1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

13-jarig meisje solo zeilreis

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tyrant, 25 aug 2009.

  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het hele issue over gaat is dat een 13 jarig kind never nooit de gevaren kan overzien. Als je volwassen ben en normaal kan nadenken en je wil dan de wereld over, veel plezier niemand die je tegen houd.

    Maar een 13 jarig kind ziet de gevaren niet, dat is het hele probleem. En daar moet ze tegen worden beschermd, en dat gebeurd nu dus ook.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Even over de Noordzee naar Engeland varen is wel heel anders dan een wereldreis maken hoor, jij hebt duidelijk nog nooit gezeild. En aan een boot die een halve dag achter je vaart heb je ook vrij weinig als je mast afbreekt en je mee de diepte in sleurt.. Ik noem maar wat. Om nog maar niet te spreken over andere externe factoren dan het weer.

    Ik ben het met je eens dat er te veel aandacht naar uit gaat, maar dit kan niet goed gaan en is ook niet goed voor dat kind.
    Wat mij betreft zoeken zij en haar ouders het zelf maar uit, maar dan moet later de media niet iedereen gaan beschuldigen dat men niks heeft gedaan om ze tegen te houden.
     
  3. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Ik denk niet dat dit uit het meisje zelf komt, maar eerder uit haar ouders. Een kind van 13 kan echt niet zulke beslissingen verzinnen zoals het aannemen van een andere nationaliteit. Dit komt echt wel van haar ouders af.
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is en aanname, een reeele aanname dat wel, maar het blijft een aanname.
    Wij kennen dit meisje niet.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als ik haar zo zie en haar hoor praten. Lijkt het zeker geen meisje zonder mening en waar de ouders de baas over haar zijn. Ze weet goed wat ze wil, en deze beslissing is zeker niet aangepraat.

    Laat haar gewoon. Stel je voor dat jij dit wil doen. En dat iedereen zich ermee gaat bemoeien. Dit zal je ook niet fijn vinden. Dus bemoei ik me er ook niet mee. En moeten die mensen zelf de beslissing nemen. :)
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gister Knevel en Brink gezien, en ik vond het niet zo heel schokkend verhaal. Dit meisje gaat naar 3 havo als ze in Nederland blijft, waaruit ik concludeer dat ze niet dom is en dat diploma later echt wel gaat halen. Daarbij is de reis goedgekeurd en gesteund door de zeilbond, die meer over dit onderwerp weten dan wij alle.

    Schijnbaar valt de reis technisch gezien mee, ze vermijdt de kapen en maakt daardoor ik niet echt een wereldreis maar steekt Amerika over en gaat dan via de kust van Aziƫ, India en gaat dan via Jemen en Egypte de middenlandse zee op. Ook wordt hier gesuggereerd dat de reis 2 jaar non-stop zeilen is, er worden veel tussenpauzes genomen waardoor ze misschien zelfs haar schoolwerk aan land zou kunnen maken in de tussenstops. Ze kan in amerika zijn binnen een maand(!!) zie die zeiler, wat een paar dagen vertraagd kan worden bij windstilte. Verder zeilt ze op grote vaarroutes en en met een volgboot en zijn er eigenlijk amper gevaren behalve bij de kust van Somalie (wat ook wel meevalt aangezien de kant van Somaliƫ die zei zeilt niet de kant is van de piraten(die zitten in het oosten, amper in het noorden).

    Ik zeg doen :)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  7. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Waarschijnlijk heeft ze de Pireats of the Carribean films iets te vaak gezien.....
     
  8. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Wilde dat ik dat kon op m'n dertiende.
    Dat meisje leeft tenminste.
    Niet zo'n standaard leven zoals iedereen die --> geboren -> school -> werk -> pensioen -> dood
     
  9. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Fixed
     
  10. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    :emo:
     
  11. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Fixed?
     
  12. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dat is wel een hele standaart opsomming. Mensen doen echt wel meer in hun leven dan alleen werken en school. Zou niet weten wat tbh, maar bijv bungeejumpen ofzo. ik vind dat je dat echt MOET hebben gedaan in je leven.
     
  13. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach laat dat meisje lekker, als ze omkomt hoop ik dat die ouders de bak in draaien.
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze al die extra aandacht maar besteden aan kinderen die echt mishandelt worden. Dit is misschien niet helemaal ok, maar aan de andere kant vrijheid blijheid.

    Als dat hele gezin er achter staat moet Nederland niet zo truttig doen.
     
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    De gemeente schrijft Laura voorlopig niet uit, krijgt nog wel een staartje (kinderrechter enz.).
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    De wereld rondgaan is anders wel een aardig verschil dan eventjes de noordzee over steken naar Engeland. En dat ze op een zeilboot geboren is zegt ook geen drol, voor het zelfde geldt was ik in een auto geboren, maar dan hoef ik ook geen geweldige coureur te zijn.

    Vind ook gewoon correct dat het niet mag van de overheid , ze is 13 en moet naar school. Leuk dat zij een recordje wilt verbreken, maar ze heeft wel gewoon leerplicht, net als ieder ander kind. Gewoon een naief kind dat ook niet verder denkt dan dat het haar wel leuk lijkt om te doe. Je beseft niet hoe naief en kinderlijk 13 jarige meisjes zijn gast.. Ga maar is een dagje in een 1e/2e klas zitten op een middelbare school en je komt er zo achter. Die kinderen zijn absoluut niet klaar om zo een project in hun eentje doen, veels te speels.

    Vind het trouwens ook een verwend pokkekind, tering wie denk je wel dat je bent. 'Ja ik kan zeilen dus ik ga de wereld over.. Ooh mag dat niet ? Dan ga ik wel in Nieuw-Zeeland wonen zodat het wel mag'.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2009
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ach en als ze zo koppig is en die ouders ook denken dat hun "superdochter" het wel even kan,laat haar dan lekker gaan.
    Ze komen er wel achter.

    Maar kom dan ook niet huilen als dat kind vervolgens verzuipt...
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    De route die ze gaat varen is relatief veilig zoals ik eerder al zei, met een volgboot echt wel te doen, en met lange tussenstoppen. Mensen denken hier nog steeds dat het om 2 jaar puur zeilen gaat, het gaat om een reis van 2 jaar waarin ze genoeg tussenstops maakt om de Havo gewoon te blijven volgen.
     
  19. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals sommige al zeggen; leerplicht.

    Dus bleef maar lekker thuis of emigreer.
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    tuurlijk niet, daarvoor moet je 5 dagen per week naar school. Zo makkelijk is de havo niet hoor. Bovendien is de havo een stuk meer dan afentoe opdrachten maken uit een boek, je moet ook les krijgen. Was het maar zo makkelijk , dan was ik er ook vanaf.
     

Deel Deze Pagina