1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik woon in Rokkeveen. Maar je ziet me vanzelf wel is een keer rijden :+ Volgens mij kent half zoetermeer me ondertussen.

    @fallout: ik vind die SP1 dus echt helemaal niks hebben. Hij ziet er enorm gedateerd uit, goedkope/matige afwerking, een keihard zadel, geluid van een panda met erectieproblemen. Nee, ik vond het drie keer niks, en de twee maten waarmee ik was ook totaal niet.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Het was voorheen bij ADO, maar dat is nu veranderd. Nu is het vlakbij het CBR, op de Lange Kleiweg oid. Best mooi gedeelte dat ze ervoor hebben.
    Heb zelf lessen voor AVB in Beverwijk. Op de site van rijschool staat dat we ook daar het examen hebben. En anders is het ook gewoon in Rijswijk bij nieuwe locatie.
    Maarja, nog een klein maandje en dan kan ik ook echt beginnen. Eerst B maar eens zien te halen de 28ste.
     
  3. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    De SP2 dan? Die is al wat fraaier.

    Moet wel zeggen dat ik idd nog nooit dichtbij zo'n ding heb gestaan.
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    SP2 was op het eerste gezicht een hele verbetering. Daar heb ik echter niet op gereden.

    Maar goed, wie wil nou een japanse 'supersport' als je een 1198 kan nemen :+
     
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Oo ben heel benieuwd waar dan! Ik woon namelijk echt heel dichtbij het CBR en rij ook vrij vaak over de Lange kleiweg, heerlijke weg in het zonnetje met 1 hand aan het stuur en een beetje achterover zitten, of andersom :+. Maar dat is voor jou toch vrij kut dat je in Rijswijk moet, neem aan dat je daar absoluut niet bekend bent? Ik ken alle struikelpuntjes en klassieke plekken daar allemaal wat toch wel een voordeel geeft!
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, is wel prettiger als je ergens bekend bent. Wellicht dat ik voor AVD wel gewoon in / rond Leiden kan reiden, van/naar CBR in Leiden, net als auto. Zou stuk prettiger zijn.
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.nujij.nl/dodelijk-motorongeluk-in-rijswijk.4948204.lynkx

    O-)
     
  8. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste les gehad. Viel me heel erg mee, ging me een stuk makkelijker af als met de auto. Eerst de standaard uitleg over de motor, daarna een paar rondjes op de parkeerplaats en toen mocht ik zelf terug rijden. Ging allemaal wel goed, vind het alleen nog wel irritant dat je niet kan zien welke versnelling je zit, maar dat went vast wel.

    Morgen trouwens me eigen motor wegbrengen om hem terug te zetten naar 25kw. IS ie weer een weekje weg, dus is er geen verleiding om stiekum te gaan rijden :p
     
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 mei 2009
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nu je het zegt, vanmorgen werd daar ook een motorrijdster aangereden op die weg, of op de kruisende weg er naartoe. Vlak voordat ze AVB examen had werd ze nog even aangereden door iemand in een auto. Niet ernstig en ze kon erna weer verder (beiden) gelukkig.
    Zij en een andere less(t)er (van de rijschool waar ik nu autorijles heb), zijn overigens wel allebei geslaagd voor AVB. Maarja, volgens mij moet je het wel bont maken als je daar niet voor slaagt.
     
  11. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Is wel een pokke-eind rijden elke keer joh. Voorschoten-Rijswijk. Met een uurtje les is het allemaal niet zo handig, neem aan dat je dan 2 uur les volgt? Al naar motoport geweest O-)?
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Les zelf straks in Beverwijk. AVB deel dan. AVD zal wel gewoon in Leiden zijn.
    Is ook wel even met de trein, maar vlak waar ik nu werk, dus ben het gewend. Les dan een hele middag (4 uur) en dat 4x. En dan waarschijnlijk 1x examen daar. :)

    Nope, nog niet geweest.
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat met die versnellingen wordt even natuurlijk straks als dat je in de auto de pook door alle versnellingen haalt. :D
    Weet nog wel dat ik in het begin dat ook me niet kon voorstellen.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    as zaterdag kan ik mijn nieuwe race-plee ophalen.




    [​IMG]





    mijn yamaha majesty 400 wordt de filevreter,boodschappenbrommert,lekker snel ff naar het strand vervoer en gewoon voor de fun erbij ding!!!

    ben super enthousiast over dit scootergeval.......het rijd zo relaxed.


    de ducati voor het "van dik hout zaagt men planken" gevoel......de scoot om relaxed te tuffen.
     
  15. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik persoonlijk nou weer helemaal niks, maar ja ieder zijn ding :p
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn, stond net midden in Amsterdam krijg ik mijn motor niet meer aan. Na 5 minuten klooien bleek dat het kabeltje van de startknop gaar is. Even aandrukken en gaan met die banaan.

    Dit is nu al het 4e dingetje dat kloterig is. Maargoed dat is het risico aan 2ehands denk ik dan. De eerste 3 dingen (remlicht, knipperlicht en accu) zijn overgins wel kostenloos gemaakt door Motoport Uithoorn. Dus top service van ze.
     
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ga je er nog een 'mijn ducati staat in de garage' sticker op plakken ofzo? Of boeit het je verder niet zoveel :D ?
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    haha....welnee man.


    ik veeg mijn bruine arie af met compensatiegedrag!!!


    't mooiste is dat veel motorrijders met een scheef oog altijd de scooters volledig negeren.
    je bent geen blik waardig en ze zeggen je geen gedag onderweg haha.
    lekker belangrijk allemaal,stap ik op mijn duc dan rij ik toch bij 80% van die klanten het snot voor de ogen kan ik dan altijd denken.....maar waarom?

    ik plak helemaal niks op de scoot......zie al zo vaak wannabee's in auto's of op motoren met complete fabriekssponsoring aan plakkers op auto's en patches op racepakken......maar sturen als een natte krant.

    ieder zijn meug,duidelijk niet mijn ding.


    denk dat ik wel met de scoot er een sport van ga maken om zoveel mogelijk supersport jongens het leven zuur te maken haha :+
    je moest eens weten wat allemaal kan op zo'n ding.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Maar is het nu een scooter, of gewoon echt een motor?
    Scooter lijkt me persoonlijk niet zo chill, vanwege snelheidslimiet.

    Edit: even snel gegoogled en lijkt me gewoon onder de motoren te vallen.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    1x op zo'n scooter gezeten (race-plee is echt een geweldige naam ervoor beuk)
    En raar dat dat is zonder tank tussen je pootjes, maar het is gas geven en het gaat als een malle!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina