[oorlog] De oorlog in Irak

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door T-box, 17 mrt 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Een goede gast voor Bush inderdaad. In zijn eigen land kunnen ze hem missen als kiespijn. De engelse regering laat aardig wat steekjes vallen: de engelse publieke opinie is tegen oorlog.

2. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus? Je kan wel tegen de oorlog zijn zoals Frankrijk en Engeland, maar zij kunnen geen invloed uitoefenen op de Amerikanen....Blair snapt tenminste hoe t werkt...zoals ik eerder al uitlegde

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Jaja, Blair snapt het helemaal. Ondertussen is de Engelse economie een van de slechtste van de westeuropese economieen, en hij volgt een leider van een land waarvan de staatsschuld zo enorm hoog is dat het nog maar de vraag is of deze ooit nog afbetaald kan worden! Jaje, die Blair snapt het... |:-

4. kutmetperen

kutmetperen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Koerden beschermen e.d.

Turken Koerden beschermen?

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..... ahahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaahhhhaaaaaaaaaahhahahahahahhhaaaaaahhahahahaha

Blair.... invloed....op Amerika?

hahahahahahahahahaaaahahahahahahahahhhsdhshahahaahahhhhahhahaxhxnhnxxnmxhaaldssam;'s;'lvj'ae;kv,'l;a'\

/Mod DarkwingDuck: Probeer eens wat nuttigs te posten ipv dit loze gedoe...

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Re: Koerden beschermen e.d.

Ik ben het niet met je eens Darkwing, ik denk dat deze post precies goed weergeeft wat er gaande is. Blair heeft geen invloed op Amerika, net zo min als de Turken de Koerden beschermen. Ik denk dat je je daar best boos over mag uitlaten, misschien iets minder 'ha' had wel gemogen ;)

6. kutmetperen

Leuk Bevonden:
    0
    hehe

tja, twas een doordenkertje :)

Je kan natuurlijk niet van iedereen verwachten dat ze het snappen.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je bedoelt dat niet iedereen 'Sneeuwwitje' heeft gezien...? Ohnee, dat was hiho hiho... ;)

8. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Time will tell...ondertussen krijgen Frankrijk en Duitsland al helemaal niets voor elkaar...en om de te zorgen dat de koerden niet massaal naar Turkije vluchten zal Turkije ze moeten beschermen...en ik denk niet dat de Turken de internationale gemeenschap op dit punt (nu ze de EU willen binnentreden) tegen zich willen krijgen...misschien moeten mensen zich wat meer verdiepen in de wereld politiek dan meteen 'the obvious' schreeuwen...tuurlijk lijkt t of Blair alleen achter Bush aanhold, maar hij heeft wel degelijk een socialere mening over post-oorlog Irak dan Bush...

Ga nog maar wat meer lezen ofzo

9. kutmetperen

Leuk Bevonden:
    0
    time will tell

Sorry, ik lus geen frans

Welke invloed heeft Blair op Bush?

Wat wil de 'internationale gemeenschap' (bestaat er zoiets?) volgens jou dat Turkije niet wil? Als je doelt op oorlog in Irak dan heb je een beperkt beeld van die gemeenschap (VS en GB)?

10. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: time will tell

En ik heet geen Frans :rolleyes:

Blair beinvloed Bush in zoverre dat een optie voor een VN regering in Irak open blijft

De internationale gemeenschap wil niet dat Turkije de Koerden aanvallen...als dat gebeurt kunnen ze EU lidmaatschap waarschijnlijk wel bu-bye zeggen

11. kutmetperen

Leuk Bevonden:
    0
    Blair beinvloed helemaal niemand. Dat idee wordt hem misschien aangepraat, maar net zoals meneer Blom wordt meneer Blair door Amerika gebruikt.

Je aansluiten bij de EU zoals die zich nu laat aanzien lijkt me erg onaantrekkelijk worden als je denkt dat dat betekent dat je daardoor een veel sterkere buur erbij krijgt die ook nog eens aanspraak maakt op een deel van je land.

Turkije heeft het vast heel moeilijk met de afweging, maar nu ze een partij aan de macht hebben die werkelijk door het volk is gekozen en een stuk minder pro-westers is dan zijn voorganger zou het zo maar kunnen zijn dat het zich niet volgens jouw logica ontvouwt.

12. kutmetperen

Leuk Bevonden:
    0
    De vaart zat er net lekker in. Ben je aan het lezen ofzo? Joehoe

13. ThE WaR HaS BeGuN
    AnD ThE FuN iS OvEr...!

14. Mysterio

Mysterio -[LiCeNsE 2 FlY]-

Leuk Bevonden:
    0
    2 words... BOMB SADDAM!

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Die anti oorlogsdemonstraties kosten de gemeenschap meer geld van de oorlog :{

Nutteloos gedoe om dingen in puin te gaan schoppen omdat het niet via jouw weg gaat. Die mensen zijn echt dom, zitten ze daar, ja oorlog is niet de oplossing, terwijl ze alles vernielen.

En wie is er nou zo dom om te denken dat ze nu ineens gaan stoppen? Dan zou Saddam dus gewonnen hebben en door kunnen gaan met zijn praktijken.

Mensen moeten jist dankbaar zijn dat er wat aan IRak wordt gedaan in plaats van dat anti oorlog gezeur... We weten dat jullie braaferds allemaal liever willen praten 12 jaar maarja ooit moet er toch wat gebeuren.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Pffffffffffff. "TAKE 635, ACTION!!" En zo herhaalde het sprookje voor den tigsten male.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2003
  17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Bravo! De VS heeft vanaf vandaag de meest schandelijke opmerking op haar naam staan!! De VS "vergeet" dat zij de verantwoordelijken zijn die Saddam op zijn plek hebben gezet waar hij nu zit! En dan vervolgens zulke uitspraken... ongelooflijk... Dit bewijst weer eens wat een enorm bekrompen mensen er daar in die regering zitten en tevens bewijst het weer dat ze een enorm vuil propagandistisch spelletje aan het spelen zijn! Gatver!!

[uit: www.nu.nl] Het Amerikaanse ministerie van Defensie zei maandag dat niet Adolf Hitler of Josef Stalin, maar Saddam Hussein de ergste tiran is in de geschiedenis van de mensheid [http://www.nu.nl/news.jsp?n=127854&c=23]

Laatst bewerkt: 1 apr 2003
  18. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *denkt*

*besluit*

Nutteloos om daar nog op in te gaan *zucht*

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHAHA, en dan er toch op in gaan door toch een post maken!!

Maar goed, jouw reden er niet op te reageren begrijp ik niet goed. Dit is een post die niet geleid wordt door een aanname maar een feit. En ondanks het 'feit' dat het wel vaker op deze thread is aangehaald dat er propaganda spelletjes worden gespeeld, vond ik dit zo'n overduidelijk voorbeeld dat ik deze wel moest aanhalen. En dat is heel wat meer waard dan alleen een mening verkondigen die alleen gebaseerd is op aannames/veronderstellingen/hypotheses. Wat hier maar jammer genoeg al te vaak gebeurd...

20. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De reden is dat t weer zo'n heel verhaal wordt en ik op m'n werk zit...maar in t kort komt t er op neer dat er altijd mensen anti-amerika zijn (wat ik normaal ook ben) en die zoeken dan overal wat achter, tuurlijk heeft amerika ten tijden van Irak/Iran niet zo slim gehandeld, als ze dat nu goed maken mooi toch? :) en ja, ze overdrijven misschien wel, maar hij zal echt niet ver onder Hitler zitten...

(en daar komt de baas weer....vervelend, gedeeld kantoor :mad:)

Deel Deze Pagina