1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SysanApse

    SysanApse Guest

    Stage6 70 CC Streetrace Ciilinder [​IMG]
    Stage 6 Variateur Pro Sport [​IMG]
    Del Orto Caburateur 17,5 [​IMG] .... Die gaat hard hoop ik =D

    ^uit pats topic.

    Op Aerox zonder Vario ring en Laser X pro.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Net gezakt voor motor theorie FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
    Thuis op de cd-rom examens wel alles feilloos halen,maar op het echte examen zakken :mad:
     
  3. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    @ hierboven , als je die cilinder er op zet zal die goed inhouden met een Laser x pro , beter aan te raden is een yasuni R of als je verdere plannen hebt een yasuni C16 icm 21mm en overrange set en heel de zooi.

    Ik heb zelf een tijdje met die cilinder gereden met een yasuni R , stage 6 koppeling en koppelingshuis power one vario en 17.5mm dell , trok makkelijk autowheelies tot de 20 km/per uur en top van rond de 90/95 miss 100.

    Koppeling van stage 6 is ook echt een aanrader makkelijk en perfect af te stellen d.m.v de imbusjes die erop zitten , ook krijg je er gewichtjes bij voor het doorslippen van je koppeling.

    Let wel op als je die carb koopt/besteld dat je kan kiezen tussen een elektrische choke en een handmatige.
    En dat je andere sproeiers gaat gebruiken ( dellórtho groot) dacht ik.

    Edit: die cil had ik tog niet , ik had de pro mid-hoogtoerig 1 zuigerveertje en alu.
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    kiezen kan 9 van de tien keer niet, dell ortho heeft namelijk een ombouwkit voor een handmatige choke.

    En zo hoogtoerig is deze niet, i.i.g. niet hoogtoerig genoeg voor een c16.
     
  5. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat zag ik te laat pas , dacht dat dit de pro was daarmee kan je namelijk wel een c16 onder hangen .

    En bij euroscooters kan je een 17.5 hand en elektrisch bestellen en hier plaatselijk ook .
     
  6. SysanApse

    SysanApse Guest

    Deze is volgens mij laagtoerig , en dat gaat perfect met een Laser X Pro heb ik gelezen.
     
  7. SysanApse

    SysanApse Guest

    Even filmpje gemaakt , hier is hij dus nog " standaard' .
    Laser X pro , vario ring eruit en karren.
    Hij haalt net niet de top , als er wind staat dan red ik wel de 82.
    Nu zit ik denk ik aan iets van 78.
    [yt]WvC5adpaJ58[/yt]
     
  8. SysanApse

    SysanApse Guest

    70CC en alles zit er nu onder.
    Even inrijden , volgende week post ik wel een filmpje @ full power.
    Hij heeft nu ook geen dip meer BTW =D
     
  9. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Is het een Alu cilinder?

    3 keer 5 min warm draaien en de 1e 100 km rustig aan en dat ding is ingereden
     
  10. SysanApse

    SysanApse Guest

    Gietijzer.
    Werd me verteld om even te 'spelen' met het gas , mag soms wel volledig maar dan niet doortrekken tot 80.
    de eerste 2 tanks even olie toevoegen werd me ook verteld.
    Daarna kan ik vlammen :)
     
  11. SysanApse

    SysanApse Guest

    Iemand die me een beetje kan begeleiden bij het afstellen ?
    Volgens mij zitten de standaard veren er nog op , een witte veer en std trekveertjes.
    Bij de variateur kreeg ik een zwarte veer , die zet ik erop zodra ik klaar ben met inrijden , of is daar een beter alternatief voor ?
    Trekveertjes .... ?
    Rolletjes , die bij de variateur zitten , weet niet precies hoeveel G , die nog te verbeteren ?
     
  12. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is maar wat je vlammen kan noemen....hihi.

    Rijd gewoon rustig aan, en niet gelijk aantrappen en vol gas open. Hoeft ook niet de hele tijd rustig en lees niet te veel op internet.

    Zoals ik de volgende zin las op scooter-freaks, kwam ik niet meer bij:
    Dat zijn indianenverhalen.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    niet helemaal een indianenverhaal!!

    dat je blokkie er lui van wordt is wel wat uit verband getrokken maar hij bedoeld er wat anders mee hoop ik dan maar.


    het gaat om de lastenwissel tijdens het inrijden.
    als het blokje rustig is warm gereden probeer dan tijdens het inrijden zoveel (lees "wel binnen het normale" ) mogelijk van toerental te wisselen.

    maw.......je rijd hem het beste en snelste in door met variabele snelheden te rijden.
    dit geld voor alle blokken in brommertjes,auto's en motorfietsen.


    dan zijn er een hoop mensen die schreeuwen dat inrijden niet meer nodig is omdat in de fabriek die dingen al gedraaid hebben.......

    juist......gedraaid,niets meer en niets minder.
    inrijden duurt of neemt iets meer in beslag dan even het blokkie starten om te kijken en luisteren of alle draaiende delen goed lopen,en dat gebeurd dus in de fabriek.
    je zal het toch helemaal zelf moeten doen.
    doe het wel en hou je enigzins aan de inrijd procedure.....je blokkie zal het waarderen en je krijgt er een veel beter en betrouwbaarder stuk techniek voor terug.

    de meeste kennen deze inrijpreek wel......maar nog teveel mensen weten het helaas niet.
    warmrijden,inrijden..........en daarna vlammen maar!!!
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vandaag geslaagd voor voertuigenbeheersing (motor). :cool:

    Wel beetje geluk, want langzame slalom lukte niet, maar mocht daarna uit parkeervak wegrijden. Dat heb ik ook bij het inrijden paar keer gedaan en wist dat ik dat wel kon. Als ik een achtje of halve draai had moeten doen, had ik het niet gehaald, omdat me dat gewoon niet wil lukken (langzame slalom lukt af en toe eens). Erg happy dus. Nu nog even contact opnemen voor verkeersdeelname.
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    van harte man!!!


    goed op weg naar het roze stukkie vrijheid.
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Is een supermotard geschikt voor woon-school verkeer (als je over de snelweg moet, schijndel - eindhoven)? En zijn er ook goedkope supermotards om mee te beginnen? Want de motors die ik op internet (2e hands) heb gezien zijn echt superduur...
     
  17. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 2 maanden geleden een kymco agility RS gekocht. 1200 gelopen en moet voor een beurt. Nou rijd ik rond de 45 en wil ik dat die ong 55 gaat rijden weet iemand miss wat ik moet doen. Heb namelijk niet zo veel verstand van scooters. Is een grotere sproeier een idee?
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    marktplaats.nl staat toch vol met betaalbare 2de hands motoren? :confused:

    Anyway, ik heb zelf geen supermotard, maar wat ik er van begreep zijn die dingen best fijn in steden (eindhoven). Snelweg is volgens mij iets minder (in vergelijking met tourmotoren), maar nog steeds wel goed te doen. Ligt er aan of je het erg vind om wind te vangen.

    Supermotard is gewoon heel wentbaar. Het is totaal niet mijn ding, maar dat mag de pret voor jouw niet drukken :thumbs:
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik weet niet wat jij betaalbaar vind, maar ik zie ze pas vanaf 3000 euro en dat vind ik niet echt betaalbaar als eerste motor :+

    Geef anders eens een linkje.

    Dit is misschien een slecht voorbeeld omdat ie dan weer extreem duur is, maar deze is wel echt lomp vet:

    http://link.marktplaats.nl/255469494

    Helaas ligt die zo'n €6.500 buiten mijn budget.

    Maar ik ben eerlijk gezegd toch niet van plan iets op marktplaats te kopen. Dan haal ik liever een 2e handse bij een garage, dat is dan betrouwbaarder.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2009
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik even goed hoofdreken heb je zo'n 2.000 euro beschikbaar?

    Zoals gezegt heb ik niet zo heel veel verstand van super motards (niet mijn ding) en ik heb geen benul van wat zo'n ding mag kosten. Ik vind 2000 niet zo heel veel geld als je echt iets goed wilt hebben. Mijn ervaring is dat als je er 1 a 2 duizend bijlegt er veel meer optie openen en je ook echt kwaliteit kan krijgen.

    Voor 2000 krijg je gewoon niet een prachtmotor (of het moet een heel oude zijn wat ook risico's met zich meebrengt.). Maar is dat erg voor je eerste motor? Ik vind van niet, al kosten mijn eerste motor 4.000. Dusja ik volgde mijn eigen raad om met een oude barrel te beginnen ook niet op.

    Ik kan geen supermotard voor jouw zoeken. Ik weet te weinig van die dingen af en ik weet totaal niet wat je wilt. Een motor zoeken moet je altijd zelf doen. Ik ben zelf ook op zoek naar een sportmotor, maar ik heb alle tijd. ik doe zelf rustig aan en kijk wat rond, mocht ik echt iets leuks tegen komen dan koop ik het, zoniet dan wacht ik nog wel ff.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina