1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PES 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 8 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Al jaren zet Konami een verkeerde demo erop. Dan heb je overal mensen op het internet die een betere versie hebben, dan komt ie uit en dan is ie nog bagger. Zolang ze die oude build blijven gebruiken veranderd er niet veel meer aan PES. Ze beloofde 2 jaren geleden alles opnieuw op te bouwen maar blijkbaar vinden ze het wel leuk om elk jaar hetzelfde spel uit te brengen en dan hele kleine dingen erin te veranderen. Ben dat toch wel een beetje zat. De tijd dat je PES blind kon kopen is al 3 jaar voorbij!
     
  2. Godfrey

    Godfrey BeCoMe a LeGenD

    Berichten:
    464
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb toch nog even de PES 2010 demo gespeeld, en toen kwam mij verwachting uit: Fifa is dit jaar op alle fronten de beste voetbalgame...
     
  3. TSquares

    TSquares Pionier

    Berichten:
    1.299
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem een stuk beter dan PES 2009. Het is echter nog teveel scripted. Net liep ik bijvoorbeeld alleen op de keeper af en schoot ik. Eigenlijk zou hij met links moeten schieten omdat hij daar perfect voor in positie was. De speler zet echter eerst keurig een stapje opzij en krult hem met rechts in de verre hoek. Heel mooie goal, maar ik had niet bepaald het gevoel dat het mijn verdienste was.
     
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Net terug van Ajax, wat een verschrikkelijke wedstrijd, wat een inzet, maar goed..... Mijn impressies van de demo zijn als volgt:

    - enkele animaties ontbreken (bijv. bij kappen - fake shot -)
    - animaties nog steeds niet op hoog niveau
    - vertraging bij passen > zit ook in de definitieve versie. Waarom? Ik snap precies wat Konami heeft willen bereiken. Realisme. Als je een speler aanspeelt en de bal zijn kant op komt kun je direct terugpassen of schieten. Speel je hem aan, maar wil je hem naar een speler schuin achter hem passen, dan lukt hem dit niet. Vandaar dat je hem dan eerst moet draaien, voordat hij passt. Dit is vooral in het begin ONWIJS wennen. Als ik heel eerlijk ben is het dus wel realistisch, maar speelt het niet echt intuitief.
    - keepers als vanouds.

    + op Top Player moet je echt weer ouderwets breien. Levert wel goed combinatiespel op.
    + grafisch prima in elkaar (vooral het veld!!), al is dit nog steeds de oude engine......
     
  5. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Even paar potjes gedaan.

    Graphics wel iets vooruit.
    Het geheel is best sfeervol als je bijvoorbeeld met Spanje tegen Italie speelt.
    Schieten voelt wel lekker aan. (paar leuke scrimmages voor het doel gehad)
    Cutscenes zien er wel aardig uit.

    Maar wat reageert het ontzettend traag!! Je moet haast een seconde vooruit denken
    Ik vond het passen maar kut aanvoelen. Veel te direct en recht door.

    Daarna 1 potje fifa gedaan en dat gaat allemaal veel smoother en veel betere animaties.

    Weet wel bijna zeker dat Konami weer een klapper gaat maken in negatieve zin dit jaar.
    Wel jammer, want ik had stiekem wel weer eens op een goed deel gehoopt.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  6. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    het lijkt op het eerste gezicht stukken beter dan 2009 maar volgens mij is dat vooral doordat het minder schokkerig is en je 360 graden kan draaien. Het is ook wel ff wennen en toch wat lastiger om aan te vallen, maar het voelt al beter dan 2009. Ik ben alleen al veel foutjes tegen gekomen en ook vreemde passes, of dieptepassen waarbij je met je aanvaller niet vrij naar de bal toe kan rennen (hij blijft staan of rend door wat vaak nergens op slaat). Veel oude fouten zitten er volgens mij nog in. Ik denk dat als ik dit spel lang zou spelen dat ik toch wel geirriteerd zou raken.

    Dat er weer geen wedstrijdcommentaar in de demo zit, wijst er volgens mij op dat het dus nog even bagger is als voorheen. Ook zie je nog steeds niet hoeveel extra blessuretijd er al verstreken is. Tis misschien wat negatief gedacht, maar ik vermoed dat wedstrijden weer langer door zullen gaan dan dat volgens de tijd gespeelt moet worden.

