1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Forza Motorsport 3] Tuning & hulp bij afstellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door R-Y, 26 okt 2009.

  1. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Het enige wat je kunt doen is dat soort auto's vermijden, ze glijden als op ijs en zijn puur gebouwd voor speed. Ik weet niet of ze bestaan maar probeer een vierwiel of een voorwiel aandrijving deze hebben daar minder last van. Maar als je echt niet van auto wilt wisselen zou ik je gasdosering oefenen. Geef gewoon half gas in bochten of zet de auto in een zwaardere versnelling.
     
  2. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Half gas in de bocht deed ik ook met die wagen, maar alsk ik dan uit de bocht ga verliest hij alsnog de controle.
    Maar het zal aan mij liggen denk ik, met wat geduld en oefenen zal er ook wel met deze wagen te rijden zijn.
     
  3. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Mss is het handig om te weten dat er op IGN een tuning guide staat.
    Enkel is deze in het Engels...
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hehe.. ook driftend kun je wel mensen inhalen:p..

    *levend bewijs*
     
  5. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou dat probeer ik nou juist zoveel mogelijk te vermijden als ik me eigen in racestand heb gezet :+
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hehe.. dan moet je geen datsun510 voor het A-klasse kampioenschap:p..
     
  7. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was nog even vergeten te vermelden dat ik hem ook nog eens volledig geupgrade had, limiter eraf dus nog wat extra pk'tjes waardoor hij helemaal agressief rijdt. Wat jij zegt over half gas en zwaardere versnelling, minder dan half gas is genoeg voor wheelspin. En hoe lager hij in de toeren zit des te meer kans op glijers, ik weet het klinkt vreemd en vraag me niet waarom..
    Nu na heel wat rondjes oefenen weet ik precies hoeveel gas ik kan geven en is dat ding echt retesnel \o/
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik weet niet of het kan. maar kan je geen AWD auto upgraden tot R3. .is toch wat fijner.
     
  9. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Geloof dat het niet kan, upgrade gaat enkel tot S
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    nou niet allemaal..

    en in een ander topic dacht ik te lezen dat er een Reventon R3 was.. en die is ook AWD.
     
  11. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik zelf heb de Viper (in de store is deze Rood/zwart) gekocht, een R3 van gemaakt met AWD. Ding is niet van de weg te krijgen :eek:
     
  12. dubbeldekker

    dubbeldekker Active Member

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan is het ook niet echt uitdagend meer ;)
    Ik hou er wel van om echt mijn best te moeten doen om de wagen op de weg te houden :)
     
  13. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Sjah, zoals iemand al eerder zei, wagens zijn niet gemaakt om mee te vechten, je moet ermee rijden.

    Voor de uitdaging zet ik de A.I op hard en alle assists uit, incl. clutch. En als de wagens dan niet helemaal vast op de weg liggen zie ik dat als een extra uitdaging :9

    Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik vind het zelf ook wel veel leuker om de auto op de weg te houden als de achterkant dikke overstuur heeft. Maar als de auto verder niet te besturen is heb je er niet veel aan. Vooral bij de R klasses wil de AI nog wel goed rijden, teveel geslip is ook niet goed voor je tijden.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  14. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Volgens mij kun je van de FXX zelfs een R2 maken. :)
     
  15. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn wel een paar dingetjes die je kunt doen als je auto echt geen grip op de achterkant heeft en je dus echt niet lekker op het gas kan.
    je moet er inderdaad aan wennen, en proberen niet te veel toeren te maken in een bocht. neem een bocht dus in een hogere versnelling.

    verder om eerder op het gas te kunnen heb je dus een achterkant nodig met veel grip. hoe krijg je dit?

    1. verhoog de downforce op de achterkant. dit kan het insturen bemoeilijken, maar je zal eerder op het gas kunnen.

    2. voor grip is goede bandenspanning cruciaal. voeg wat camber toe eventueel, zowel op de achter-als op de voorwielen.

    3. verlaag de suspension achter. dit geeft meer grip tot op zekere hoogte

    4. alleen in langzame bochten krijg je meer grip door de anti-rollbar voor te verlagen. je auto zal minder nauwkeurig sturen, maar je krijgt er heel veel grip voor terug.

    5. verder kun je nog je bump-rebound veranderen, en je differential settings om het gasgeven na bochten makkeljiker te maken.

    maar zelf snap ik de differential settings van forza ook niet echt. je hebt geen coast, pre-load en power opties meer zoals in Simbingames.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze hebben Acceleration (Power) Decceleration (Coast) in Forza 3
    Beter begrijpbaar voor het grote publiek denk ik. Daarom noemen ze het zo. ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  17. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje wat is het verschil tussen manual en manaul clutch schakelen?

    thnx,
     
  18. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Bij manual gewoon hoef je niet te koppelen, bij manual+clutch dus wel. Gebruik je hem niet dan kun je zwaaien naar je versnellingsbak (mits schade aanstaat :9).

    Dus

    Manual = Alleen handmatig schakelen.

    Manual + Clutch = Handmatig schakelen en de koppeling gebruiken (gas los, koppeling in, schakelen)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2009
  19. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon vol op het gas blijven werkt het best vind ik. Wel ga ik er van uit dat je gewoon rechtdoor rijd en dus niet hoeft te remmen.
    In die situatie blijf ik dus vol op het gas, ook al druk ik m'n koppeling in.
     
  20. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Haha, ik soms ook, soms ben ik gewoon te lui om mijn voet op van het gaspedaal af te halen (of mijn vinger van de trigger :9).
     

Deel Deze Pagina