Straatraces.......... zielig ?? Kick ?? Onzin ?? Geweldig ??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 19 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    nu begin ik het gloeiende gloeiende ****** een beetje zat te worden dat gez**k l*l niet over iets waar je nooit bent bij geweest(althans bij ons) mag dan een newbie wezen hier maar dit slaat nergens op! het is geen openbare weg!!!!!!!!!!!!!!
     
  2. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd en dat is hier al 100x verteld. Leer lezen Rinus...
     
  3. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    dank u Liquid
     
  4. gt3

    gt3 Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

    Hee jongens ga niet al te aggressief in op Rinus die alles bepaald vanaf zijn standpunt. In vele opzichten geef ik hem gelijk omdat er mensen zijn die net een rijbewijs hebben en gelijk denken dat ze mika zijn omdat ze een snelle auto hebben.
    Tot en met dit punt ben ik het eens met Rinus maar Rinus nu een vraag ben je wel eens geweest bij zo'n straatrace want wat ik uit jou woorden op kan maken is dat jij denkt dat het in de bebouwde kom plaatsvind. Als dat bij jou in de buurt wel zo is zijn het een stelletje mafkezen. straatracen doe je op afgelegen gebieden waar geen hond of mens komt en natuurlijk blijft er een risico bestaan maar wees eerlijk in het normale verkeer is dit risico zeker net zo hoog.
    In mijn eerdere post gaf ik al aan dat er weinig tot geen organisatie is bij de races waardoor het risico dat er wat gebeurt wel erg hoog ligt en dat het nog weinig met racen te maken heeft.
    Het straatracen opzich is niet gevaarlijk maar het hele ongeorganiseerde eromheen brengt juist het gevaar met zich mee die vele onder de straatracers niet begrijpen of willen zien of er totaal niet bij stilstaan.
    Een echte straatracer racet niet op de openbare weg tegen andere (komt natuurlijk wel eens voor bij het stoplicht (doet iedereen wel eens)) maar doet dat alleen op de afgesproken plekken waar veiligheid en voorzichtigheid hoog in het vandaal staan. Door de film TFAF is dit tot een rage geworden en is racen niet meer echt racen maar meer van kijk mij eens een snelle bak hebben en ik rij je eruit stemming en dit is jiust het gene waar het gevaar ligt(jammer genoeg).

    Vriendelijke groeten,

    Bryan
     
  5. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Voordat iedereen begint te huilen moet ik zeggen dat het me toch wel tegenvalt dat jullie niet eens weten wat een openbare weg is.
    Alle wegen in Nederland die bereikbaar zijn zonder vooraf gegeven toestemming behoren namelijk tot de openbare weg.

    Dus parkeerplaatsen, paden, wegen, straten die niet onder het privaatgrondrecht vallen allemaal onder de wegenverkeerswet.
    Er kunnen dus 2 soorten bezitters zijn, in eerste instantie vallen alle wegen onder toezicht van de provincie, welke ook verantwoordelijk is voor het onderhoud.
    In tweede instantie zijn er dus de grondbezitters die de wegen op hun grondgebied als prive eigendom hebben, en dit dus zodanig moeten hebben aangegeven.

    Het gaat er dus niet om of mensen er last van hebben of dat het ergens heel rustig is, feit is dat de verkeerswet van toepassing is op alle wegen (muv juist toegepast privaatrecht).

    HOOFDSTUK II. DE OPENBAARHEID

    Artikel 4 (J)

    1. Een weg is openbaar:
    I. wanneer hij, na het tijdstip van dertig jaren vóór het in werking treden van deze wet, gedurende dertig achtereenvolgende jaren voor een ieder toegankelijk is geweest;

    II. wanneer hij, na het tijdstip van tien jaren vóór het in werking treden van deze wet, gedurende tien achtereenvolgende jaren voor een ieder toegankelijk is geweest en tevens gedurende dien tijd is onderhouden door het Rijk, eene provincie, eene gemeente of een waterschap;

    III. wanneer de rechthebbende daaraan de bestemming van openbaren weg heeft gegeven.

    2. Het onder I en II bepaalde lijdt uitzondering wanneer, loopende den termijn van dertig of van tien jaren, gedurende een tijdvak van ten minste een jaar duidelijk ter plaatse is kenbaar gemaakt, dat de weg slechts ter bede voor een ieder toegankelijk is.

    3. Dit kenbaar maken kan geschieden door het stellen van opschriften als: eigen weg, particuliere weg, private weg en soortgelijke, of door andere kenteekenen.



    Artikel 5

    1. Na de inwerkingtreding dezer wet kan de onder III van het eerste lid van het voorgaande artikel bedoelde bestemming slechts worden gegeven met medewerking van den raad der gemeente, waarin de weg is gelegen.

    2. Deze medewerking wordt niet vereischt wanneer die bestemming gegeven wordt door het Rijk, door eene provincie of door een waterschap.

    3. Op een verzoek tot medewerking wordt door den Raad binnen zestig dagen beslist. Die termijn kan bij een besluit van den Raad éénmaal voor gelijken tijd worden verlengd; dit besluit wordt onverwijld ter kennis gebracht van hem, die de medewerking heeft verzocht.

    4. Bij weigering van deze medewerking van een gemeente staat aan hem, die de medewerking heeft verzocht beroep op Gedeputeerde Staten open.

    5. Van een besluit tot medewerking als bedoeld in dit artikel wordt, indien dit wordt genomen door de gemeenteraad, mededeling gedaan aan gedeputeerde staten door toezending van een afschrift ervan.



    Artikel 6 (J)
    Het bestaan van eene beperking in het gebruik, anders dan krachtens een wettelijk voorschrift tot regeling van het verkeer, mag mede worden aangenomen op grond van de gesteldheid van den weg en van het gebruik, dat van den weg pleegt gemaakt te worden.



    Artikel 7 (J)
    Een weg heeft opgehouden openbaar te zijn:
    I. wanneer hij gedurende dertig achtereenvolgende jaren niet voor een ieder toegankelijk is geweest;

    II. wanneer hij door het bevoegd gezag aan het openbaar verkeer is onttrokken.



    Artikel 8

    1. Een weg, welke door het Rijk wordt onderhouden, kan aan het openbaar verkeer worden onttrokken bij een door Ons te nemen besluit.

    2. Een weg, welke door eene provincie wordt onderhouden of door een waterschap, en een weg, niet vallende onder de hiervoren genoemde, waarop een waterschap krachtens zijn inrichting of zijn reglement heeft toe te zien, kunnen aan het openbaar verkeer worden onttrokken bij een besluit van de Provinciale Staten.

    Dus als jullie weer eens zo reageren, doe dan in ieder geval je huiswerk goed!
     
  6. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je geweldige knip en plak werk. Weet je, ik zeg het ook niet weer en je denkt maar wat je ervan denken wil.

    Maar als wij het om het gevaar deden en zoveel mogelijk slachtoffers willen maken dan deden wij het wel rond de Spitsuren in de binnenstad 8) . De reden dat wij het op een zondag doen is alleen om de reden dat er geen hond op de weg is.

    Tegenwoordig hebben ze ook nog een andere avond door de week maar daar begin ik zelf niet aan, het is voor mij alleen op de zondagavond.

    EDIT:/ oh ja euh Rinus, bedankt dat je even mij hebt uitgelegd wat een openbare weg is, ik heb nooit begrepen wat ze daarmee bedoelden |:-
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2003
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Het enige wat ik doe is mijn mening geven, als er dan mensen zijn die mijn kijk op deze zaken zien als een aanval op zichzelf, is dat niet mijn probleem.

    Op het moment dat mensen met argumenten komen, moeten ze wel weten waar ze het over hebben, zoals ik hier heb kunnen lezen zijn er mensen die de uitdrukkingen bebouwde kom en openbare weg nog door elkaar halen.

    Mijn mening is gewoon dat racen niet op de openbare weg thuis hoort maar op een circuit.
    En als mensen gepakt worden, zouden ze het rijbewijs en de wagen moeten invorderen.

    En voor de mensen die dit als hobby beschouwen, gewoon veel plezier ermee:)

    Edit:/ dat was meer bedoeld voor gt3 en storm!;)
     
  8. gt3

    gt3 Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    hi,

    rinus dat racen niet op de "openbare" weg moet gebeuren moet ik jammer genoeg toegeven dat je daar gelijk in hebt.
    maar mijn vraag is nog onbeantwoord en deze luid: "ben je weleens bij een straatrace geweest want dan pas begrijp je wat ik bedoel met ongeorganiseerd" en waar de gevaren liggen.
    Op het circuit is altijd het beste en het mooiste (persoonlijk) want daar draait het alleen om het racen en niet om het populair doen met je auto (meeste mensen begrijpen denk ik wel wat ik bedoel).
    Verder wilde ik jou persoonlijk niet aanvallen en volgens mij kwam dat ook niet zo over of wel??.

    Vriendelijke groeten,

    Bryan
     
  9. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    tja daar gaan we weer jij weet net zo goed als wij wat me met een niet openbare weg bedoelen!
    daar bedoelen we mee er komt idd geen kiP (edit flamingo)
    hartstikke leuk dat je het ff hebt opgezocht (moet je overigens zelf weten) maar wat wij dus met de obenbare weg bedoelen is een weg waar auto's rijden en er rijden GEEN auto's om half 11 savonds op het industieterein waar wij onze gang gaan! en dat zou me dan een dooie rotzorg wezen die wetten maar er komt gewoon geen kip!
    en bedankt dat je begrip hebt voor onze hobby
    maar ja dit gezeik gaat uit de hand lopen want begin een beetje agresief te worden!
    wat mij betreft mag er wel eens slotje op want we komen zo ook geen stap verder want de een denkt te weten waar die het over heeft terwijl hij er nog nooit geweest is! en de ander vind het gewoon weer mooi en weer een ander vind het gevaarlijk
    nou ja jullie begrijpen me denk ik wel laten we elkaar in de waarde laten en er over ophouden want dit word niks
    mzzl japie
     
  10. gt3

    gt3 Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    AMEN;)
     
  11. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een industrieterrein nou niet echt een weg noemen...

    Rijden misschien 10 auto's per dag overheen, dus..
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Er kunnen best maar tien wagens per dag rijden, het blijft de openbare weg!
    Alles wat niet volgens de regels gebeurt op de openbare weg is fout en dus strafbaar.

    Heel makkelijk, jullie kunnen hoog en laag springen maar jullie hebben daar gewoon geen donder te zoeken.
    Als je dan zo graag populair wilt doen met je auto moet je gewoon meetings houden, dus zonder te racen, net zoals het in mijn tijd ging (idd. ik klink als een oude zak).

    En wat betreft een slotje, jullie komen met deze thread waarbij jullie om de mening van anderen vragen, dan moet je ook tegen kritiek kunnen en je standpunten kunnen verdedigen.

    P.S. Ik voel me door niemand persoonlijk aangevallen hoor:)
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Egh The Storm.. Het gaat er niet om over het wel of niet begrip hebben voor jou hobby.. Jouw hobby mag volgens de wet alleen niet. Leuk en aardig natuurlijk dat jullie een terrein opzoeken waar geen "kip" komt maar het is nog steeds tegen de wet..
    Tuurlijk is zo'n terrein leeg.. TOT er geraced wordt.. want dan zijn er auto's en mensen die komen kijken.. soms op afstand soms langs de "baan"
    Ik ben dus wel eens op zo'n straatrace geweest en als die representatief was valt het me nog mee dat er nog geen dodelijke ongelukken zijn gebeurt..
     
  14. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    nee nee jij kunt niet tegen kritiek !
    en je denkt ook alles te weten en mij te vertellen waar ik wel en niet mag komen?? hahaha ga in de zandbak spelen man!

    enne wat Nemesis betreft: ik legde het wat verkeerd uit over die hobby heb geen hobby als straatracen maar gewoon auto's
    mijn hobby is alsnog racen(met modelwagentjes op brandstof in de zomder:+ )
     
  15. The Storm

    The Storm Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry Liquid
    het bericht hierboven moest de quote van rinus
    wezen
     
  16. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Sorry hoor maar nou moet je mij even uitleggen wie er hier niet tegen kritiek kan, ik heb in deze hele discussie nog geen enkel punt gezien waarmee je mij kan overtuigen van het nut van dit onvolwassen gedrag op de weg.
    Volgens jou en een aantal anderen zou je alles mogen doen op plekken waar er weinig verkeer komt! Get a life and a pair of brains.

    Met andere woorden kom nou eens met feiten en niet met kinderachtige opmerkingen, er wordt een thread geopend en op het moment dat je het oneens bent moet je maar in de zandbak gaan spelen!!

    Dat klinkt echt volwassen hoor, als je zo elke discussie aangaat, dan schop je het nog ver in het leven.
     
  17. gt3

    gt3 Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    hi,

    Beiden hebben jullie een andere mening en dan is dat toch klaar?
    de ene vind het vind het "vet" om op openbare weg te racen en de andere vind het weer onvolwassen gedrag op de weg.
    ik ben het met rinus eens dat het niet mag volgens de wet maar er gebeuren veel meer dingen die niet mogen want rinus rij jij weleens te hard met de auto?? als je aantwoord nee is lieg je;).
    Het gaat hier mij om als iemand wil straatracen die het zelf moet weten maar hou dan wel de veiligheid in gedachten en als je dan aangehouden word door de politie is dat op dat moment je eigen keus geweest om dat te doen en zal je de verantwoording moeten dragen voor jou ondernomen acties.
    ik ben zelf voorstander voor een meeting op een circuit waarbij alles word geregelt en is het nog gezelliger ook.

    vriendelijke groeten,

    Bryan
     
  18. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik sta er nog steeds bij. Kom eens kijken in een revalidatie centrum. Daar worden zulke bijdehandte gozertjes binnen gebracht. Die eerst zeiden dat overkomt mij nooit. Die gasten die daar inliggen kennen gewoon niet rijden.

    Maar nu kunnen ze en niet praten, (Je hersenen zijn beschadigd) Zitten ze in een rolstoel, Je kan ook geen eten meer voor je zelf maken, Rijbewijs en auto kan je ook gelijk weg gooien want je denkt toch niet dat een invalidie mag rijden? En als je nog eens geluk heb gaat je vriendin ook bij je weg. Want je denkt toch niet dat zijn haar hele leven voor jouw gaat zorgen als ze een betere kan krijgen? Nog maar een streetrace doen dan? Geen haar op me hoofd die daar aan denkt.

    En storm wel kinderachtig om zo te reageren.
     
  19. Martijnisfijn

    Martijnisfijn Gladiator

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Straatraces zijn gewoon gaaf. punt uit. Daar is niks tegen in te brengen. Ja, het is illegaal. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik weet wel heel goed wat het is en hoe het georganiseerd word.

    Punt is alleen dat het legaal moet worden zonder dat de kick er vanaf gaat. En dat is voor sommige mensen een groot probleem omdat ze een kick krijgen van illegaliteit...jammer.

    Ik doe zelf aan karten (outdoor, geen lullige botsautotjes bij de Bleek..) en daar krijg ik een enorme kick van. Ok, het is niet gevaarlijk en je kan het niet vergelijken met straatraces. Maar als je daar al een kick van krijg, dan is straatraces helemaal te gek. 200pk onder je voetjes...

    Maar iig, het zou goed zijn om ergens centraal in Nl (utrecht) een mooie baan te maken. Maak er een leuk onderneminkje van. 500 meter asfalt en een kantine. Gezelllig...
     
  20. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij zandvoort schijnt al jaren een hele mooie baan te liggen, probeer het daar eens!

    Gaat het om de kick van het racen of is het de kick van illegaal bezig zijn!!

    Allemaal arme sloebers die geen geld willen uitgeven aan het huren van een veilig circuit, en dan maar het leven van iemand anders onveilig maken.

    Straffen, opbossen en nooit meer de kans geven op welke manier dan ook aan een rijbewijs te komen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina