Tja ik ben blij dat ik dit las voordat ik weer een bestelling opgaf bij play.com. (Aantal games van tussen de 35-50 euro)
Ik zat namelijk op budgetgaming te kijken en daar viel het mij op dat ze bij play.com een waarschuwing hadden staan dat je mogelijk douane kosten moet betalen.
Voortaan geld voor mij dus de regel dat ik enkel bij play bestel als het onder de 22 euro zit. (Per los item.)
(Ook al is het in het verleden altijd goed gegaan, Ik heb er nu geen vertrouwen meer in. Dacht altijd dat Play.com gewoon echt engels was, en dat blijkt niet zo te zijn.)
Mijn vraag is dan gelijk zijn HMV.com, Game.co.uk, Zavvi.co.uk en dergelijken wel echt engels?
(EDIT: Game.co.uk en Zavvi.co.uk zijn engels, budgetgaming had hun gegevens makkelijk vindbaar staan.)
Of zitten die ook allemaal op de kanaaleilanden?
Kan het zelf helaas niet echt vinden op hun websites dus alle hulp is zeer welkom.
Alvast bedankt.
P.S. Zijn er eigelijk nog andere engelse of andere europese shops die goepkoop zijn voor dvd's en games die ik hierboven nog niet genoemd heb?
EDIT 2: Hoe kan ik vooraf berekenen wat ik eventueel aan douane kosten zou moeten betalen als hun het controleren?
De site van de douane helpt daar niet echt bij. (Ik vind daar wel een tabel met daarin muziek cd's en film dvd's maar niets over games.)
Laatst bewerkt: 13 okt 2009