1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Lenny-t, 18 nov 2008.

  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA AV Cable = Oude verpakking,

    VGA HD AV Cable = Nieuwe verpakking.
     
  2. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858

    Thanks :)
     
  3. Flexi

    Flexi Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig is het voor de helft gelukt. Ik heb via bol.com een VGA snoer gehaald van €15, boel aangesloten etc. Moest wel eerst even mijn 360 aan het internet hangen om wat updates te downloaden voordat ik de juiste resolutie in kon stellen. Beeld is nu verder prima zo, nu nog even het geluid in orde maken.

    Ik heb trouwens de Logic 3 VGA TFT AV Cable genomen, en ik kan dus uit ervaring mededelen dat er geen optische kabel voor 5.1 geluid is bijgeleverd (kan dus even worden aangepast eventueel in de OP).

    Ik ga voor de optie geluid via de pc mbh een Tulp <> 3,5mm male jack stekkertje. Ik ga verder altijd met koptelefoon op, dus op deze manier kan ik dan via de pc het volume etc regelen (wat niet op de koptelefoon zelf zit).

    Switchen tussen video output, VGA (360) en HDMI (PC) is bij de HP w2228h een kwestie van enkele keren klikken, en dus binnen enkele seconden voor elkaar. Prima!

    Ik heb wel even gezocht, maar er moet zo te zien meer komen dan een simpele Tulp naar 3,5mm male jack plug, want dat kan kwa afstand niet. Overal kom ik 2x male tulp <-> male jack van 1.5m lengte of meer tegen, maar geen 2x tulp female <-> jack langer dan 20cm. Zit ik weer met allemaal tussen- en verloopstukjes ^^
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2009
  4. masxmasx

    masxmasx Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een monitor van 1920x1200 pixels aansluit, wat doet de 360 hier dan mee? Blijft een deel van het scherm gewoon zwart?
    En kan ik hier het beste HDMI voor gebruiken?
     
  5. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap mijn monitor niet. Ik gebruik mijn monitor voor mn PC en Xbox360. De 360 heb ik ingesteld op 1080p en dat werkt prima. Er staat ook 1920*1080p als ik op menu druk op mn afstandsbediening. Mn 360 is aangesloten via Component.

    Nou wou ik ook mn PC op 1920*1080 zetten maar dan word het beeld zwart en komt er te staan dat de maximale resolutie 1680*1050 is. Bij DVI en VGA heb ik daar last van.
    Hoe kan het dan dat mn 360 wel 1080p kan weergeven?

    Ik heb een Samsung SyncMaster 2032mw
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Je xbox stuurt 1080p uit,
    Je monitor neemt 1080p aan en laat aan jouw zien 'kijk ik krijg 1080p gevoerd'

    Maar vervolgens scaled jouw monitor het xbox beeld naar zijn eigen resolutie (1680x1050)

    Bij component stuur je dus een videosignaal dat door je monitor verwerkt word,
    Bij vga en dvi stuur je pixel informatie die door je monitor weergegeven word.
     
  7. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze vraag is waarschijnlijk al 100x voorbij gekomen maar ik kom er niet meer uit. Al die termen beginnen mij te duizelen om eerlijk te zijn. Ik heb een nieuwe monitor gekocht van Samung, type SyncMaster 2693HM (26" 1920 x 1200 pixels). Deze monitor is aangesloten op mijn PC via DVI en nu wil ik mijn oude Xbox 360 die nu aan m'n TV hangt verhuizen naar deze monitor. Ik had nu gedacht voor m'n PC een verloop te halen zodat deze via DVI>HDMI kan en aan de HDMI aansluiting van de monitor gehangen kan worden. Dan heb ik de DVI aansluiting vrij voor m'n oude Xbox. Alleen welke kabel moet ik nu hebben? Die VGA kabel van Microsoft met een DVI verloop erop? Of heeft dat verloopje geen zin aangezien m'n monitor ook een gewone VGA aansluiting heeft? Bestaat er een stekker voor directe uitput naar DVI of heeft dat voor de oude Xbox geen zin omdat deze eigenlijk analoog beeld geeft? En hoe regel je dan het geluid nog? Sorry voor de newbie vragen maar ik word gek van al die opties.. Tnx!
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je de vga ingang op je monitor niet gebruikt, kan je het beste gewoon een VGA kabel van microsoft kopen. Die kost zo'n 20 euro, en dan krijg je dus een VGA stekker, en 2 van die geluidsstekkers, rood en wit. (Tulp heet dat toch?)
     
  9. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Die conclusie heb ik uiteindelijk ook getrokken, ik vermoed ook dat het qua beeldkwaliteit geen verschil zal maken omdat de oude Xbox 360 toch geen digitale uitput heeft, toch? Het geluid moet ik nog oplossen maar daar kom ik wel uit denk ik. Bedankt voor de info.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2009
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je kan gewoon stekkertjes of kabels kopen om van die 2 tulp stekkers 1 3,5mm jack te maken, en aan het begin van dit topic staat geloof ik uitgelegd hoe je dan het geluid via je PC op de pc boxen kan krijgen.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Helemaal goed :)
    Trouwens, met oude xbox bedoel je xbox1? Ik weet niet of daar een VGA kabel voor te krijgen is..
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat hij het had over een oude 360, als dat niet zo was moet je vergeten wat ik gezegd heb, van de xbox 1 weet ik helemaal niks :9
     
  13. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is de oude Xbox 360 inderdaad, ik noemde hem oud omdat deze dan nog geen HDMI heeft ;) Dan was het super simpel geweest want m'n monitor heeft wel HDMI. Ik dacht daarom eerst ik moet via HDMI of DVI aansluiten anders krijg ik slechter beeld maar volgens mij maakt dat dus niet uit met deze Xbox 360. Bedankt voor de hulp, haal wel een gewone VGA stekker, net zo makkelijk.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Okay dan is een VGA kabel het makkelijkst inderdaad :)
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Misschien een vraag die al duizend keer voorbij is gekomen, maar zag het niet in de OP staan. Ik heb dus eindelijk een cool beeldscherm via hdmi aangesloten en het beeld is super. Waar ik niet echt bij stil had gestaan is dat ik nu geen geluid heb x). Hoe kan ik dit nu het beste aansluiten? Heb 2 simpele computerboxjes die ik best wil gebruiken, maar moet ik dan zoiets kopen:

    [​IMG]

    Edit: Vraag al beantwoord in gesloten thread, cheers!
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
  16. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Sinds vandaag heb ik mijn computer aangesloten via DVI-D op mijn monitor. Mijn Xbox 360 zit op dezelfde monitor aangesloten met VGA. Is het mogelijk dat ik beide apparaten tegelijk kan draaien op mijn monitor, dus dat ik de ene helft van het scherm gebruik voor mijn pc en de ander voor mijn xbox 360?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee, tenzij je monitor PiP ondersteund (wat vast niet het geval is :p)
     
  18. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zoek een monitor vanaf 22inch, max. 250 euro, HMDI aansluiting, Analoog(het liefst wel, is geen must!)

    Ik heb er al 2 gevonden. Samsung 2333HD en Samsung T220HD

    Samsung 2333HD - 1080P, 23 inch 16: 9, 5ms, Componment/VGA/Dvi/2x HDMI/Scart
    En heeft Analoog (tv) en DVB-T
    Kost 240 euro

    --------------

    Samsung T220HD - 1680x1050, 22inch, 16:10, 5ms, Component/VGA/Dvi/HDMI/Scart
    En heeft Analoog (tv) en DVB-T
    Kost 218 euro

    --------------

    Heeft er iemand ervaring met een van deze 2 schermen en heeft hij/zij zijn xbox hier op aan gesloten?

    En hoe zit dat mer 16: 10? Want ik had ergens gelezen dat je daar zwarte balken bij ziet?
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou die 2333HD kopen, die is FullHD 1080p dus zonder zwarte balken (de T220HD niet), heeft meer aansluitingen (2x HDMI) en is wat groter. In mijn ogen die 22 euro extra meer dan waard :)
     
  20. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik zien of dat er op mijn monitor een VGA of een DVI ingang zit?

    Die zien er toch hetzelfde uit? Want ik heb nu een VGA kabel bestelt, maar ik twijfel nu of dat mijn monitor dat wel heeft. Er staat nergens iets bij.
     

Deel Deze Pagina