1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Indie/Britrock

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn beide optredens dan nu al uitverkocht voor de Arctic Monkeys? Ik heb zelf wel kaarten voor mij en me vrienden kunnen regelen. Ging een stuk makkelijker dan ik had verwacht. Heb al meerdere keren naast de pot gepist met livenation, zoals bij metallica/acdc/pearljam/muse.
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ook niet. :mad: Vriend had zijn rooster nog niet gekregen en kon daarom niet zeggen of hij wel tijd heeft om naar Amsterdam te reizen. Erg jammer, want dat zou echt een toffe avond zijn geweest!

    @PyamaManNL, kaarten zijn nog steeds beschikbaar.
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Is eindelijk die meest overschatte band ooit uit elkaar! Oasis, nooit begrepen wat iedereen daar zo in zag! Blur>>>>>>>>>>>>>>>>>>Oasis
     
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Lekker provocerend..:{
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, man. Oasis is relatief simpele muziek, maar daar ligt de hele kracht! Grote massa's kunnen al die liedjes meeblèren. Terwijl Blur nooit dat grote publiek heeft kunnen bereiken. Het is ook een talent om met iets simpels toch iets aanstekelijks te kunnen schrijven. Wat de band mist aan muzikaal talent, maakt Noel goed als songwriter.
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    precies, dat viel mij ook op bij Werchter dat hij heel mooi zingt en vaak ook nog eens de goede nummers zingt. Ik denk dat het niet veel uitmaakt of hij nou ondersteund wordt door de mannen van Oasis of door een eigen band. Maar hij mag dan zeker niet de nummers van Oasis spelen?
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Audioslave en Tom Morello solo speelden ook nummers van RATM, maarja, zij hebben niet te maken met een op-zijn-pik-getrapte Liam. ;) Ik denk echter dat Noel zich daar weinig van aantrekt. Hij is immers de schrijver van de meeste nummers. Ik vrees alleen dat na al die jaren de creativiteit niet meer van hetzelfde niveau is en dat nieuw werk niet zo interessant zal zijn.
     
  8. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Audioslave is een totaal andere band dan RATM. Het stemgeluid van de La Rocha is totaal anders dan dat van Cornel. Ik heb RATM covers van Audioslave op het net zien doen. Wat ongelooflijk slecht zijn die zeg!

    Nu zal dit bij Noel heel anders liggen omdat hij ook nog eens een vergelijkbare stem heeft.
     
  9. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er mensen al bekend met The XX?
    nee? nu gaan luisteren!
     
  10. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Wat dacht je dan dat er uit mijn speakers komt op dit moment :p

    Kaartjes voor het concert zijn al binnen :)
     
  11. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb 'm nu een paar keer tijdens het xboxen geluisterd, maar nee. Het is 'm gewoon niet. Het styltje van vooral het eerste album mis ik heel erg.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Gisteren is maar eens bewezen hoe het internet de muziekscene voor eens en altijd aan het veranderen is. Gisteravond was namelijk het nieuwe Muse album gelekt, maar het was nog nergens te vinden op torrents of nieuwsgroepen. Toch heeft het album zich weten te verspreiden, doordat #Museleak het derde Trending Topic (meest besproken onderwerp) op Twitter was. :'-( Twitter stond vol links naar megaupload.
    Het wordt toch gekker en gekker, maar je kunt het als band en platenlabel niet tegenhouden. Het is beter om erop in te spelen. Het hele album zal dan ook beschikbaar worden als stream morgen. Vandaag staan de eerste 4 tracks al op hun eigen site. Tijden veranderen, zo blijkt maar weer. Wie loopt met de stroom mee?
     
  13. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik weiger om de leaks te beluisteren, of zelfs maar de streams. Ik wil alles pas horen als ik CD zelf binnen heb. Ik vind het zo dom dat dit gebeurt, zo wordt de release van een album een stuk minder bijzonder vind ik
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zeker, het is natuurlijk veel specialer als je de cd haalt en zelf beluistert, maar zo gaat het gewoon niet meer tegenwoordig. Ik ben het met je eens, maar kun jij de nieuwsgierigheid weerstaan? Nu is the Resistance slechts 3 dagen voor release pas gelekt, dus dat houd je wel uit. :+ Ik moest overigens mijn bést doen om van tevoren niet meer dan Uprising en USoE te horen. Verschillende andere nummers werden al op de radio gedraaid, waaronder 3FM!
    Mijn punt was, de industrie kan zich wel verzetten tegen lekken, maar dat is proberen om te leven in het verleden. 3FM draaide gisteren zelfs stukjes van elk nummer op het nieuwe gelekte Mika album (releasedate is pas rond de 20e). Zo gaat het er aan toe. Ik vind het wel nobel van je hoor, dat in ieder geval. :p
     
  15. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik heb behalve wat 30 sec clips(die k niet bijzonder vaak geluisterd heb) ook alleen Uprising en USoE geluisterd, maar dit was niet zo moeilijk omdat ik gewoon écht niet al die nummers al wilde luisteren. Dan krijg ik zo'n gevoel van 'Waarom koop ik die CD dan nog?' Ook vind ik het slecht dat je dan bijvoorbeeld op 3fm die nummers 'perongeluk' al kan horen wanneer je dat misschien helemaal niet wilt! Wacht dan tenminste tot de release of zo.
    Ik snap dat het er tegenwoordig zo aan toe gaat, maar dat betekent niet dat het niet jammer is. Sowieso vind ik het slecht dat een groot deel van de mensen geen cd's meer koopt en alleen maar downloadt.
    Mn broer luistert al wel de nieuwe nummer van The Resistance op 't internet, maar ik zeg dan 'doe dat dan alsjeblieft wél als ik niet in de buurt ben'.
    Ik vind het ook goed dat Muse nu bijvoorbeeld zelf al de nummers vrij maakt voor stream, maar het is jammer dat het nodig moet zijn.
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vond het net zo spannend om elke dag te checken of hij er al opstond. Gisteren ook helemaal in extase dat hij er was, en toen maar aftellen tot hij binnen was. Wat overigens niet echt makkelijk ging, maar Gerjan was mijn reddende engel. :)

    In plaats van wachten op de CD, wacht je tegenwoordig gewoon op de leak. Koop hem alsnog though, gewoon voor de heb.
     
  17. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    ja dat ben jij dan(en vele andere met jou waarschijnlijk), maar ik ben daar gewoon niet zo van ;) :)
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als Brand New Eyes lekt dan haal ik hem ook gewoon binnen maar later koop ik alsnog de CD (ook al heb ik niet eens een CD speler). Ik kan mezelf er echt niet van weerhouden om het niet te doen dus ik probeer het niet eens. Maar er zijn tegenwoordig ook artiesten die niet eens hun eigen CD mogen beluisteren om het lekken hiervan te voorkomen en in veel gevallen werkt dit ook. Cascada mocht bijvoorbeeld een jaar lang niet naar haar album luisteren, nu is dit een artiest die me gestolen kan worden :+, maar er worden dus al redelijk drastische maatregelen getroffen.

    @Orange, precies. Ik check ook dagelijks diverse sites voor Paramore en BB.
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Welke sites dan? want Shallowbay is egt een drama geworden..:emo:
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Meestal gewoon de muziek nieuws sites (of gewoon via google > nieuws). Nieuwssites reporten altijd snel als een album lekt, wat eigenlijk juist weer in het nadeel is van de artiesten, maja.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina