1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Routers en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door yuki, 3 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik kreeg vandaag mijn E-Tech ADSL modem/router (analoog) + 4 poorts switch binnen van de routershop, die ik vol goede moed wilde installeren/configureren. Alleen het lukt niet :mad:, ben namelijk nogal een n00b met computer. Volgens mij heb ik alle kabels goed aangesloten, via de splitter loopt de ADSL lijn naar de WAN-poort van mijn modem/router, er loopt 1 etherkabel naar mijn netwerkkaart in mijn pc en 1 ethernetkabel naar mijn xbox. Alle lampjes branden ook zoals het in het de gebruiksaanwijzing staat.

Als ik dan de gebruiksaanwijzing volg (waarvan ik hier beneden ook een stuk heb weggezet), gaat het bij de dik gedrukte tekst fout. Dus bij het uitschakelen van de proxyserver en het opvragen van de webpagina van de router.

Weet iemand wat ik fout doe, want ik ben de hele dag al aan het prullen. Ik heb trouwens win 98.

----------------------------------------------------------------------------------
    Installatie

Met deze ADSL router kunt u een of meerdere computers aansluiten op uw adsl lijn. Uw adsl
    telefoonlijn kunt u aansluiten op de WAN poort op de achterkant van de ADSL router. Op de
    poorten 1, 2, 3 en 4 kunt u computers aansluiten.

U dient het IP adres van uw computer aan te passen:
    a) Windows 98/ME: Ga naar Start -> Instelingen -> Configuratiescherm -> Netwerk ->
    Eigenschappen van TCP/IP (gekoppeld aan de netwerkkaart)
    b) Windows 2000/XP: Ga naar Start -> Configuratiescherm -> Netwerk verbindingen -> Netwerk
    verbindingen -> Klik met rechtermuisknop op ‘LAN verbinding’ en dan op eigenschappen
    Tabblad IP-adres: IP adres automatisch

Controleer of uw internetopties correct zijn ingesteld: Start -> Instellingen -> Internet ->
    Verbinding -> Nooit een verbinding kiezen.

Proxy-server dient uitgeschakeld te zijn.

Als alles goed is ingesteld, kunt u nu de webpagina van de router openen via uw internet-browser
    door 10.0.0.2 in te typen in de locatiebalk.
    Bij username kunt u invullen ’admin’, het
    wachtwoord is ‘password’.

De ingebouwde DHCP-server van de router staat standaard ingeschakeld, elke pc krijgt
    automatisch een IP-adres.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2003
  2. Recon

Recon Recon!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan de proxy server uitschaken in het menu
    "internet opties->connecties->lan instellingen->proxyserver"

3. de luie hond

Leuk Bevonden:
    11
    Die staat niet aangevinkt, heeft dus altijd al uitgestaan, dus dat zal het probleem niet zijn.

4. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Zorg dat je tcp/ip instellingen automatisch zijn ingesteld. Dit is IP adres en dns-serveradres. Dit kun je vinden in je eigenschappen van je netwerkkaart. Hier staat iets aangevinkt van internerprotocol. Aanklikken, bekijk de tabbladenen en alles automatisch zetten.

Succes;)

5. de luie hond

Leuk Bevonden:
    11
    IP adres heb ik op automatisch staan, de DNS op uitschakelen en bij de Gateway niets ingevuld. Is dit goed?

6. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een Xbox-aprroved-router die ook Apple compatible is???

7. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is ik heb windows xp en jij windows 98.

Volgens mij zit je aardig in de goede richting. Dit staat toch allemaal goed uitgelegd in de handleiding.:{

8. de luie hond

Leuk Bevonden:
    11
    Volgens mij doe ik ook alles goed. Maar ik krijg de webpagina van de router niet geopend, via uw internet-browser,
    door 10.0.0.2 in te typen in de locatiebalk.

9. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eej allemaal,
    ik heb vandaag de sitecom router gekocht. et meeste doet ut, de lampjes branden, internet op mn pc doet et (mxstream met alcatel home touch speed ISDN modem) alleen DNS fout. plz iemand help me! iemand zei dat met deze modem geen routers werken. iemand bewijs me et tegendeel plz!

10. Prikkie

Prikkie MASTER

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit in het zelfde schuitje!
    Weet je het al?

11. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    probeer 192.168.1.1 in je browser en dan admin. Misschien werkt het. Kijk eens naar je kabel is deze wel ethernet met 1 op 1 aansluiting.

12. icarus

icarus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaringen met de Draytek Vigor 2200E? Is-ie Xbox compatible???:confused:

13. CHiLL@@P

CHiLL@@P Gamer DeLuxe

Leuk Bevonden:
    0
    Sitecom xDSK/ Cabl router 4S

Bij dixons. Werkt deze? Hij heeft namelijk een ingebouwde firewall. Wie heeft deze router of wie weet of hij werkt of niet..?!

Volledige specificaties:

Interface : RJ45 Netwerk
    Draadloos : Nee
    Doorvoersnelheid : 10/100 Mbps
    Aansluiting : UTP
    Plug & Play : Nee
    Inhoud pakket : Adaptor
    Voor PC/Mac/Beide : PC
    Meegeleverde accessoires : -
    Bijgeleverde software : Ja
    Bijgeleverde drivers : Ja
    Systeemeisen : Vanaf Windows 98
    Technische ondersteuning : Ja

14. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem, live werkt en xbconnect!

15. CHiLL@@P

CHiLL@@P Gamer DeLuxe

Leuk Bevonden:
    0
    Ok thnx Rel!!
    Ga hem morgen kopen:D

[offtopic]
    Ben CHillaap van XBconnect...remember?!
    welke games speel je op LIVE?
    [/offtopic]

16. [BBE]rel

[BBE]rel ©

Leuk Bevonden:
    0
    offtopic: zeker ken ik je nog, lang niet meer gezien, ik speel motogp maar nog niet zo vaak, meer halo nog:p. mazzelzz

17. Riker

Riker 1337 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Voor luitjes die geen zin hebben om dik geld neer te leggen voor een router en een alcatel speed touch ethernetmodem hebben. Check ff deze site http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

Hier staan instructies hoe je van je modem een pro model kan maken softwarematig en het dus een router en modem in 1 wordt en dus geen router hoeft aan te schaffen. Mijn Xbox live werkt nu perfect!:D

Laatst bewerkt: 23 mrt 2003
  18. kane316

kane316 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm dit is geen router maar een switch die gaat niet werken voor live .. de onderstaande gaat wel werken

antwoord

ja dus (blader eens de topic door ;) )

20. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eej ze flashe je wel. is er iemand die met speed touch home isdn modem xbox live heeft werken MET ROUTER? bij mij lukt et niet (en vele andere en ze zegge dat et niet kan) dus dat wil ik ff checke

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina