Ik kreeg vandaag mijn E-Tech ADSL modem/router (analoog) + 4 poorts switch binnen van de routershop, die ik vol goede moed wilde installeren/configureren. Alleen het lukt niet , ben namelijk nogal een n00b met computer. Volgens mij heb ik alle kabels goed aangesloten, via de splitter loopt de ADSL lijn naar de WAN-poort van mijn modem/router, er loopt 1 etherkabel naar mijn netwerkkaart in mijn pc en 1 ethernetkabel naar mijn xbox. Alle lampjes branden ook zoals het in het de gebruiksaanwijzing staat.
Als ik dan de gebruiksaanwijzing volg (waarvan ik hier beneden ook een stuk heb weggezet), gaat het bij de dik gedrukte tekst fout. Dus bij het uitschakelen van de proxyserver en het opvragen van de webpagina van de router.
Weet iemand wat ik fout doe, want ik ben de hele dag al aan het prullen. Ik heb trouwens win 98.
----------------------------------------------------------------------------------
Installatie
Met deze ADSL router kunt u een of meerdere computers aansluiten op uw adsl lijn. Uw adsl
telefoonlijn kunt u aansluiten op de WAN poort op de achterkant van de ADSL router. Op de
poorten 1, 2, 3 en 4 kunt u computers aansluiten.
U dient het IP adres van uw computer aan te passen:
a) Windows 98/ME: Ga naar Start -> Instelingen -> Configuratiescherm -> Netwerk ->
Eigenschappen van TCP/IP (gekoppeld aan de netwerkkaart)
b) Windows 2000/XP: Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Netwerk verbindingen -> Netwerk
verbindingen -> Klik met rechtermuisknop op ‘LAN verbinding’ en dan op eigenschappen
Tabblad IP-adres: IP adres automatisch
Controleer of uw internetopties correct zijn ingesteld: Start -> Instellingen -> Internet ->
Verbinding -> Nooit een verbinding kiezen.
Proxy-server dient uitgeschakeld te zijn.
Als alles goed is ingesteld, kunt u nu de webpagina van de router openen via uw internet-browser
door 10.0.0.2 in te typen in de locatiebalk.
Bij username kunt u invullen ’admin’, het
wachtwoord is ‘password’.
De ingebouwde DHCP-server van de router staat standaard ingeschakeld, elke pc krijgt
automatisch een IP-adres.
Laatst bewerkt: 21 mrt 2003