[nieuws] Hoofdoekjesbelasting?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 16 sep 2009.

  1. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn er echter maar vrij weinig in Nederland die dit doen. De rest is dus geen moslim, gezien een eerdere reactie van jou?
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik zou graag nog veel meer quoten en vertellen, maar dat kan ik gewoon niet onthouden omdat je gewoon zoveel bullshit verteld.

    Maar even hierover dan:

    Als je niet toegeeft dat je geen kijhard bewijs hebt voor het bestaan van God als jij (of anderen - meerdere mensen die niet aan de drugs zijn) hem niet gezien hem niet gezien hebt dan heeft heel deze discussie gewoon geen zin (voor zover dat ie dat al heeft, want jij stapt toch nooit van je principes af net zomin als wij).

    En dan nog iets: Hoezo heb ik nog nooit kennis gemaakt met religie? Ik ben gedoopt, ik heb zelfs doopnamen. Ik heb mijn communie gedaan ik ben vaak genoeg naar de kerk geweest. Maar zodra ik de leeftijd bereikt had waarop ik redelijk (als in 'met rede') kon denken, zag ik in dat dikke bullshit is en ben ik van het geloof afgestapt. Ik ga dus ook echt nooit meer naar de kerk. De laatste keer is dus ook al mínstens 10 jaar geleden.

    Als afsluiter: Na je eerste post in dit topic dacht ik, die man heeft op zich wel gelijk. Niet iedereen moet over 1 kam worden geschoren. Maar nu, hoe meer je post, hoe meer ik Geert Wilders wil stemmen :emo:
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  3. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat ik jullie gewoon bij je eigen blijven dus dan blijf ik gewoon bij m'n eigen. Ik ben hier niet gekomen om jullie te overtuigen om in iets te geloven. De reden dat ik dit allemaal vertel is omdat ik dingen recht wil zetten die de media heeft verdraaid.

    Aangezien hier NIEMAND gelovig is heeft het verder geen nut voor mij om door te gaan, ik heb veel boeken gelezen om te weten waar ik in geloof en ook om te weten dat ik gelijk heb en jullie niet. Pak de Quran een keer en lees het door, dan kunnen de dingen aan jullie ook duidelijk zijn.

    Dit soort discussies zijn alsof een chirurg aan een vakkenvuller uitlegt hoe hij iemand het beste kan opereren. Ik heb voorlopig wel genoeg gezegd.

    Dit is niet om jullie te beledigen maar alleen te informeren.
     
  4. Flinter

    Flinter Active Member

    Berichten:
    294
    Leuk Bevonden:
    0
    Met alle respect, ik vraag me echt ontzettend af of de islamitische wereld een verlichting of renaissance heeft gehad. Weet iemand hier iets van? Heb gewoon geschiedenis op school maar vooral die van NL en Europa.
     
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0

    Omdat je toen je opgroeide geleerd heb dat God bestaat wil nog niet zeggen dat het ook werkelijk zo is.

    Je zegt dat we niet behoed zijn voor onvoorziene rampen. Jij wel? Dus jij wordt niet ziek, getroffen door een aardbeving of iets anders? Of bedoel je wat anders.

    Ik heb weinig tegen het geloof, ik geloof niet in God omdat ik daar geen reden toe heb, ik ben er niet mee opgegroeid, en heb nooit de reden gehad om te gaan twijfelen of er een god is, omdat ik nooit iets onverklaarbaars heb meegemaakt. Nooit iets gehad waarvan ik dacht, ja God heeft me geholpen.

    Verder vind ik dat mensen mogen geloven in wat ze willen, als ze het andere mensen maar niet opdringen. Ik heb zelf niks tegen hoofddoekjes. Als vrouwen dat vrijwillig dragen, van mij mogen ze. Ik vind dat ieder die naar Nederland emigreert een deel van ze eigen cultuur moet behouden, doet het land alleen maar goed. Maar er zijn natuurlijk grenzen. Ik vind het niet respectvol om hier te komen wonen en geen Nederlands te leren, of niet actief deel te nemen in de maatschappij.

    Maar mensen zoals jou, die hier komen en netjes Nederlands leren, gewoon om kunnen gaan met hun medemens en de andere mensen respecteren vind ik prima. Vind het ook alleen maar goed dat je gewoon je eigen cultuur behoud.

    Maar er zijn helaas ook veel immigranten die het niet zo doen, die zich niks aantrekken van andere, gewoon lekker hun eigen taal overal spreken, niet met de buren praten of iets, geen gedag zeggen als ik als postbode(bijbaantje) netjes gedag zeg. Dit heeft helaas ook invloed op de kinderen van deze mensen, en die zullen daarom dus ook snel mengelen met criminelen, hangjongeren. Ik vind dat het probleem bij de ouders ligt. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

    Ik zou niet in zien waarom hoofddoekjes niet toegestaan zouden moeten zijn. Christenen en Joden hebben ook hun eigen kledingwijze, daar zegt ook niemand iets van. Dus van mij mogen ze.

    Burka's heb ik wel me twijfels bij, omdat ik gewoon iemand ze gezicht wil kunnen zien.
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil je niet bashen of zo, maar waarom moeten de niet-gelovige zich verdiepen in het geloof wat jij beoefent? Waarom verdiep jij je niet eens in de niet-gelovige en de mensen die feiten willen hebben, die eerst dingen willen zien?
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Evolutie theorie misschien?:+
    Ik snap geneens waarom mensen het interesseert hoe we hier nu zijn btw:9

    Als ik btw nog ergens in geloof is het wel de evolutie-theorie.
    Heeft gewoon de meest realistischer argumenten en voorbeelden wat mij betreft...
     
  8. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik dan weer een rare opmerking. Er is niks bewezen, zowel de evolutietheorie als God niet. Er is geen gelijk of ongelijk. Als jij in God wil geloven moet je dat doen. Als iemand dat niet wil, betekent dat niet gelijk dat hij ongelijk heeft. Mensen moeten elkaars meningen respecteren, en niet hun eigen overtuiging als waarheid proberen te verkopen.
     
  9. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben degene die bullshit verteld? En ik ben tevens aan de drugs? Ik ga hier verder niet op in.

    Allemaal kinderachtige reacties. Als jullie iets raars vertellen dan reageer ik normaal. Zodra ik iets vertel wat voor jullie raar is worden er scheld woorden naar me toe geslingerd. Laat maar, dit heeft voor mij verder geen zin.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja idd, mensen die de evolutie theorie niet geloven die willen het ook gewoon niet geloven. Te gek voor woorden dat mensen serieus het bestaan van dinosauriers en andere prehistorische ontkennen en zeggen dat die botten allemaal nep zijn en dat het 1 groot complot is 8)

    heb niks tegen mensen die het niet geloven, maar ga me er niet van proberen te overtuigen dat wij in 7 dagen zijn geschapen en dat als ik dat niet geloof , een leugenaar ben.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @ xbox racer:

    Kun je dan ook niet gewoon serieus wegblijven uit dit topic (en wellicht van dit forum), zodat we ook echt kunnen stoppen met deze discussie? Of geband worden vanwege overmatig dubbelposten?
     
  12. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar ik vind mijn reacties verre van kinderachtig.
     
  13. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik doe liever de jaren dat ik leef waar ik zin in heb. Dan me aan allemaal dingen gaan houden die ooit iemand in een boek geschreven heeft. Dat beperkt het leven alleen maar. Dood gaan we toch allemaal.
     
  14. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft niet alles te zien om te geloven... Hoe weet jij 100% zeker dat je uit je moeder gekomen bent? Heb je dat allemaal gezien, meegemaakt?

    Je kan net zo goed een kloonbaby zijn. Of iets dat uit een reageerbuis komt... denk er maar eens over na.
     
  15. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn paar mensen die volgens jou ''kinderachtig'' doen.
    Er wordt niet gescholden.
    En ieder heeft zijn mening. Jij hebt niet het recht iemands mening af te keuren, en zeggen dat die van jou juist is, en die van een ander onjuist. Tevens heeft niemand anders het recht om bij jou hetzelfde te doen.

    En in 2012 zijn de gelovige echt niet de enigste overlevende. Als de aarde ontploft, gaat iedereen mee in de knal. Als God dan aleen de gelovige red, dan snap ik niet waarom er in de bijbel staat dat iedereen gelijk is.

    @post: Ik weet dat ik uit mijn moeder's baarmoeder ben gekomen, omdat elk kind dat is. Kijk maar eens die zwangerschap programma's!
    En ja, als ik een kloon was, zou diegene ook wel de moeite nemen mijn DNA aan te passen tot een perfect wezen. Zou toch moeten kunnen als klonen zover ook al kan. Ook zijn er foto's van mij als baby, met de navelstreng.

    Ga nou niet met zulke vragen komen, als op die vragen toch al een bewezen antwoord is.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2009
  16. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zijn allemaal ongelovig en het heeft geen nut voor mij om door te gaan met de discussies.

    Veel plezier met jullie leven, doe er mee wat je wilt maar vergeet niet wat ik allemaal getypt heb. Op een dag zullen jullie eraan herinnerd worden.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    gast.. :lol:
     
  18. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Waarom zeg je dit nou toch de hele tijd maar voeg je de daad niet bij het woord? :'-(
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen commentaar...ik wil niet lullig doen, maar hij slaat de spijker op zijn kop. Sorry als ik geïrriteert overkom, maar dat ben ik gedeeltelijk nu ook.
     
  20. Xbox RaceR

    Xbox RaceR Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    De bijbel zoals jij die kent is door de mens gemaakt... hij is honderden keren aangepast voor de mens. De Quran is het enige heilige schrift dat nog steeds bestaat zoals het hoort! Allah heeft ons beloofd om de Quran te bewaren omdat de mens dat zelf niet kan.

    De oude bijbel zoals ie van Allah afkwam (Jezus is geen god zoals sommige van jullie misschien zullen denken) bestaat niet meer! Niemand is gelijk, iedereen is anders. Alleen de moslims de ECHTE moslims zijn wel gelijk. Vandaar dat er zoveel verschillen zijn in de wereld. Zoveel oorlogen en ruzies.

    Iemand zegt tegen jou dat de aarde in 2012 zal vergaan en jij gelooft dat meteen... dat vind ik weer raar maar jij blijkbaar niet.
     

Deel Deze Pagina