    Ik had trouwens niet verwacht dat ik opeens in een Nederlands menu terecht zou komen. Alhoewel ik toch liever engels heb is het wel gebruikersvriendelijker en een pluspuntje waard. Bovendien viel het me mee dat ik na de wedstrijd gelijk naar het menu kon en gelijk een nieuw potje kon starten. Bovendien kan je het hoofdmenu volledig op 1 beeldscherm tegelijkertijd zien. Alle opties waar je naartoe kan zie je gelijk. Ook de taktieken aanpassen zag er niet te ingewikkeld uit om in te stellen. Goed uitgwerkt en ook weer gebruikersvriendenlijk.

    omg, net gaf ik een voorzet en de bal ging lullig via een verdediger tegen de paal, langzaam tegen de keeper aan (die als een zoutzak stond) en zo rustig het goal in. Tis niet de eerste keer dat de keeper weer zeer stom overkomt en zeer vage acties maakt. Klopt nog geen bal van :)
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  7. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Net ff de demo gespeeld. Het grijpt me niet (meer). Ben vorig jaar afgehaakt en heb Fifa09 GEPROBEERD. Tegn al mijn verwachtingen en vooroordelen in was dit een heel erg fijne footie. Het lijkt erop dat PES2010 daar geen terugkeer van kan maken. Misschien is ie wel beter (heb eigenlijk alleen 06 en 08 ) maar voor mij lijkt het net alsof ik al jaren dezelfde PES zit te spelen ...

    Ok, het is maar een demo, maar de functie van een demo zou toch OOK moeten zijn om gamers te overtuigen. Voor mij doet ie dat niet.

    (eerlijkheid gebiedt te zeggen dat FIFA10 demo natuurlijk ook heel erg FIFA09+ aanvoelt, maar ja dat wordt pas mijn 2e Fifa, na zo'n 6-7 PES'n ... kennelijk ben ik de Fifa stijl dan nog niet zat)

    (edit: replays zijn wel soepel dat valt me op in verg met PES6/8:))
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
  8. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik heb net de demo gespeeld en ik vind het heel lekker spelen. Na een paar potjes heb ik actie's gemaakt die je bij fifa nooit zou kunnnen doen. Ben blij dat ik em gereserveerrd heb :)
     
  9. 1989

    1989 Keeping it real

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
     
  10. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Net even 1 potje de demo gedaan, hij gaat zo meteen weer van m'n hard disk af.
    Vind het echt een stuk minder spelen dan fifa en het er ook niet mooier uitzien ofzo, alleen sommige gezichten lijken erg goed. Scoren is veel te makkelijk, keepers veel te slecht.

    Trouwens, maar 1 potje gespeeld, win ik op gemiddeld met 8-0, barca tegen duitsland... Terwijl ik helemaal geen PES speler ben...
    Volgens mij wel een beetje heel erg makkelijk? Zeker aangezien het ook 15-0 had kunnen zijn en zij niet dichterbij kwamen dan een meter of 30 van de goal.
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Jows, je hebt een PM van mij ;)
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Een dikke 'mwah' wederom. Weinig verbetering. Gewoon wéér hetzelfde spel, helemaal onaangepast tot het juichen aan toe. Alleen wat trager en daardoor wat lomper. Na vier potjes ingespeeld te zijn werd het wel iets minder vervelend, maar ik ga nu toch echt serieus overwegen om gewoon een keer FIFA aan te schaffen (die ik na een paar potjes oefening ook wat leuker begin te vinden) dan weer dik betalen voor precies hetzelfde spel.

    Ik ben het zo spuugzat om door een stel geldtellende kutaziaten uitgelachen te worden omdat ik weer een van hun licht getunede wanproducten koop.
     
  13. Nickaliciouz

    Nickaliciouz Ook op PSN!

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze kun je nog lang niet meten aan Fifa 09.
     
  14. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Eerlijk gezegd ben ik ook nog niet echt heel erg onder de indruk. Had meer verbetering verwacht in de gameplay. De tragere handelingssnelheid is wel realistischer geworden, maar nu springen de ballen soms te ver van de schoen af bij een normale aanname. Het schieten is nog niet helemaal uitgebalanceerd, al voelt de bal qua gewicht wel beter aan dan bij FIFA 10. Ik had liever een demo gehad die afgeleid was van de review code. Deze code is gewoon te oud. Ik bedoel, hoe lang zit Xabi Alonso al bij De Koninklijke?
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
  16. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    En Slotje 1 dan maar :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina