1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik niet, maar goed ik luister pas 2 jaar metal :+ In ieder geval ben ik er nog niet op uitgekeken. Ik zet Parkway Drive nog eens op :cool:
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, heb in mijn vorige post nog wat youtubes gezet van muziek die ik nu luister. Zin om dat te checken? :eek:

    En op zich niet zo gek dat dit topic weer leeft, ik vind dat er dit jaar veel meer interessante CD's zijn uitgekomen dan vorig jaar.
     
  3. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat ik in rock algemeen van belang vind is het gebruik van het instrumentale gebeuren, ben zelf meer van de Heavymetal, metal, zoals Iron Maiden, Blaze Bayley, Bruce Dickenson's solo werk, Primal Fear.

    Ook zang let ik heel erg op, en de intensiteit in de harmonie van de muziek. Bij heel veel bands van nu mis ik dat muzikale aspect waar gitaarsolo's lijken uitgestorven. Ja oke ik snap dat het nodige kennis en vakmanschap vereist, maar sommige bands van nu hebben zeer veel potentie om echt te groeien tot een goede band.

    Hier een track van Primal fear, van hun debut album.

     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Er ook genoeg variatie in het genre.

    Merk aan mezelf dat ik een beetje ''screamo'' fan begin te worden ^^;;.
     
  5. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister er al zo'n 19 jaar naar en wordt nog altijd fanatieker.

    @Willem: even een top 15, uit de losse pols. gaat gegarandeerd anders zijn aan het eind van het jaar.

    1. Isole- Silent Ruins
    2. Absu- Absu
    3. Candlemass- Death Magic Doom
    4. Necrophobic- Death To All
    5. Razor Of Occam- Homage To Martyrs
    6. Shining- Klagopsalmer
    7. Suffocation- Blood Oath
    8. Svarttjern- Misanthropic Path Of Madness
    9. IXXI- Elect Darkness
    10. Demonical - Hellsworn
    11. Amorphis- Skyforger
    12. Drudkh- Microcosmos
    13. Goatwhore- Carving Out The Eyes Of God
    14. Warbringer- Waking Into Nightmares
    15. Inevitable End- The Severed Inception


    @Dragonforce: Ik vind het best grappig, maar het gaat op den duur wel vervelen om in elk nummer eternity en universe te horen, en op een gegeven moment wordt het een tikje monotoon. Maar wel erg knap, goede muzikanten
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2009
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, Primal Fear heb ik nooit zo interessant gevonen. Iron Maiden daarentegen wel, ook ooit nog 's een coverband gezien in een superklein zaaltje. Zijn door heel Europa bekend (heten Up The Irons) en wat was dat gezellig. :+ Overigens is Primal Fear wel een band die het decennium waarin ze oprichten goed vertegenwoordigen qua metal. Een goed voorbeeld van de goede muziek die er toen gemaakt werd! :D

    Ik ben altijd jaloers op mensen die al 19 jaar metal volgen, want dan kom je vast veel meer tegen dan alleen maar de grote namen. :'-( Ik ben blij dat ik nu bijna een jaar bij ZwareMetalen zit, krijg echt zoveel meer te horen dan ik dacht dat er in metal zit.

    Hm, Isole moet ik nog altijd eens luisteren, de rest heb ik over gelezen én of nog niet gevonden (niet geprobeerd), of vond het gewoon niet zo interesant. Amorphis, Warbringer, etc.
     
  7. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Gezien je nr1 plek voor Candlemass zou het me niet verbazen als je Isole ook tof vindt, ze zijn niet echt hetzelfde qua stijl maar zitten in elk geval allebei in dezelfde hoek. Sowieso is Doom een prachtig genre.
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Khan vind ik een geweldige zanger. Alleen werkte zijn stem laatst op Sonisphere niet echt mee.

    Enfin, mijn voorlopige lijstje voor 2009:

    De lijst van 2009:
    1. Sepultura - A-Lex
    2. Candlemass - Death Magic Doom
    3. Lamb Of God - Wrath
    4. Clutch - Strange Cousins From The West
    5. Escutcheon - Battle Order
    6. Kreator - Hordes Of Chaos
    7. Mastodon - Crack The Skye
    8. The Project Hate MCMXCIX - The Lustrate Process
    9. The Prodigy - Invaders Must Die
    10. Dollhouse - Rock 'n Roll Revival

    Niet allemaal metal, maar goed. Ik heb ook een bredere smaak:cool:
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Luister nu naar Clutch - Strange Cousins From The West, eerste indruk is goed :cool: Vet!
     
  10. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Vind de zang zo ongelooflijk verbluffend. Schitterende rauwe bluesy klank.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Daar heb ik wel wat over gehoord... gek dat ik die niet in huis gehaald heb dan. Hmpf, even opzoeken!

    Clutch moet ik ook nog altijd checken, zijn eens op tour gegaan met Coheed and Cambria, dus toen trok dat mijn aandacht al. :+

    EDIT: Oh, Isole. 8) Die moet ik samen met Semlah nog eens beluisteren. Beide namen stonden op een folder die ik kreeg toegestuurd samen met de promo van Black Sun Aeon (doom/death). Goed dat je me er op wijst! :)
     
  12. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Semlah is ook wel stoer, lekker traditioneel. 2 recente doom releases die ik zelf geniaal vind zijn de EP van Griftegard (Psalm-Bok) en van Procession (Cult Of Disease). Als als je de ultieme plaat wilt, dan "Watching From A Distance" van Warning. Wel zware kost trouwens, maar ronduit geniaal.

    Black Sun Aeon heb ik flarden van gehoord, ik lees overal dat ie zo subliem is maar was nog niet overtuigd. Misschien dan toch maar eens aanschaffen.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Staan genoteerd.

    De eerste luisterbeurten werd ik weggeblazen, zo zwaar, log en bruut. Maar toch ook doom, stroperig, traag. Ik zette de plaat laatst nog eens op, en toen vond ik het wat minder overtuigend. Ik raad aan hem eerst eens via het internet te beluisteren, en dan pas te besluiten om over te gaan op een koop. Of je hebt gewoon een goed vast salaris. :+
     
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    da's een kwestie van budget ervoor vaststellen he :9 Ik ben wel zo'n purist die alles koopt, dus ik zal wel eventjes wat verder luisteren, op zich slaan gehypde albums sowieso meestal de plank bij me mis.

    even terug komend op je eerdere opmerking, ja, dit jaar is inderdaad kwalitatief beter dan bv vorig jaar. Hoewel ik het idee heb dat mijn absolute uitschieter van dit jaar nog moet gaan komen.
     
  15. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]VxO63r4relM[/yt]

    :)
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Het nieuwe album van Divine Heresy heb ik inmiddels al een paar keer beluisterd. Keek er toch wel een klein beetje naar uit maar hij valt me eigenlijk wel tegen. In tegenstelling tot het debuutalbum van de band bevat dit album veel meer stukken aan cleane vocalen en vind ik de stem van de nieuwe zanger een stuk minder bruut dan die van ex-zanger Tommy Vext. Het is geen slecht album maar ik had het liever gehad als onderstaande video.

    Oude Divine Heresy:
    [yt]QcsM9eiZHaM[/yt]
     
  17. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hehehe ja Alestorm. Vind dat stiekem best leuk:)

    [yt]w0T2dPyCEHc[/yt]

    Andere soort Pirate Metal:emo:
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    NEIN!?!? Nu heb ik dat nummer de hele dag in m'n kop :mad:.
     
  20. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    8)

    Gelukkig is dat de bedoeling ook :D.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina