1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Stuur (Wireless Racing Wheel en andere sturen) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 21 jun 2007.

  1. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zit er over na te denken een race stuurtje te kopen voor mijn 360. Alleen zit ik met het volgende probleem mijn xbox staat in de woonkamer en game altijd vanaf de bank. Het is dan ook moeilijk deze te monteren op bijvoorbeeld mijn salon tafel... Denk dat meerdere mensen deze situatie hebben en vraag me af hoe ze dit hebbe opgelost..
     
  2. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil ik ook weten, dus wordt het de MS stuur. maar op schoot fijn?
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een Hanssystem gekocht :)

    edit: nee op schoot is niet fijn.
     
  4. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    O ja een hanssysteem?? is dat een hans die het stuur voor je vast houd? :p graag wat meer info :) eventueel foto's?
     
  5. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    hans systeem hoor ik ook niet altijd goede dingen over. Hoe duur is dat systeem?
     
  6. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje handyman kan toch zelf ook wel een simpel frame in elkaar lassen/timmeren? Het zal dan niet zo superstabiel zijn als een gekocht systeem maar als je het gewoon goed aanpakt kom je echt al een heel eind hoor.
     
  7. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ok maar op schoot is echt zo klote dan :) Want de FF werkt dan niet optimaal zeker.

    Ik ben niet zo handig ;)
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Heren boven: een beeeeeeetje googlewerk mag wel ;)
     
  9. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ms stuur met spanbandje vast zetten op je schoot zal dat helpen?
     
  10. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap uberhaupt niet dat mensen met een stuur op het schoot gaan zitten?
    Pak dan gewoon je controller. Je koopt toch een stuur om het net wat realistischer te maken........Zet hem dan aan een tafel oid. Op je schoot is gewoon not done....Snap hier de logica echt niet van. Koop dan niets
     
  11. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zou bijvoorbeeld een verstelbare bijzettafel ook werken?
     
  12. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Bijvoorbeeld. Alleen even kijken of dat een beetje stabiel genoeg is..
    Zolang je een beetje een fatsoenlijk tafeltje hebt zou het moeten kunnen.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Op schoot is zo goed als onmogelijk. Misschien als je de force feedback zou uitzetten, maar dat zou ik nooit doen.

    Ik heb vroeger n stuurtje aan n strijkplank geklemd (in hoogte verstelbaar!). Toen deed ik echter nog gamen achter n bureau en zat toen veel hoger.
    Later gebruikte ik n tafeltje die ik zelf in elkaar had getimmerd. Zelfs met steunen voor de pedalen.

    Heb m nog gratis aangeboden, maar niemand had interesse. Tafeltje werkte heel goed, maar nam teveel ruimte in beslag
    nu gebruik ik n wheelstand.

    Jongens, wat een verschil zeg, met Forza3!
    De demo had ik ff met controller gereden en ik was niet overtuigd over de game.
    Nu ik m vorige week binnen kreeg heb ik m met stuurtje gespeeld en hij rijdt echt geweldig! Geen vergelijk als met n controller. Met stuurtje is veel leuker.
     
  14. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zie je of het een V1 of V2 betreft?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor de geinteresseerden: ik heb nog een logitech drive fx in de aanbieding. Echter ik heb de adapter er niet bij :)

    teab
     
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Misschien is de vraag al eens gesteld maar kon het zo 1 2 3 niet vinden. Zijn er mensen die in bezig zijn van een hanssystem? Zo ja bevalt die een beetje? Werkt die goed met het racestuur van MS? Die stang zit die niet in de weg voor de pedalen?

    Alvast bedankt voor de reacties
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb een Hans, bevalt prima en is goed verstelbaar
     
  18. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    onderop staat een serienummer wrw01 of wrw02
     
  19. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb nu het Hanssysteem al een jaar of 2+, eerst in combinatie met Logitech stuurtje(waarvoor die eigenlijk gemaakt is).
    En sinds een week of 4 met het MS stuur.

    En die past er met de bijgeleverde kunststof klem van MS niet lekker op.
    Maar 2 spanbandjes van de Halfords zetten hem muurvast op de metalen plaat.

    En ik moest een beetje creatief aan de gang met de pedalen, die grondplaat van MS is vrij groot.

    Maar ik zou zo 123 niks anders hoeven op het moment, speelt heerlijk, en je zet hem zo in de kast.
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig. Ik ben al tijden niet op het forum geweest. Kom is toevallig eens in de stuurtjes thread kijken, zie ik mijn naam staan! :D

    Dat met die houtjes was best wel kut. Ik heb nu mijn stuur zonder steun met een paar stroken sterke dubbelzijdige tape aan het Hans-System vastgeplakt. Echt 100x beter. Dat ding zit gewoon écht vast nu. Veel preciezer sturen en veer beter feedback.

    Ik ben nu weer lekker aan het racen in Forza3. Maar mijn pedalen piepte als een gek! Ik heb dan ding opengeschroeft (2 schroefjes onder sticker!) en de scharnieren lekker in de Vaseline gezet. Opgelost :thumbs:

    Nu zoek ik eigenlijk nog iets beters om de pedalen aan die basis van het Hans-System vast te maken. Dat klitteband vind ik maar kut. Bij die Fanatec Stand wordt het toch alleen ondersteund aan de achterkant van de pedalen? Tegen achteruit schuiven zeg maar? Ik weleens kijken om ik ook niet gewoon een profieltjes op die basisplaat kan schroeven, kijken of het werkt. Of heeft iemand al een coole oplossing voor de pedalen?
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2009

Deel Deze Pagina