[nieuws] Hoofdoekjesbelasting?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 sep 2009.

  1. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Als we dat soort woorden gaan gebruiken als iemand over de Islam praat dan heb ik eigenlijk geen zin meer om te praten hierover. Geef je mening maar hou het netjes, je hebt mij nooit iets zien typen dat niet geschikt is voor deze forum... of elke andere.

    De baard staat niet in de Quran maar is wel verplicht omdat onze Profeet vrede zij met hem ook een baard had, en wij dus mede hierdoor ook verplicht zijn een baard te dragen. Voordat jullie komen met "dat is ouderwets" verspil je tijd niet. Islam gaan niet met de moderne tijd mee, wij moslims houden ons aan de Islam zoals hij 1400 jaar geleden verscheen en zo hoort het ook.

    Tyrant, wat jij typt over die Marokkaanse meisjes met hoge hakken, had je mijn eerste post niet gelezen? Als iemand Marokkaans of Turks is betekent het nog niet dat hij/zij moslim is. En het is ten strengste verboden dat een vrouw hoge hakken draagt om zo de aandacht van een man te trekken! Ga maar een beetje onderzoek doen voordat je kritiek levert.

    Nogmaals, geef jullie mening maar hou het a.u.b. netjes.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Uh, lees even goed. Als iemand een hoofddoekje draagt, neem ik toch aan dat ze moslim is 8).

    En sorry van die smileys hoor, het was geen aanval op de islam ofzo, alleen op die Marrokaanse meisjes. Als jij je daardoor al aangesproken voelt en vind dat je deze interessante discussie moet staken, so be it.


    Edit: o wacht, ik zie nu dat woord staan 8).
    Sorry.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maar wie heeft dan bedacht dat jullie dat verplicht zijn? Christelijke mannen doen toch ook geen toga aan en laten hun haar groeien, omdat Jezus Christus ook zo afgebeeld wordt? (denk overigens niet dat ik het christendom boven de islam verkies als geloof zijnde, ik vind alle religie dom om verschillende redenen)

    En waarom mag een meisje de aandacht van een man niet trekken? Ik vind dat persoonlijk altijd wel interessant, als man zijnde :+ Het oog wil toch ook wat op straat? Zo worden de straten er wel leuker op :p
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  4. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    In welke taal lees je de Koran als ik vragen mag? Wanneer dit in het Nederlands is, heeft dat boek dus geen heilige status. Waardoor jij eigenlijk ook geen moslim bent. Zo vallen er nog tal van kleine dingen te bedenken, waardoor jij eventueel geen moslim bent.

    Waarom telt de hoofddoek zwaarder dan dit soort zaken?
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    De Koran is de Koran. Het maakt niet uit in welk taal je het leest.
     
  6. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Not true. Er kan van de Koran geen letterlijke vertaling gemaakt worden. De vertaling wordt dus gezien als een verklaring, waardoor deze niet heilig is.
     
  7. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Orange, kun jij misschien verklaren hoe ik geen moslim ben? En de reden dat christenen er niet uitzien zoals Jezus is omdat zij hun geloof hebben aangepast voor hun eigen behoeftes in plaats van andersom zoals wij moslims doen.

    De reden dat meisjes geen aandacht van mannen mogen aantrekken is omdat die man dat meisje gaat begeren... en uiteindelijk tot allerlei rare dingen kan uitlopen. En Dusky, als jij alle religies dom vindt kun je me dan vertellen hoe het komt dat alles hier op aarde is ontstaan inclusief jij en je familie?
     
  8. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    De Quran is er maar in 1 taal en dat is arabisch er zijn vertalingen maar die zijn niet altijd 100%. Daarom bestaat er ook zoiets als een uitleg van de Quran.

    Als je de uitleg leest van dat stuk waarin staat dat moslim vrouwen verplicht zijn zicht te bedekken dan zie je dat er staat dat ze verplicht zijn hun haren te bedekken en ook alle andere delen van hun lichaam die aantrekkelijk zijn voor een man.
     
  9. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we gewoon uit het niets verschenen op Pluto. Toen kregen we vleugeltjes, en zijn we naar de aarde gevlogen. Kan ik dit bewijzen? Nee. Kan jij de theorie van de Koran bewijzen? Nee.

    Ik zei dat de vertaling van de Koran niet heilig is, dat is mijn verklaring. Of is het niet 'verplicht' om in de 'heilige' Koran te lezen?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je gaat niet in op mijn post nummer 138 waarin wordt gesteld dat in de koran nergens staan dat vrouwen hoofddoekjes hoeven te dragen :)

    Met betrekking tot het ontstaan van de aarde: ik vind het moeilijk om te geloven dat met de huidige kennis van zaken mensen kunnen geloven in een god. Als we tegenwoordig met 100-en verschillende technieken kunnen vaststellen dat de aarde 4,5 miljard jaar oud is, het universum 13,5 miljard jaar oud is, de aarde alles behalve het middelpunt is, er miljarden zo niet biljoenen planeten zijn hoe kan je dan nog volhouden dat er ooit een enkel persoon is geweest die de aarde schiep.

    What about de rest? ;-)

    Het ontstaan van het universum is een toevalligheid die ontstond met de big bang en verder op de aarde is ontwikkeld middels de evolutietheorie. Tenminste dat is mijn overtuiging.

    Maar hoe jij daar tegenover staat moet je zelf weten, zolang jij er kracht uit haalt en het voor jou werkt vind ik het prima. Echter ik ben wel van mening dat de Koran en de Bijbel geschreven werken zijn om de mensen onder de duim te houden en dat geloof ontzettend veel negatieve kanten heeft.

    Geloof/God/Allah (uit respect allemaal met hoofdletters) worden in de eerste instantie vaak afgeschilderd als de grootste goeddoeners van het heelal. Echter in het daadwerkelijk praktiseren van de verschillende geloven is het ineens toch een stuk anders, strenge regels waar je je aan moet houden, oorlogen, volksstammen die worden uitgemoord, schandalen die je maag gewoon doen omdraaien (vaak op het gebied van de behandeling van vrouwen) en ga zo maar door.

    Alleen het boedhisme is een geloof waar ik ook op dagelijks niveau veel positiviteit in terugzie.

    Wat dat betreft vind ik deze man wel interessant:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Richard_Dawkins

    edit: ik vind de ogen van een vrouw doorgaans een stuk aantrekkelijker dan de haren hoe moet dat dan? En wat nou als iemand een handenfetish heeft? Het gaat er volgens mij gewoon om dat een vrouw zich niet als beschikbaar opstelt naar een andere man toe :)
     
  11. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, erhm, ja...ik moet dit even opsplitsen in 3 delen.
    Ik citeer ''Maar ik vind ook dat criminele allochtonen hier niet mogen blijven. Dan moeten ze maar terug.''

    Hoe kan een allochtoon terug gaan naar hun eigen land als ze hier zijn geboren? En ja, dat kan, want iemand is al een allochtoon als één van de ouders een allochtoon/buitenlander is. Ik wil niet bashen of zo, maar als we het zo bekijken, kunnen niet alle allochtonen weg naar hun eigen land.

    Ik citeer weer een deel van Dusky's post: ''En ook allochtonen die het altijd over hun thuisland hebben dat het zo goed was en zo, die moeten ook meteen terug.''.

    Onzin. Omdat iemand praat over hun geweldig hun thuisland is, betekend niet dat hij of zij terug moet. Ze mogen het natuurlijk fantastisch vinden, maar misschien voelen zij zich ook prettig in Nederland? Misschien hebben zij wel familie/vrienden/kennissen/etc hier? Ik vind het onzin dat als iemand met respect, trost, vreugde, liefde of wat dan ook praat over zijn/haar thuisland, dat hij/zij dan gelijk terug moet.

    Ik citeer het laatste deel van Dusky's post: ''Ook vind ik dat iedereen Nederlands moet praten als ze hier voor onbepaalde tijd wonen.''.

    Ja..ik had het een beetje verkeerd gelezen net :mad:.
    Maar om deze citaat toch nuttig te maken; ik ben het wel met je eens. Als je hier komt wonen, dan vind ik wel dat je wel wát energie in mag steken om tenminste ( de basis ) de taal van het des betreffende land te kennen. Als jij je tot zoverre niet wilt aanpassen, dat je zelf niet de taal wilt spreken van het land waarin je woont, dan zie ik niet het nut ervan in om te klagen over hoe de samenleving, de mensen, de waarden en normen, de wetten etc. zijn.

    Over de discussie over het ontstaan van de aarde: ik geloof zelf niet dat er een hogere macht de mens en aarde heeft geschapen. Ik moet eerst iets zien, om het te geloven. Ik blijf toch liever aan de kant van wetenschap (om het zo te zeggen). Mjah, het verschilt voor iedereen.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983


    dus omdat het daar niet mag mag het hier ook niet? Wat dacht je van 'het goede voorbeeld geven'?
    Mensen mogen prima hun geloof hier uitoefenen. Ik wil alleen ook vrij met Suikerfeest ;)
     
  13. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het jammer dat jullie er zo over nadenken dat de aarde "toevallig" is ontstaan. Er is inderdaad een God en hij heeft ons allemaal geschapen. De reden dat jullie dit niet snappen is omdat jullie niet gelovig zijn.

    Jullie geloven nergens in, jullie geloven allen in Huisje, Boompje, Beestje (Hoofdletters omdat jullie hierin geloven) maar dat zal jullie niet behoeden van onvoorziene rampen. De reden dat ik geen bewijs heb gegeven is omdat het niet duidelijk is in de nederlandse taal. In de Quran staat dat een vrouw haar lichaamsdelen moet bedekken die aantrekkelijk zijn voor een man. Hoe kun je beter je haar bedekken dan met een hoofddoek?

    Verder, heb jij bewijs dat een mens de Quran heeft geschreven? Nee! In de Quran staat dat er 2 zeeën zijn (zoet en zout) die langs elkaar heen gaan maar niet op elkaar in gaan! De "menselijke" wetenschap heeft dit pas sinds 10-15 jaar geleden bewezen maar in de Quran staat het al sinds 1400 jaar.

    En om nou te zeggen dat de aarde zomaar onststaan is, nee dat geloof ik niet! En wat betreft orange, ik ga verder niet met jou praten als je je zo kinderachtig gedraagt. Ga maar lekker terug naar pluto...
     
  14. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook zo'n onzin statement, je hoeft iets niet te zien om het te geloven. Allah (God) is oppermachtig en hij hoeft zich niet aan ons te tonen! De reden dat jullie dat geloven is puur omdat jullie nooit kennis hebben gemaakt met de religie en alles overnemen wat er over ons wordt verteld in de media.
    Dit is niet correct, wij onderdrukken geen vrouwen en wij mishandelen geen kinderen!

    Dat is de nadeel als een land vrijheid van meningsuiting heeft, alles kan en mag gezegd worden...

    -Wij moeten naar zijn wil dienen en doen wat hij van ons vraagt, zo niet dan bestaat de kans dat we uit de Islam stappen!-

    P.S. dit gaat over moslim dus niet aangevallen voelen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar ik wil de discussie wel met je aan. Ik vind het namelijk altijd wel gaaf als iemand zo sterk zijn eigen geloof heeft. Het 'probleem' wat ik er echter vaak mee heb is dat streng gelovige mensen zo weinig tollerant zijn. Een kennis van mij is zwaar christen en zei een paar jaar geleden tegen mij dat ik het echt fout deed, mijn zoon niet goed opvoedde en ga zo maar door. Terwijl ik prima in staat was om tegen hem te zeggen dat ik zijn geloof respecteer, waarom is die tollerantie er de andere kant op niet dan?

    Het stuk van de zeeën snap ik niet. Wat is je punt?

    Met betrekking tot de hoofddoek snap ik je ook niet. Wat nou als ik ogen aantrekkelijk vind en haren niet? Wat nou als een vrouw haar haar kort scheert en roze verft mag ze dan wel zonder hoofddoek?

    En hoe verklaar je het hele universum met de koran? Waarom zijn er zoveel planeten zonder leven?

    en waarom worden vrouwen zo slecht behandelt? De Koran stelt gewoon letterlijk dat het mindere wezens zijn. Kan ik niet over uit:

    edit: zie dat je net hebt gepost over vrouwen. Mijn quotes komen uit de Koran. Iaw het is jouw woord versus mijn Koran quotes :)

    edit 2:Een ander voorbeeld is koran 4:34:

    daar staat toch echt dat je vrouwen mag slaan :)

    hmm en nu ga ik naar huis :+
     
  16. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond je de discussie goed aangaan, maar de wetenschap aanvallen, _0/ Daar verlies je al je geloofwaardigheid. Je hoeft het inderdaad niet te zien om te geloven, maar bewijs is wel nodig. De wet staat niet voor niets boven religie.
     
  17. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is die theorie kinderachtig? Er is net zoveel bewijs voor, als het bestaan van God. Geen bewijs dus.

    Is het niet nog kinderachtiger om te zeggen het is gewoon zo, maar jullie snappen het niet, omdat jullie er niet in geloven.

    Waarom zijn er uberhaupt moslims die studeren, als jullie toch niet in de wetenschap geloven? Maar gewoon speculeren.
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Maar de Quran houdt hier dus een mogelijkheid tot interpretatie open.
    Lichaamsdelen bedekken die aantrekkelijk zijn voor een man, waarom betekent dat voor de ene Moslim gewoon kleren maar niet perse een hoofddoek, voor jou betekent het wel een hoofddoek en voor andere betekent dat weer een burka. Wat maakt dat de één meer gelijk heeft dan de ander? Dit soort mogelijkheden tot interpretaties staan in alle heilige boeken, niet alleen de Quran. En dat is ook meteen een reden waarom gelovige extremisten (ongeacht het geloof wat ze aanhangen) zich geroepen voelen om iemand die anders is de hersens in te slaan of op te blazen.
    Want zij interpreteren het boek op een bepaalde manier en alleen die manier is de juiste.

    Zelf ben ik van mening dat als een heilig boek het woord van God is dat dergelijke mogelijkheden tot interpretaties er niet zouden zijn.

    Het zoet/zout water ben ik niet mee eens dat dat pas recentelijk ontdekt zou zijn. Vissers weten dit al eeuwen.

    Ik ben iemand die in de evolutie theorie gelooft. Op zich is het woord geloven hier ook wel van toepassing want het is tenslotte een Theorie. Alleen is die theorie voor mij aannemelijker dan een entiteit die de aarde en de mens geschapen heeft.
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat jij mijn statement onzin kan vinden, moet jij weten.
    Alleen het slaat nergens op.

    Hallo, ik ben Delano Raùl van Kreel. Ik ben half Nederlands en half Surinaams. Ik ben in 1994 geboren in het UMC. Mijn ouders zijn gelovig, en zo ben ik ook opgevoed. Ik ben ook gedoopt. Alleen geloof ik niet in God. Ik leef niet volgens de Bijbel. Ik geloof niet dat ik ben gemaakt door de Heer.

    Hier, nu weetje wat van mij af. Ik ben niet Moslim, ik geloof niet in Allah, ik geloof niet alles wat de media zegt en ja, ik heb mijn eigen mening. Ik ben blij dat ik mijn mening mag uiten, want ik ga niet stil blijven. Ik heb het recht om te spreken, en ik zal dat ook doen. Ik wil niet leven volgens de mening van één persoon. Dat is éénzijdig. Ik respecteer jou, je geloof en je mening, maar ik ben bang dat ik niet zo in elkaar zit als jij. Ik geloof niet in een God, ik geloof niet dat ik ben geschapen door de Heer/Allah/Jaweh. Nee, ik ben iemand die bewijzen wilt, iemand die niet zomaar iets gelooft. Ik heb niet gezegd dat God Hemzelf niet aan ons hoeft te tonen, maar totdat Hij het niet doet, geloof ik ook niet dat Hij bestaat.
     
  20. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien het zomaar geplaatst is zonder enig bron waar je het vandaan hebt gehaald kan ik er niet op in gaan.

    In dit leven heb je onverklaarbare dingen, ik bezit niet genoeg kennis om jou te vertellen waarom er geen leven is op pluto of mars, alleen Allah kan ons dat duidelijk maken. De vrouw heeft genoeg rechten in de Islam alleen jullie denken dat wij hun misbruiken. Wij behandelen onze vrouwen met veel meer respect dan wie dan ook. Dit komt raar over op jullie omdat jullie niet gelovig zijn.

    Dat stuk van de zeeën kun je ook net zo goed opzoeken zoals dit stuk over vrouwen. Wat betreft die maagden, dit kun je niet zomaar letterlijk over nemen. Het heeft verdere en diepere betekenis.

    Als een kind niet volgens de Islam wordt opgevoed is de kans groot dat hij/zij ontspoort en dus geen richtlijnen en tevens geen repsect heeft voor de ouders, vandaar dus die reactie.

    Als een vrouw haar haar kort en roze scheert maakt niks uit, ze moet haar hoofd bedekken. En ogen kunnen ook bedekt worden als een vrouw een niqaab draagt, denk daar maar aan.
     

Deel Deze Pagina