Ik zal gewoon nooit begrijpen waarom mensen dat zeggen, hem niet mogen. Maar het maakt niet uit, ik ga je ook echt niet vragen waarom, is niet nodig. Wat mensen denken over hem moeten ze zelf weten. Maar als ik er voor kan zorgen dat sommige mensen het anders gaan zien, en ook eens de andere kant van het verhaal krijgen te horen...en daarmee dus hun aan het denken zet. Vind ik dat zéér de moeite waard. En het is niet waar dat je persé fan bent daarvoor...kijk naar Trajectum als voorbeeld.
En de mensen die gewoon vooral zijn muziek geweldig vinden, is dat het puur alleen de muziek? Ik denk het wel. Want als ik muziek luister, ik luister dan ook echt héél erg naar de teksten. En daar geef ik ook echt om. Michael was juist echt zijn muziek, waar hij over zong tijdens een Man in the mirror, Heal the world, Earth Song...dat was hij, zijn doel en zijn boodschap. Ik herinner me een video waar ie als jongetje van 10 ofzo zei.. "I don't sing it if i don't mean it" . Ik waardeer juist die boodschappen in die muziek heel erg. Maar ik denk dat veel mensen het niet interessant vinden om dan echt naar die teksten te luisteren want anders zouden ze wellicht anders denken over hem. Dat is denk ik ook het verschil tussen de non-fans en fans.
Laatst bewerkt: 21 sep 2009