1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb Wrath ook op CD, inderdaad super goed geluid :)

    Drop Dead, Gorgeous heb ik wel eens van gehoord. Zal er eens naar luisteren. Ensiferum's nieuwe album heb ik na 4 nummer maar uitgezet, is gewoon niet mijn ding.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Sukkel. :+


    Kan niet luisteren. ='| Pa zit al sinds ie thuis heel hard muziek te draaien. :+ Stevie Ray Vauhgan, Bob Dylan, Frank Zappa. Ben 't nu toch wel beu. 8)
     
  3. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken The Prophecy ja, paar keer live gezien. Geweldige band, het gitaarwerk op "Revelations" is briljant, nieuwe cd is ook erg de moeite waard. Ze staan ook op Dutch Doom Day geloof ik, maar ik kan helaas niet dit jaar.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind sommige nummers niet goed in elkaar zitten, had hier en daar wat op het 'songwriting' aan te merken. Maar die zanger, wat een strot! :eek:
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    [yt]vnIPvSj0ySk[/yt]

    Luister de laatste dagen vaak naar Disarmonia Mundi :)
     
  6. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Kwam toevallig hierop:
    [yt]-HvB4InUMRU[/yt]

    Dominus - Spiritual Mountain. De vorige band van Michael Poulsen van Volbeat. Wat een verschil8)
     
  7. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Stevie Ray Vauhgan is geniaal _O_ Had mijn pa maar zo'n muzieksmaak :+
     
  8. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Uber debiele clip maar o zo'n geniaal nummer:

    Ensiferum - From Afar

    [yt]ALrjjJdmxgA[/yt]
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hm, ik hoor muziek die in het verlengde van All That Remains ligt. Niet zo boeiend (meer) dus! :eek:

    Ook met dezelfde drummer toch? Die is erg goed. Vind verder de muziek niet zo boeiend. 8)

    Heb net de CD (Ghost Reveries) opstaan, samen met Blackwater Park voor mij wel de meesterwerkjes. :thumbs: En in die 8-bit hoor je heel goed die geweldige melodieën en composities.

    Weet niet of ik't al eens eerder gepost heb, maar vind de nieuwe CD voor Ensiferum-standaarden toch erg goed. Alleen niet echt mijn ding! :)

    Verder wil ik ZELF ook nog iets melden uit metalland. :+

    http://www.myspace.com/devourment

    Godverdomme, moddervet, zwaar en vies. Leuke zanger ook. O-)
     
  11. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dude, ken jij All That Remains wel :eek: Vind het daar zelf totaal niet op lijken maar goed :)

    Trouwens, WTF @ Devourment
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2009
  12. Exar Kun

    Exar Kun Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Jezus wat een kut clip idd, maar zeker een erg tof nmmr. Ook een erg tof nieuw album overigens, na het vertrek van Jari Maenpaa vreesde ik het ergste maar vooralsnog hebben ze toch 2 erg goede albums en een toffe ep afgeleverd. Over Jari Maenpaa gesproken, hoe zit t trouwens met de nieuwe Wintersun? Had die niet zo onderhand al lang uit moeten zijn? =P

    En dr komt de laatste tijd best wel wat toffe shit uit. 'On the Inexistence of God' van Blasphemer, 'Preaching Venom' van Nervecell en de nieuwe Dying Fetus beukt ook lekker. Na het matige 'War of Attrition' vind ik 'Descend Into Depravity' toch wel een hele vooruitgang (of terugkeer naar het oude niveau =P).

    Ik vind 2009 tot nu toe al best wel een mooi metal jaar eigenlijk.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    :)

    @Winterbase: Goed, meer Soilwork dan. Maar vind dat allemaal even saai. :eek:
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Over wintersun weet ik het volgende, en dat is dat ze alle optredens van 2009 hebben afgezegd om met hun nieuwste album (time) bezig te gaan. En de tracklist staat op wikia (niet echt een uber bron) maar het album schijnt 60+ min lang te zijn. Dus hopelijk word het een geniaaaaal album.

    Linkje dat ik van Willem heb gekregen, nieuwste nummer van Chthonic:

    [yt]66YNWi_nDL0[/yt]

    Hier word ik dus erg vrolijk van :)
     
  15. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang is ie nou al met "Time" bezig. Eerst zien, dan geloven zeg ik dan

    @ Exar Kun: ben benieuwd naar DF, maar of het enigszins in de buurt van "Destroy The Opposition" kan komen betwijfel ik dan weer. Maar dat het een mooi jaar is ben ik met je eens, hoewel ik denk dat de ultieme klapper nog wel eens kan gaan komen. Per slot van rekening moeten we nog wachten op de nieuwe Nile, Immortal, Secrets Of The Moon, Marduk, Merrimack, Swallow The Sun, Griftegard. Maar goed, ik klaag verder niet.

    @ Winterbase: Vind Disarmonia best tof, maar eigenlijk met name "Nebularium", daarna iets teveel de zweedse kant op. "Nebularium" had nog een beetje een eigen smoel

    Wat betreft "Ghost Reveries", die vind ik persoonlijk toch wel een stukje minder dan "Blackwater Park" en "Still Life" hoor. De melancholiek van BWP hebben ze verder nooit meer laten horen, en de nieuwste vond ik zelfs wat teleurstellend (hoewel het eerste nr geniaal is).
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De laatste plaat vind ik echt niets aan! :eek: Still Life is inderdaad ook erg goed, maar ik vind dat eigenlijk op elk album (behalve de laatste dus) super nummers staan. The Night and The Silent Water, Under the Weeping Moon, The Moor, etc.
     
  17. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeker, alleen vind ik die t/m Blackwater Park een stuk consistenter dan erna. Maar dat neemt inderdaad niet weg dat nrs als "Deliverance" en "Baying Of The Hounds" ook te gek zijn.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Baying of the Hounds. :) Ik vind dat deuntje van Beneath the Mire ook geniaal, de rest van het nummer kabbelt er lekker mee voort.

    Collega van me raadde mij de band Fear of Domination aan.

    http://www.myspace.com/fearofdomination

    Zo, dat klinkt lekker! :eek: Industrail metalband met een superdik geluid en goede productie. Dubuutplaat is nu uit (en makkelijk te 'verkrijgen').
     
  19. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    :D Ben de plaat nu aan het luisteren ;)
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina