[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh.. Mocht het zo zijn dat die soldaat inderdaad een infiltrant is en getrained is om dat de doen.. Amerika heeft dat soort jongens ook gehad/gebruikt. In een oorlog is dit dus meer common practice (of was tenminste ) als dat je zou denken.. En please houdt het brainwash gedeelte en het moslim gedeelte uit elkaar..

Oh ja .. hop N-bom.. waarom ook niet.. Dat je tig miljoen onschuldige irakezen daarmee ook pakt die gebukt gaan onder een regime is geen probleem natuurlijk..
    Ja Irak gaat slecht om met POW's daar valt momenteel niets aan te doen. Dat soort lui komen nog wel voor een krijgsraad te staan..

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    LOL! Dikke humor! Nu weet ik het zeker! Je bent hier echt alleen om de zaak op scherp te zetten! Ff de knuppel in het hoenderhok gooien noemen ze dat. Hahaha, nou, ik zal in ieder geval geen serieuze post meer op jouw reacties (proberen te) plaatsen! Tenzij je echt meent wat je schrijft... Tot die tijd zal ik hartelijk blijven lachen om je reacties :D

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Amerika heeft wel duidelijk meer respect. Die POW's die de US heeft worden goed behandeld. Irak gaat meteen weer mishandelen enzo, onbeschaafd zooitje.

En nee ik laat moslims en brainwashing niet uit elkaar. Zeker niet in zulke landen.

En nucleare bom is wat overdreven maar het wil zeggen dat je eigenlijk niemand kunt vertrouwen. Gewoon burgers geven zich eerst over en dan gaan ze ineens schieten, das toch smerig?

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat bedoel ik dus. Mensen die er anders over denken zijn moeilijks serieus te nemen voor jou he? |:-

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Nee hoor, ik sta altijd open voor nieuwe gedachtes. Daarom vind ik dit ook een goede thread, het heeft me veel nieuwe inzichten verschaft over de oorlog. Ik sta nu zeker niet meer 100% tegen de oorlog te zijn dankzij een heleboel NUTTIGE posts met veel RELEVANTE informatie. Maar na al die inhoudelijke posts is het ook wel eens fijn om niet na te hoeven denken en gewoon te kunnen lachen om (hoe kan ik dit netjes zeggen) wat minder 'inhoudelijke' posts! Het is gezond om te lachen, dat zouden meer mensen moeten doen. Het zou wat leed schelen. :D

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik kan dit niet anders beschrijven als typisch. Echt dit herken ik in al die gozers op TV ook. Doen altijd alsof andere gek zijn en hun idee altijd het juiste is |:- vooral die ene aap die we altijd zien met ze veel te grote onderlip en die gast bij barend en van dorp. Damn wat zijn die gasten erg zeg. Naja bewijst alleen maar dat mijn visie correct is.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Mag ik je er trouwens wel aan herinneren dat er afghanen worden gemarteld op een VS basis in Cuba. De VS hebben dit tussen neus en lippen toegegeven maar op de vraag dat de VS de geneve conventie heeft ondertekend hebben ze geantwoord dat Cuba dat niet heeft gedaan. Dus de VS mag op andermans grondgebied wel martelen? Dat is meten met twee maten.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    LOL, je bent echt grappig!:D Je leest mijn post niet eens goed!! Ik sta je hier te verdedigen!! Me Tarzan, you Ape

Laatst bewerkt: 24 mrt 2003
  9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Zullen wel een hoop reacties over zijn, maar ik vind het echt niet normaal wat de Irakezen nu doen.

De lichamen van dode (Amerikaanse) militairen laten zien alsof het prijzen zijn die ze binnen hebben gehaald. Daarna die POW's ondervragen op TV was ook nogal absurd.

Al helemaal laag vind ik dat de Irakezen nu in burger kleding gaan vechten, waarom zou je voor zo een leger en regime opkomen?!

Zitten al die mensen te zeiken dat mensen in Irak doods bang zijn etc. Ik heb anders ook beelden gezien van mensen die juist ontzettend blij waren met de komst van de Amerikanen en Britten. Voor de mensen die het nog niet was opgevallen de hele operatie heet IRAQI FREEDOM.

Omliggende moslim landen zeuren dat Amerika het tegen moslims doet etc. Niemand heeft zoveel moslims gedood als Saddam Hussein!

Bij een oorlog vallen zoveel doden word er geklaagd, als de VS en GB niks doen vallen er ook doden, maar daar kijken we dan maar niet naar om. De meeste slachtoffers vallen nog altijd onder de militairen.

Omdat oorlog slachtoffers eist is niet automatisch een reden om helemaal niks te ondernemen.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    mag ik je eraan herrineren dat dit terroristen zijn? Boeit me dus echt niks als er een terrorist wordt gemarteld om informatie te krijgen over locatie van osama of andere belangrijke gasten. Trouwens zullen dit echt niet hardcore martelpraktijken zijn zoals in Irak dagelijks gebeuren.

Saddam houssein schiet gewoon eigen burgers neer. Zelfs kinderen, hoe ziek is dat? Echt gestoord als je een kind recht voor zijn klas neerschiet. Die gast heeft honderduizenden doden op zijn geweten.

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Jij bent echt sneu |:-
    Als je het daarvan moet hebben, beledigen etc dan vind ik je echt heel sneu.

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dat ben ik met je eens, het zijn sicke gasten! Maar als je een verdrag ondertekend heb je je hier aan houden. Als je je niet aan het verdrag kan houden moet je er afstand van nemen! Toch? Maar ga dan niet vervolgens, als je zelf het verdrag niet naleeft, een ander land oproepen om dat verdrag wel na te leven. Irak heeft 'm namelijk NIET ondertekend!
    En ff voor de duidelijkheid, martelen is een van de ergste dingen die je een mens aan kan doen! Laat dat duidelijk zijn! De reden waarom ik me zorgen maak over Guantanamo Bay is omdat Amnesty International al maanden lang toegang probeert te krijgen om te kijken hoe het met de gevangenen staat: dit krijgen ze niet. Dat vind ik zorgwekkend: geen enkel regime heeft het recht om te martelen, de VS niet en Irak niet.

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Irak heeft hem wel ondertekend.

En ik weet niet wat er daar is gebeurd dus ik kan ook niet zeggen of ik dat onder martelen vind vallen. Sommige mensen vonden wat Van Der G kreeg Marteling.

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En ik probeer je niet beledigen Ugamer, ik wil gewoon een open discussie waarbij alle feiten naar voren worden gebracht zodat iedereen wat wijzer van deze thread wordt. Maar daarbij moeten wel de posts goed gelezen worden en ik heb het idee dat je dat gewoon niet doet. Je verwijt mijn kortzichtige visie, maar vervolgens ga je me op dingen zitten afbreken die ik nooit geuit heb! En tja, daar kan ik dan niet zoveel mee. Maar laten we hiermee kappen en gewoon weer feiten tegenover elkaar zetten, ongeacht of je het met me eens bent of niet. Het is en blijft een interessante topic waar nu eenmaal wat emoties in meespelen.

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb tot nu toe mijn mening goed onderbouwd. Maar als mensen dan ineens gaan lachen zeggen dat het dom is :confused:

16. kutmetperen

kutmetperen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hersenspoelen

Speelkwartier is voorbij. Nu is het weer tijd om je met de serieuze xbox amerikaans patriottische, oorlogsverheerlijkende hersenspoeltactieken van Microsoft in te laten. Da's nog es andere koek dan insh'allah!

17. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hoooooo! sinds wanneer mag er gemarteld worden als het gaat om terroristen???? Mogen regels dan wel overschreiden worden? Wat is dan het verschil nog tussen Amerika en Irak? Volgens irak zijn koerden b.v. terroristen dus mogen zij ook gemarteld worden.. Ugamer dat verschil MOGEN wij niet maken!!!

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    En daardoor onstaan dus van die heksen jachten.. Als je de link tussen moslim en brainwashing reeel wil maken moet je zeggen dat geloof en brainwashing gelinked is.. Het zijn niet alleen moslims die gebrainwashed worden. Kijk maar b.v. naar Waco texas.. Maar ook in het soort landen als irak komt het niet door de islam/moslims het komt door het regime, het komt doordat die mensen niets anders op tv zien (degene die hem hebben) dan saddam, hoe goed ie is etc etc.. Degene die beter weten worden vermoord en worden vervolgens (als het al bekend wordt gemaakt in irak) als verraders van het volk op t.v gebracht..

Egh dude.. ja dat is smerig maar dat is een tactic die al jaaaaren bestaat.. Op die manier zijn canadese soldaten in kampen gekomen, op die manier zijn vietcong soldaten bij amerikanen in de kampen gekomen en op die manier zijn ook amerikaanse soldaten van vietnamese afkomst in de vietcong gekomen.. allemaal met hetzelfde doel.. En als je een oorlog heb, tegen een overmacht als amerika grijp je alle middelen aan om jezelf te verdedigen, want zo zullen best wat irakezen het ook zien.

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Idd daarom leg ik juist de link. Het is juist in de Moslim landen dat mensen niks anders zien dan haatelijke uitspraken over westerse landen. Tis natuurlijk niet zo dat de Islam een hatelijke godsdienst is, maar de interpretatie daarvan in de moslim landen is gewoon uit de hand gelopen waardoor er overal extremisme ontstaat.

En wie die tactiek ook gebruikt het is gewoon smerig.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik had hier een ander beeld van martelen voor ogen dan jij bedoeld denk ik. Ik had het gewoon over ondervragen en vasthouden in een vieze cel. Want dat is wat ze bedoelen denk ik. Geen mens mag natuurlijk pijnlijk gemarteld worden met duimschroeven ofzo maar dat gebeurd volgens mij echt niet meer in de westerse wereld.

Ik vind het trouwens wel duidelijk worden dat Irak zich al jaren niet aan deze martel regels houdt en er dan niks aan wordt gedaan.

Het moet natuurlijk ook niet zo zijn dat deze gasten zoveel rechten krijgen dat ze niks hoeven te zeggen. Dit zijn de enige kansen die men heeft om die leiders op te pakken.

Lastig onderwerp.

Deel Deze Pagina