1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb (eindelijk) vanochtend het tweede HP boek uitgelezen. Vanavond gelijk beginnen aan het derde boek, zit weer helemaal in de sfeer :cool:
     
  2. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik heb laatst de davinci code en het bernini mysterie gelezen. Allebei geweldige boeken. Ben ook begonnen in de delta deceptie maar die heb ik nog niet uitgelezen omdat ik die toch minder leuk vind. Ik wil meer Robert Langdon! Natuurlijk ook de gehele reeks van Harry Potter al meerdere keren uitgelezen in het nederlands en engels. Ben ook halverwege gekomen met "Het zijn net mensen" van Joris Luyendijk alleen heb ik die nooit uitgelezen omdat ik het toen te druk kreeg met school. Vind het wel vet om te lezen hoe hij daar alles mee heeft gemaakt tijdens zijn werk als journalist. Binnenkort die maar weer eens oppakken en gaan lezen.
     
  3. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]
    [​IMG]

    The illustraties die in dit boek gebruikt worden zijn geweldig, dezelfde persoon die de art voor de nieuwe star wars films deed. Orson scott card hielp mee aan het verhaal, schrijver van 'Ender's Game' en hij hielp mee aan het verhaal van advent rising.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ghehe, ik geef maar weer eens kick. :+

    Ik was toch bezig met fotootjes voor het Show je gamescollectie topic, dus ik dacht 'ach, dan ook maar gelijk van mijn boeken'
    [gb]Wijze woorden[/gb]
    [​IMG]

    [gb]De Donkere Tijd[/gb]

    Net in begonnen. Ben nog niet verder dan de Proloog.
    [​IMG]

    [gb]De Dwergen[/gb]

    Afgelopen week eindelijk deel 3 uitgelezen.
    Tungdil. :eek:

    Als ik Donkere Tijd uit heb ga ik snel verder in deel 4, wat Jeffer me ook wijsmaakt. ;)
    [​IMG]

    [gb]Eragon boeken[/gb]

    Alvast gekocht. Op aanraden van Jeffer.
    [​IMG]

    [gb]De Godengebieder[/gb]

    Beide al uit. Zit te wachten totdat de volgende delen komen. :mad:

    Ik dacht dat dit een serie van 6/7 boeken zou worden.
    [​IMG]

    [gb]Verboden & Verbannen[/gb]
    [​IMG]

    Ook van James Clemens. Geweldige boeken. \o/

    [gb]Hitchikers Guide to the Galaxy ea.[/gb]
    Boekjes voor als ik even niks anders heb te doen. Pas de eerste 2 gelezen.

    2e kon ik nauwelijks een touw aan vast knopen. 8)
    [​IMG]

    [gb]Harry, a History[/gb]
    Nog een paar pagina's. ;) Leuk boek wat je wat meer vertelt over het 'fandom' achter HP

    [​IMG]

    [gb]Harry Potter[/gb]

    Duh. :D
    [​IMG]

    Vertelsels van Baker de Bard en 2 schoolboekjes heb ik ook (die wat bovenop liggen)

    [gb]De Wetten van de Magie[/gb]
    [​IMG]

    Was een tijd terug in de aanbieding voor €7, dus maar gekocht. Moet er nog in beginnen, maar eerst alle bovenstaande boeken/series eens afronden.

    [gb]Dus...[/gb]

    Tsja, veel Fantasy. Vind ik het leukste genre. Dát is pas echt ontsnappen aan de realiteit.

    Vroeger heb ik wel veel andere genres/boeken gelezen, maar in mijn eigen collectie dus alleen maar fantasy. Die andere boeken plukte ik uit de boekenkast van mijn ouders.

    Dus...: Vroeger veel gelezen.

    Paar jaar niks.

    Nu wel weer veel.

    :9


    Zo. 8)
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik moet zeggen dat ik Fantasy een veel minder vernieuwend en verrassend genre dan sci-fi vind. Ik heb, vooral vanaf mijn tiende tot ongeveer mijn vijftiende zo goed als alleen maar fantasy gelezen (vond de boeken Kronieken van de Drenai het leukst, zie wiki). Bijna elke andere serie die ik erbij pakte (Dwergen, Wetten van Magie, Eragon) hadden allemaal datzelfde gevoel en nooit had ik het gevoel iets nieuws te lezen. Ben nu helemaal van fantasy afgestapt.
    Iets wat ik bij sci-fi helemaal niet heb. :9

    Ziet er cool uit! :D Ga ik eens iets over zoeken. Enig idee waar ik hem kan bestellen (Bol.com in ieder geval niet)?
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Misschien krijg ik ook ooit wel eens genoeg van fantasy. Niet alles blijft eeuwig leuk denk ik.

