb je een Scooter-freaks account met je Scooter??

    laat anders eens wat foto's zien.
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je hebt daar erg veel baat bij. Met een autorijbewijs kan je ten eerste beter het verkeer vanuit het perspectief van een automobilist zien. Je weet beter waar de zwakheden van automobilisten (en jezelf) liggen en kan hier beter op anticiperen met de motor. Immers ben jij erg kwetsbaar.

    Daarnaast heb je in principe alle regels al onder de knie en hoef je dit niet meer te leren met motorrijden.

    Ten derde is zonder enige verkeerservaring/kennis direct op de motor stappen in het wegverkeer toch vrij gevaarlijk. Je hebt geen instructeur naast je die op de rem kan trappen, alleen één achter je die je aanwijzingen kan geven maar dat is toch anders.

    Ik zou zeker aanraden eerst je autorijbewijs te halen, ervaring opdoen in de auto en vervolgens aan je motor rijbewijs te beginnen. Scheelt je een hoop lessen. Aan de andere kant, wanneer je eerst je motor rijbewijs hebt is je autorijbewijs een peace of cake als het goed is. Maar een autorijbewijs is simpelweg praktischer als eerste rijbewijs.

    Over het algemeen tussen de 1200 en 2000 euro. Als jij direct voor je motorrijbewijs zonder auto ervaring gaat is 2000 euro vrij normaal. Hangt trouwens ook een beetje af van je rijschool en waar je woont. Het is in grote steden simpelweg een stuk lastiger om vlekkeloos te rijden dan in landelijkere gebieden. Zelf was ik rond de 1500 euro kwijt (theorie, AVB in 1x, AVD 1x gezakt)

    3 jaar licht rijden is vele malen beter dan niet rijden. Vergis je niet, licht rijden is geen straf en het contrast tussen een opgevoerde scooter en een lichte/begrensde motor is ontzettend groot. Het beperkt alleen vooral je keuze qua aanbod van motoren en de topsnelheid. Een 600cc motor begrensd trekt tot de 100 redelijk hetzelfde als een onbegrensde. Je kan alleen niet gelijk op een 1000cc stappen maar dit is ook echt niet aan te raden. Nogmaals, licht rijden is echt geen straf en pure motorbeleving. Met wat meer ervaring kan je opstappen naar iets groters en ik denk dat je wanneer je net je rijbewijs hebt je toch beter thuisvoelt op een wat lichtere motor van 500/600cc dan een 1000.

    Verschilt inderdaad erg. Ik heb een naked ER5 uit 2006 welke me 2500 euro kostte. Voor bouwjaar 2006 is dat toch een mooie prijs. Ik denk dat je rond de 1500 tot 3000 euro een leuke motor hebt.

    Kennis van een motor kan geleerd worden! Ik zelf heb technisch ook amper kennis maar leer elke keer weer wat bij. Hoop dat ik over 5 jaar mijn eigen motor zelf kan onderhouden. Informeer is bij de rijschool wanneer er een motoropstapdag is, vaak een leuke, vrijblijvende (gratis) manier om kennis te maken met het motorrijden en ontdekken of het wat voor jou is.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    volgende week op assen!!!!!



    [​IMG]



    de superbikes.......heb er zin in :)
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Best mutsje zeg, daar kan je straks wel wat ravijnen mee koppen in Frankrijk :thumbs: Heb je nou nog gewoon oordopjes nodig of is dat overbodige 'luxe'?

    Had gisteren een heerlijk stuk gereden. Hoogtepunten ervan waren een flinke tankslapper en een motoragent :+. De tankslapper was heel raar, ik reed op een dijkweg van asfalt, achter een slome auto. Dus ik er langs en tijdens het inhalen reed ik ongeveer 50-60 en begon mn stuur dus vol naar links en weer naar rechts te slaan, en dat meerdere keren... Was echt heel freaky. Heb vol op mn stuur gedrukt en gas los gelaten en het ging goed... Paar moment werd ik een beetje van mn zadel gegooit en hoorde ik mn voorband piepen, dan denk je echt van... poepje.

    Anyway, daarna gewoon verder gereden alsof het me elke dag gebeurd :+ Op de weg terug naar huis trok ik 'm in een bocht even lekker door. En in m'n ooghoek zag ik al een motoragent de andere kant op gaan dusss ik voelde 'm al aankomen... Even later stondie naast me bij het verkeerslicht, met de vraag wat ik van m'n rijstijl vond. Hier wist ik eigenlijk niet zo goed antwoord op te geven, ik zag de bedoeling niet helemaal. Daarna zei deze meneer nog iets maar ik verstond niks boven het gepruttel van de Duc + helm + oordopjes. Maar ik snap hem wel, knam die bocht lekker vlot. Maar dat is nergens verboden, toch? :+
     
  8. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    'Sportief, maar niet onverantwoordelijk.'
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Echt freaky!!! ik ken alleen dat filmpje waarbij het misgaat.. gelukkig zelf nooit meegemaakt.. hoe kan data eigenlijk? resonantie o.i.d.?
     
  10. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Nodig niet maar ben een beetje een vrouwtje zoals je weet, ben op mijn comfort gesteld dus heb ze standaard in :emo:
    Die wouten op motoren snappen er ook niks van he. :x
     
  11. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Gewoon lekker eerst je motorrijbewijs halen, is leuker en in de auto leer je toch vaak beperkter kijken als op de motor. Bovendien moet je wel een enorme klapjosti zijn om 3 jaar in een auto nodig te hebben voordat je op een motor jezelf in leven kan houden. Zolang je gewoon nadenkt gaat dat allemaal prima.
     
  12. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb eindelijk een afspraak staan voor mijn eerste rijles. Het is helaas wel pas op 18 mei, maarja ik kan er nou tenminste niet meer onderuit. Hoop em binnen 3 manden wel te halen en dan ook meteen een motortje aan te schaffen. Ga denk voor een 600cc en het liefst een Ninja, vanaf kinds af aan al mij droom motor.

    Maar hoe makkelijk (of moeilijk) is bijvoorbeeld een Ninja zx6r terug te zetten naar 25kw?
     
  13. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Danger & Bassie :D
     
  14. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, 2500.
     
  15. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ja, super. Nog even kijken of me pa en ik er heen gaan. Deden we vorig jaar ook, was een succes. Zeer leuk! :) Op de bike er heen, dan een stel super races en dan op de bike terug en dan alles op twee wielen langs zien komen! :cool:
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moeilijk of makkelijk, geen idee. Het is in ieder geval wel goed mogelijk want er zijn zat zx6r's op 25KW!
     
  17. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik had nog wat kleine vraagjes, betreft een motor :+

    1) Is het je motor rijbewijs moeilijk? Faalen veel mensen de eerste keer? (Aangezien dat redelijk veel voorkomt @ auto rijbewijs, zover ik weet / in eigen sociale kring meemaak)

    Ik heb dus een beetje rondgezocht naar motors, ik vind de motor stijl zoals ik al eerder aangaf erg vet. (Merken zijn bijvoorbeeld Yahama, Honda, Aprilla)
    2) Is een lichte motor (voor een paar jaren, eventueel / misschien) het waard om te kopen? Of kan je beter wachten tot een zware? En ja, ik zag je post Danger, het is beter dan niks. Maar vervangen de meeste mensen hun lichte motor na een tijdje voor een zware? Verder had ik ook gehoort dat je *vaak* een beginnersmotor die je 2e hands koopt voor een mooie prijs weer door kan verkopen (ik snap dat het ligt aan de staat waarin hij zich verkeerd, aantal KMs etc).

    :cool: Last but not least, zijn er ook genoeg 'racemodel' motors (heeft dit soort motors een naam? :+ ) qua lichte motors? Of heeft iemand eventueel een lijstje / link erover? Ik zie wel heel veel motors altijd, maar ik heb geen flauw benul of het een lichte of zware is. :D

    Nogmaals een plaatje, wat ik qua model bedoel (dit vind ik persoonlijk een ziekelijk mooie, en ja ik snap dat je dit niet zult krijgen meestal als je allereerste behalve als je in het geld zwemt)):
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Street bikes zijn dat. Model dan.
    En het is altijd handig om een lichte te kopen lijkt mij, want om meteen op een 60kw bike weg te rijden.. :cool:
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    @ Heroic.

    Wat versta je onder licht?
    je hebt 125cc race modellen en uiteraard de 600,1000 cc sport modellen.
    En ja het is het denk ik waard.
    Zoals vele mensen zeggen om niet op een te snelle motor te beginnen.

    Ik ga in ieder geval niet sneller dan 600 cc rijden als ik mijn A,tje heb.
    Daarna kan je in de toekomst altijd nog voor een 1000 gaan (of een hayabusa of een ZZ-R1400 lol )

    En tsja rijbewijs halen moeilijk.
    Denk dat dat echt per persoon verschilt.
    De een zal het sneller opikken dan de ander.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  20. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik versta onder lichte? Ik bedoel daarmee de gene die je vanaf je 18e mag gebruiken (dus niet de zware vanaf 21e). Verder zegt 600cc me bijvoorbeeld vrij weinig, met hoe hard dat nou precies is.
    Verder alvast bedankt voor je antwoordje (&Tyrant)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina