1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Grote:Ik wil games/accessoires/hardware uit het buitenland bestellen Topic Deel 6

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arie MVP, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Eigenlijk is dat wel goed. Je zegt gewoon dat je het vooral grammaticaal moet gaan vergelijken.
    Beetje krom maar dat bedoelde je natuurlijk. ;)
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik ben blij dat ik dit las voordat ik weer een bestelling opgaf bij play.com. (Aantal games van tussen de 35-50 euro)

    Ik zat namelijk op budgetgaming te kijken en daar viel het mij op dat ze bij play.com een waarschuwing hadden staan dat je mogelijk douane kosten moet betalen.

    Voortaan geld voor mij dus de regel dat ik enkel bij play bestel als het onder de 22 euro zit. (Per los item.)
    (Ook al is het in het verleden altijd goed gegaan, Ik heb er nu geen vertrouwen meer in. Dacht altijd dat Play.com gewoon echt engels was, en dat blijkt niet zo te zijn.)

    Mijn vraag is dan gelijk zijn HMV.com, Game.co.uk, Zavvi.co.uk en dergelijken wel echt engels?
    (EDIT: Game.co.uk en Zavvi.co.uk zijn engels, budgetgaming had hun gegevens makkelijk vindbaar staan.)
    Of zitten die ook allemaal op de kanaaleilanden?

    Kan het zelf helaas niet echt vinden op hun websites dus alle hulp is zeer welkom.

    Alvast bedankt.


    P.S. Zijn er eigelijk nog andere engelse of andere europese shops die goepkoop zijn voor dvd's en games die ik hierboven nog niet genoemd heb?

    EDIT 2: Hoe kan ik vooraf berekenen wat ik eventueel aan douane kosten zou moeten betalen als hun het controleren?
    De site van de douane helpt daar niet echt bij. (Ik vind daar wel een tabel met daarin muziek cd's en film dvd's maar niets over games.)
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2009
  4. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Zavvi/thehut bevinden zich ook op een kanaaleiland. HMV en Game weet ik niet.

    Stel je overigens niet teveel van het risico voor. Zo heb ik bij play.com 145x iets besteld en heb ik 1 keer extra moeten betalen. De kans is dus minimaal.

    De kans bij play-asia of gamehubs lijkt vele malen groter.
     
  5. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik zou me ook niet te druk maken over de invoerrechten.
    Ik bestel maandelijks bij site's als gamehubs en the hut en heb ook pas 1x btw moeten betalen.
    Zelfs na het betalen van die btw was ik nog goedkoper uit als in nederland. Bpm/btw is overigens erg weinig maar het bedrijf wat je pakketje gaat verzenden vraagt inklarings kosten. Bij mij was dat 16€ terwijl de btw maar 3€was ofzo.
    Het blijft een risico maar mij maakt het niet uit als ik eens wat moet betalen ik heb tenslotte alles al vele malen goedkoper gekregen als hier in nederland.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Als je bij GH op gratis verzenden kiest, hoef je niet te rekenen op verzendkosten.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    HMV verzendt ook vanaf de Kanaaleilanden.
     
  8. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een game kopen via ebay, maar er staat in de beschrijving PAL(UK) kan ik hem dan gewoon afspelen?
     
  9. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel, er staat PAL(VK)
     
  10. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    No problem, tenminste als je je 360 in nl hebt gekocht en niet in de us ofzo
     
  11. jeffreythespartaan

    jeffreythespartaan Schaduwspits

    Berichten:
    629
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb me doos in Nl gekocht, danke voor je reactie!:)
     
  12. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dus van plan de CE van Dragon Age voor de 360 bij Play-Asia te kopen.
    Ik kan nu kiezen uit de Economy Air Bubble of Economy Air Box. Ik zou het liefst voor de Box willen gaan, maar dan zal de douane het lijkt me eerder opmerken wegens de omvang van het pakje. Enig idee wat ik nu moet doen:eek:?
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon air bubble doen, waarom zou je die duurdere kiezen?
     
  14. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    kan ik een USb stick uit Canada in NL gebruiken?
     
  15. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    @Hierboven!

    Ja!
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Net Borderlands van Gamehubs ontvangen. Heeft 1 dag langer geduurd dan normaal, dus dat valt behoorlijk mee na al die verhalen van de laatste tijd :thumbs: (volgens mij was het bij Batman dat het bij de meeste een aantal weken duurde?)
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Opzoek naar een Xbox 360 Hard Drive 120GB, heeft het zin om het uit Engeland te bestellen of is het amper goedkoper? De winkels waar ik al gekeken heb, play.com
    is ie gewoon 116 euro en niet op voorraad. Kan ik het net zo goed hier in de winkel halen. Of weet iemand nog andere shops?
     
  18. Twizzler

    Twizzler Active Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.bestelspel.nl/xbox-hard-drive-120gb-microsoft-xbox-p-27765.html
     
  19. phoenix4

    phoenix4 Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    pff had 6 oktober 5 items bij Zavvi besteld (voor het eerst daar). Nou, 7 oktober waren er twee items geshipped, tot op vandaag nog niet binnen. 10 oktober 1 ding geshipped die dan wel is binnen gekomen. Gister nog eentje geshipped en de laatste staat nog op awaiting stock pick.

    Zijn deze lange levertijden normaal? Ik weet dat het van de Jersey eilanden afkomt maar zo lang moet dat toch ook niet duren.

    Volgende keer maar weer bij Amazon bestellen. Betaal ik wel een paar pond meer, maar dan is het wel binnen twee dagen binnen.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb dus ook wat besteld bij Zavvi en bij mij blijft het op "Awaiting Despatch" staan en ik hoor net van iemand hier op het forum dat de post daar aan het staken is, dus dat zal het wel zijn dan. Ik denk dat ik het maar annuleer en het hier maar gewoon koop, ook al kost het me meer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina