Aanslag tijdens Koninginnedag..?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Pim, 30 apr 2009.

1. biggie

biggie ----Xbox360----

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik ben nou afvraag is waarom dit nou geen terroristische aanslag is? Wat zijn de kenmerken van een terroristische aanslag?

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Dat het gepland is van te voren door een groep met een ideologie.

3. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Ik vraag me af of het wel een aanslag was. Wat kan je nou met een suzuki swift tegen een bus beginnen? Het is natuurlijk wel verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar als hij echt een aanslag had willen plegen had hij op zn minst met een tankwagen moeten komen met wat explosieven erin. Ik denk dat de dader eerder knalbezopen was, of helemaal van zn wappie af was en dat ie in een rare bui dit heeft gedaan. We zullen er misschien wel nooit meer achterkomen. Schijnbaar zat hij zonder werk, en moest ie per 1 juni zijn appartement verlaten. In zo'n situatie zit je niet lekker in je vel maar om nou zoiets te gaan doen?? Zal dalijk wel weer op gamen uitkomen, dat hij Saints Row 2 en GTAIV in de kast heeft liggen.

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Zo'n kerel zei tegen Rutger van GeenStijl dat het wel is kan zijn dat die bus op LPG (gas) rijdt. Zo'n tank zit aan de achterkant van de bus.. als je daar met 100-nogwat km/h vol op inbeukt kan je nog best een explosie veroorzaken.

5. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    het word ook steeds gekker in nederland.
    Pim Foruyn word neergeknald, theo van gogh word lekgestoken, vuurwerkramp in Enschede, bokito ontsnapt, en dan nu weer dit. Denk dat ik maar verkassen voel me niet meer veilig hier

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Als je iemand wilt vermoorden, dan is je actie meteen je doel. Terwijl een terrorische aanslag slechts het middel is om aandacht te vragen voor je werkelijke doel.

7. CoMpLeXx

CoMpLeXx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik vertrek naar Mexico. Waar je elk moment ontvoerd kan worden of een griepvirus te pakken krijgt. Veiligheid in Nederland is zeer hoog, dit had in elk land kunnen gebeuren. Er zijn altijd gekken, en die verzinnen altijd iets om schade aan te richten.

Als er bijvoorbeeld een debiel met een handgranaat rondliep, en die granaat in de bus worp dan had je een groot drama. Het had zoveel erger kunnen aflopen in Apeldoorn, tuurlijk zijn die paar doden vreselijk.

8. egelhunter

Leuk Bevonden:
    49
    idd en daarom vind ik het woord "aanslag" niet echt passen in deze situatie. En het had idd erger gekunne. Er hoeft maar 1 gekke gast te zijn die een handgranaat in de bus had gegooid en dan had je echt schokkend wereldnieuws. Alhoewel dat het nu ook niet mis is. 7 doden. Het hadden er ook geen kunnen zijn en het was een geweldige dag geweest.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zoals ze bij DWDD al zeiden :)
    - geen ideologische gedachte achter
    - niet georganiseerd door een groep
    - nog een paar dingen die ik nu ff niet weet :+

Dat over die LPG bus dat wist ik dan weer niet. Was het ook daadwerkelijk een LPG bus? lijkt me dat het koninklijk huis het goeie voorbeeld zet met een hybride bus :+.

Wat ik overigens zo stom vond toen ik het nieuws net zelf zag dat je een paar ooggetuigen aan het woord kreeg en dat de eerste twee de situatie beschreven om hun heen ten tijde van het incident en dat die derde troela over de reacties van de mensen in de bus begon. Ja Beatrix was ook erg geschrokken NO SHIT SHERLOCK DAT IS HET NIEUWS WAAR IK NU OP ZIT TE WACHTEN was mijn eerste gevoel daarbij, volgens mij zijn er op zulke momenten wel belangrijkere dingen om over te vertellen. Weer van dat onzinnige gebrabbel. Moest het even ergens zeggen, sorry :+.

Trouwens, het was dus met voorbedachte rade van die man toch? Niet om respectloos te zijn hoor (richting slachtoffers of koningshuis), maar als het koningshuis voor zulke acties om hun leven moet vrezen. Die gast had volgens mij geen flauw benul van wat hij aan het doen was.

Ik had het meer over het idee achter de feestdag eigenlijk. De ideologie :+.

Laatst bewerkt: 2 mei 2009
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Haha ja, alsof er ook maar 1 iemand de verjaardag van Beatrix viert :p. Het is gewoon een perfect excuus om hard te feesten.

DWDD heb ik btw niet gezien...

11. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nee durh. Het is dan ook eigenlijk de verjaardag van Juliana .

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Amen. Sommige mensen moeten eigenlijk echt een voortplantingsverbod opgelegd krijgen 8)

Kutvolk.

13. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Hij wou gewoon dood. En ik denk dat ie niet helemaal 100 % was en wou die nog een beetje beroemd worden ofzo. Als je zelfmoord wilt plegen spring dan van een gebouw af maar ga geen onschuldige mensen erbij betrekken.. :{

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wiet weet. Lijkt me ook sterk maar jah....

16. Steel Dogg

Steel Dogg Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom klinkt dat zo gek? Hij was ontslagen en daar was hij niet blij mee logischerwijs. Is het dan zo gek dat men denkt dat het een wraakactie was?

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Doel meer op het stukje at hij wilde bewijzen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was...

18. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    ja dit is niet echts iets waar die beveiliging ook maar tegenop kon, echt zon wraak verhaal als de villains van totally spies 8)

19. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
  20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat een geniale avatar Pim :cool:

Deel Deze Pagina