    Tegen die tijd is sci-fi misschien wel een goed alternatief. Ik hou niet meer van boeken die gegrond zijn in de realiteit. Ik lees juist boeken om daar aan te ontsnappen! :)

    Maar ook die gedachtegang kan natuurlijk in de loop der jaren veranderen. :+

    Je had btw Verboden en Verbannen moeten proberen. Op HP na de beste serie/boeken die ik heb gelezen.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Wauw ik had verwacht dat je HP boeken wel in een prachtige etalage stonden met prachtige lichtjes en foto's van HP personages. Valt nog best mee :+
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kan het nog eens proberen. En lol, ik lees eigenlijk geen boeken om aan de realiteit te ontsnappen. In de sci-fi zijn er veel boeken die je ook aan het denken zetten over deze huidige samenleving. Of ze schetsen situaties die goed mogelijk zouden zijn. En dat vind ik veel interessanter dan magie en draken. :+
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn HP nerdachtigheid valt in real life nog best mee hoor. :+

    Boeken moeten niet interessant zijn; ze moeten vermakelijk zijn.
    Voor mij dan. ;)

    Als ik iets interessants wil lezen zoek ik het wel op op internet.
    De krant laat me btw al genoeg nadenken over de samenleving. :p

    Bedenk me net dat ik waarschijnlijk tot een heel kleine groep behoor die de DaVinci Code nog nooit heeft gelezen. :cool:
    *geen meelopert is
     
  10. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Ik ook hoor. Maar ik tel niet, heb alleen HP gelezen.
     
  11. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuke post Dulle! Zal er morgen ook eentje van mijn collectie(tje) maken :) En ik weet nog steeds 100% zeker dat je zwaar Eragon fan gaat worden :+ Ik kijk echt uit naar het vierde deel! Die ga ik net als met HP op de releasedag kopen.

    Ik ben ondertussen bezig met Prins van den Bloede van Feist. Wil gewoon de Riftwar Saga uitlezen.. dus hierna nog één deel. Daarna ga ik weer verder met deel 4 van verboden en verbannen. Vorige week nog de Delta Deceptie van Dan Brown gelezen ( is weer eens wat anders dan fantasy ). Komt in september trouwens weer een nieuw boek van Dan Brown.

    En ja dit lees ik allemaal in bed :emo: Anders kan ik niet slapen.
     
  12. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, morgen de nieuwe Carlos Ruiz Zafon halen:het spel van de engel
    Vond de schaduw van de wind echt geniaal geschreven, super taalgebruik en mooi verhaal. Ben benieuwd.

    Dulle: zijn dat al je boeken of alleen je favoriete?
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat zijn al mijn boeken.
    Te weinig? :+

    Jeffer, waar blijft die foto? :p
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    't Zijn er niet heel veel nee. :+ Al heb jij meer echte leesboeken dan ik, ik heb maar een klein kastje maar wel veel filosofiedingen en zo waar ik nog in moet beginnen (die liggen er al zo'n 2 jaar of zo 8)). :)

    Ik lees nu "Het einde van Europa". Een erg boeiend boek, geschreven voor de Big Bang bij de EU van 2004 (de grote uitbreiding), waarbij een journalist en een fotografe langs de nieuwe oost-grens van de EU zijn gereden en daar met de lokale bevolking hebben gepraat. Erg boeiend, leest erg makkelijk weg en de foto's zijn echt heel goed. Ben nu bij het laatste hoofdstuk, Bulgarije geloof ik. :)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ga voor kwaliteit, en niet kwantiteit :cool:
    Nee, maar je moet toch ergens beginnen. :9 Een het zijn toch allemaal redelijk dikke boeken, dus niet veel verschillende boeken maar wel veel pagina's.

    Ik heb ook wel meer gelezen dan wat nu in mijn kast staat, maar dat zijn niet mijn boeken.

    Ik kan me btw niet voorstellen ooit een boek als dat van jou te lezen. Niet dat het een slecht boek zal zijn, maar het is totaal niet mijn genre.
    Misschien dan maar eens zo een boek kopen om er slim uit te zien. :+
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik wil ook niet altijd dit soort boeken lezen, maar het is echt goed geschreven, simpel, het zijn telkens gewoon beschrijvingen van mensen en gesprekken die ze daar mee voeren, en af en toe wat achtergrondinformatie over een bepaald gebied, delen van de bevolking enz. Heel leerzaam. Ik lees het op het moment ook vooral omdat ik in augustus een aantal maanden naar Oost-Europa ga. :)
     
  17. Kaneda

    Kaneda Active Member

    Berichten:
    1.164
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat de meesten hier sf of fantasy lezen, ik heb zelf een jaar geleden de overstap gemaakt naar historische fictie. Ik was altijd een mega fan van fantasy, en dat ben ik nog steeds wel, maar tijdens de ''wheel of time'' reeks kreeg ik er ff genoeg van. Ik had te vaak het gevoel dat magic gebruikt werd om de hoofdpersoon uit een lastige situatie te redden, de magic voelde soms zo random in dat boek. Toen begon ik met een trilogie van David Gemmel over de oorlog van Troy, omdat het zo'n oud verhaal is en het gebaseerd is op het oude gedicht van Homerus waar echt rare dingen in gebeurden is het maar de vraag hoeveel ervan echt gebeurd zou kunnen zijn. Maar David Gemmel pakt het wel op een realistische manier aan die me erg aansprak.
    Toen stapte ik over naar Michael Curtis Ford die een aantal losse verhalen heeft geschreven over oorlogen en veldslagen die echt hebben plaatsgevonden in de tijd van de romeinen. ''The ten thousand'', ''The last king'' en ''the sword of Atilla'' gaven me nog meer de grauwe werkelijkheid van die tijd. Gaaf aan zijn boeken is dat de hoofdpersonages allemaal echt bestaan hebben, en je leert een hoop dingen die echt gebeurd zijn.
    Sindskort ben ik helemaal hooked aan Bernard Cornwell, die fictie en Historische gebeurtenissen prachtig samensmelt. Veel van zijn personages zijn fictief, sowieso de hoofdpersonen. Dit geeft hem al een stuk meer vrijheid dan bovenstaande schrijvers. Maar ze hebben wel veel interactie met belangrijke echt bestaande koningen, generaals enz. Hij verandert soms ook enigzins de daadwerkelijke tijdsloop, maar verklaard op het einde van elk boek wat echt gebeurd is en wat hij aangepast heeft voor het verhaal. Net de Grail quest trilogie uitgelezen, nu bezig met een reeks over de Noormannen/Vikingen die het huidige Engeland proberen te veroveren.
    Wat ik merk aan dit soort boeken is dat ik direct helemaal into het tijdperk ben waarin geschreven word, en ik uit mezelf nog meer achtergrond informatie ga zoeken voor de lol.
    Al deze schrijvers zijn iig zeer aan te raden aan iedereen die een beetje uitgekeken raakt op fantasy.
     
  18. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo ook een foto van mijn boekenplankje. Ik lees pas fanatiek fantasy sinds augustus 2008 dus ik heb nog niet zo heel veel ( harry potter had ik natuurlijk al hiervoor :p ). Deel 1 van de dwergen ontbreekt nog omdat ik die bij de bieb had meegenomen, zelfde geldt voor deel 1 van verboden en verbannen.

    De plank staat trouwens ook aardig krom :cool:

    [​IMG]
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb pas geleden "The road" van Cormac McCarthy uitgelezen. Ontzettend mooi boek dat de pulitzer prijs voor literatuur heeft gewonnen. Extreem hard, extreem deprimerend en uiteindelijk extreem mooi. Heeft me eerlijk gezegd ook redelijk hard geraakt.

    Gesitueerd in een post-apocalyptische wereld gaat het verhaal over de relatie van een vader en zoon. Zeer apart geschreven ook. Dezelfde schrijver als "No country for old men".

    Verder wil ik binnenkort "Brave new world" gaan lezen. Dit boek uit 1932 wordt erg vaak in één adem met 1984 genoemd en dat boek beschouw eigenlijk wel als het beste werk dat ik ooit gelezen heb.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2009
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Brave New World is wel een aardig boek, maar Huxley's The Island is vele malen belangrijker en leerzamer. Soort anti-thesis tot Brave New World, beide lezen is natuurlijk het leukste.

    Je kunt ook wat boeken van Michel Houellebecq lezen, zoals 'Possibility of an Island' en 'Elementary Particles'. Die zijn een beetje van het zelfde kaliber, maar in de afgelopen jaren geschreven, net iets leuker om te lezen, niet zulke suffe 'ouden taalsch'-stijl. Plus dat Huxley gewoon geen woordenkunstenaar was, soms saai.

    Of Yann Martel's 'Life of Pi', ook leuk.

    Goede sci-fi: Richard Morgan's 'Atered Carbon', 'Broken Angels' en 'Woken Furies' of natuurlijk Dan Simmon's Hyperion (3 boeken), Illium (2 boeken).

    Ik lees zelf op het moment psychologisch-wetenschappelijke boeken over menselijke gedrag; heb Dan Ariely 'Predictably Irrational' bijna uit en las daarvoor Barry Schwartz ' The Paradox of Choice: Why More is Less', ook over consumentengedrag.

    Begin hierna in 'Peace and War' (sci-fi) van Joe Haldeman.

    Was ook bezig in 'The World is Flat' van Thomas L. Friedman, maar was ongoddelijk saai. Lees liever The Last Hours of Ancient Sunlight van Thom Hartmann, erg gaaf boek, leerzaam.
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina