1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eragon heb ik toevallig gisteren uitgelezen. :) Bevalt best goed. (blijft een wtf; geschreven door een 15-jarig broekie :eek:)
    Hoe hoog het uiteindelijk komt te staan op mijn best series ooit is nog moeilijk, daar moet ik ze eerst allemaal voor hebben gelezen. :p

    HP zal ie nooit kunnen toppen, al is het alleen maar omdat HP eerder was. :+

    Ik begin vanavond in het 2e deel; Oudste. (hoeveel delen staan er eigenlijk gepland?)

    Ik moet me wel echt dwingen om eerst mijn huidige boeken uit te lezen. Ik zie steeds weer nieuwe boeken/series voorbij komen die ik wil, maar te veel series door elkaar lezen is ook niet gezond.

    • De Eragon serie. [1/3 gelezen]
    • De Noorderlicht Trilogie [0/3 gelezen]
    • Donkere Tijd ga ik natuurlijk ook nog mee verder. Als ik er aan begin maak ik het ook af (of het 2e deel moet dieptriest zijn, dan haak ik wel af). Zijn nu 5 delen van. [1/5 gelezen]
    • Godengebieder serie zit ook nog te wachten op het 3e deel. [2/6 gelezen]
    • De Dwergen komt dus nog een 5e. [4/5 gelezen]
    • 2 Jurassic Park delen [0/2 gelezen]
    • 5 pockets van Arthur C. Clarke waarvan er 4 (mochten ze bevallen) ook nog zijn uit te breiden naar meerdere delen. Ik heb wel gehoord dat ze ook goed los zijn te lezen, en dat bij de meeste de kwaliteit steeds slechter werd. Dus daar zie ik me niet gedwongen om verder te gaan. [0/5 gelezen]
    • I Am Legend [0/1 gelezen]
    • Wetten van de Magie (geen zin in) [0/11 gelezen]

    Heb eigenlijk geen zin in die pockets. Dus voorlopig ga ik andere/nieuwe series niet opzij schuiven voor die.
    Vreemd, toen ik ze kocht kon ik niet wachten, nu heb ik weer veel liever good old fantasy. En daar heb ik ook alweer meerdere series van op het oog.
    Kerst is er alweer bijna. Hmm... :9

    Verboden & Verbannen en Harry Potter zijn iig wel 'af'. 8)
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Goede & intelligent geschreven fantasy? The Farseer trilogy by Robin Hobb, a song of fire and ice series by George RR martin & The riftwar saga by Raymond Feist.
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    klinkt interessant, is het ook echt mooi? Zie niet echt een mening van je :+
     
  4. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook even een fantasylijstje maken:

    Eragon [3/4] 4e deel duurt nog eventjes maar ik heb geduld
    Dwergen 4/5
    Donkere Tijd 2/5 Leuke boeken,verhaal gaat alleen langzaam
    Verboden en Verbannen 3/5 Moet ik weer gaan oppakken :+
    Oorlog van de Grote scheuring 4/5 Deel 5 schijnt bout te zijn.
    Wetten van de Magie 1/11 Deel twee ligt hier al maar ben er nog niet mee begonnen

    Verder heb ik alle delen van LOTR nog liggen maar moet ik er nog steeds in beginnen..shame on me. Harry potter heb ik uiteraard al veel te veel gelezen :+

    Daarnaast heb ik nog een zooi boeken van Steve Berry en Dan Brown liggen. Ja ik hou van luchtige literatuur, ik ben niet een echt romanpersoon.
     
  5. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn huidige lijst:
    Discworld serie. 3/38 gelezen

    En dat is het. Maar er zijn nog zat andere boeken en series die ik moet lezen. Maar zoveel tijd heb ik nou ook weer niet om te lezen, dus ik red het voorlopig zo wel.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zijn die boeken Engelstalig of ook in het Nederlands? O-)
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij alleen in het engels verkrijgbaar. Die omnibus iig wel, Ik heb nu de eerste twee boeken uit de omnibus gelezen. Gaaf boek hoor, en qua engels, engels lezen went na verloop van tijd. Nadat je vaker leest hoef je er niet eens meer bij na te denken, tenzij je een hele beperkte woordenschat hebt, maar dan is juist ook lezen de manier om hem te vergroten ;).
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Oke :) Mijn Engels is wel aardig in orde denk ik, altijd prima cijfers op school :) Kan het in ieder geval altijd proberen. Bedankt.
     
  9. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ben vanmiddag begonnen met: het verloren symbool (dan brown)

    Blz 83 maar zeer vermakelijk tot nu toe!
     
  10. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    persoonlijk vind ik dan brown wel overhyped. maaer ik lees dan graag eook van en ander genre.
    ben nu in dit boek bezig.
    [​IMG]

    aanrader voor ieder die van fantasy houdt.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.056
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Op moment lees ik dit boek:

    [​IMG]

    Ben nu op bladzijde 193 en het begint nu echt spannend te worden. Heel leuk boek als je meer wilt weten of NASA, waar je dan ook meteen twijfels over krijgt.

    Normaal gesproken lees ik andere boeken, meer in de richting van historische thrillers, maar Dan Brown is bijna verplichte kost. Moet wel toegeven dat ik hem niet de beste schrijver in zijn genre vind, Steve Berry en een aantal anderen zijn ook er goed.
     
  12. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het boek nog niet uit toen.

    Maar, ja mooi boek! Als je ECHT wilt snappen wat de schrijver wilde zeggen met je wel opletten. Iets wat mij alleen gedeeltelijk lukte, ik ben van huize uit niet zo'n lezer en ben niet gewend aan hoe er vaak wat diepere betekenissen in een boek zitten. Na beetje research though ben ik erg onder de indruk en ga ik m opnieuw lezen denk ik.

    Ik ben nu bezig met Grifters van Jim Thompson, old school crime/noir. Heel vet.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2009
  13. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik ben nu bezig in de tweede pocket van Mass Effect (Ascension -Drew Karpyshyn), best leuke boeken zijn het!
     
  14. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    afgelopen woensdag uitgelezen op werk. klassiek spul. Over een small-time oplichter met een nogal onoprechte sociale kring, incl familie.

    oplichterij, liefde, dood, misdaad goed recept.

    Daarna gelijk op werk verder gegaan met Songs of Innocence van Richard Aleas

    [​IMG]

    nog meer Noir/crime maar dan van een schrijver van deze tijd (grifters was van de 50s). 265 blz en ik had m serieus al uit vrijdag ochtend op weg terug naar huis van werk.

    Ex private detective is bevriend met een meisje met niet de meest zuivere baan (werkt in massage parlor) en wordt dood gevonden. Gast is overtuigd dat t geen zelfmoord was zoals de politie zegt en gaat op onderzoek. Komt de meest lugubere criminelen tegen maar de conclusie (die ik niet zag aankomen) is echt heel erg. Hartbrekend, vooral als je bedenkt dat er echt zulke mensen rondlopen.

    gruwelijke noir van deze tijd.
     
  15. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik moet boekverslag maken van een nederlandse schrijver, heeft iemand aanraders? :eek:

    Hou zelf wel van die boeken waarin wordt gemoord enzo :9
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    In welk boek gebeurd dat niet? :+
    Ik heb helaas geen aanraders voor je want ik heb geen boeken van NL schrijvers.

    Las net dit op de site van James Clemens:
    (voor diegene die het interesseert)
    wtf zeg. :mad: Een beetje midden in een verhaal stoppen.... Wit'ch (Verboden & Verbannen) heeft geen vervolg nodig; die was af. Maar Godengebieder kwam net pas op gang. Zit echt mídden in het verhaal.
     
  17. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9
    ben blij dat ik die laatste van hem niet heb gekocht.. koop pas een nieuwe serie al ik ze allemaal achter elkaar kan lezen.

    verboden en verbannen was idd erg gaaf... ragnark!
    wil ik ook!
     
  18. Bavihoane

    Bavihoane Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    9

    ik zou je deze aanraden.
    geen moorden maar wel erg leuk. (herman finkers)
    [​IMG]
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Weet je ook eens hoe dat voelt (Shenmue :'-()! }:]
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    The Game by Neil Strauss...
    denk dat ik m ook ga lezen. :+
    Is de nederlandse versie ervan een beetje goed? ben niet zo goed in engels..:+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina