1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Phillip K. Dick - Flow My Tears, the Policeman Said (1974)

    [​IMG]

    Ben net langs de eeste 30 paginas. So far so good :)
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2009
  2. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb 3 boeken gelezen 1tje was van Nicci French, eentje over iemand die een school binnengaat en iedereen neerschiet, en eentje van CSI.... Het gaat allemaal over moord en geen nederlandse schrijver :eek:

    Ik ga ff op internet wat meer over dit boek lezen.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2009
  3. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
  4. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier het boek van Band of Brothers gelezen? (klik)
    Ga hem zo denk ik bestellen bij bol, zou leuk zijn als ik het ook voor m'n dossier Nederlands kon gebruiken :+.
    En hebben jullie nog wat aanraders qua spannende boeken, moet eind dit jaar 5 boeken hebben gelezen. De twee boeken van Khaled Hosseini vond ik erg goed maar die heb ik vorig jaar al gebruikt dus die vallen af :p
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Tnks voor dat boek Alizor!
    Heb 'm maar besteld!
     
  6. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de serie nu onderhand wel dromen dus dan maar het boek bestellen voor iets extra's. Zou leuk zijn als ik hem nog in de vakantie kreeg maar je weet maar nooit met al die kerstdrukte :mad:

    Ik heb hem ook net besteld btw.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja ben ook erg benieuwd.
    Serie kan ik ook ondertussen wel dromen ja. Toevallig vorige week nog een keer helemaal gekeken.
    En dan in maart komt de nieuwe "band of brothers" genaamd pacific.
    Ken je trouwens ook Generation kill? Ook een soort van BoB maar dan van de Golf oorlog.
     
  8. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat werd toch uitgezonden op RTL7? Heb daar wel een paar afleveringen van gezien dacht ik.

    Zat er toevallig ene Mrs. B(itch) in? Zojah, dan heb ik hem weleens gezien ja :p
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar dagen geleden toch maar voor de grap in de ban van de ring weer eens uit de boekenkast geplukt en ben nu echt verslaafd 8) Ik zit al rond blz. 300 van deel 1. Ik had toentertijd een hele mooie editie van ieder deel gekocht maar ik vond de manier van schrijven maar niks ( tot nu toe )..ze lagen al ruim een jaar stof te happen :emo:
     
  10. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    aangezien het nu vakantie is ben ik ook maar weer eens wat gaan lezen. Op aanrade begonnen in het boek "mannen die vrouwen haten" is een triologie en schijnt goed te zijn. 1e 100 bladzijde moet het even op gang komen, maar vind het goed boek tot nu toe.
     
  11. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Pop. 1280 van Jim Thompson uitgelezen vanochtend. Soort van zelfde setup als z'n eerdere boek The Killer Inside Me met een psychopathische sheriff in een klein Texaans dorpje, maar een heel ander verloop van het verhaal.

    [​IMG]

    Er zijn veel boeken en films en andere soorten fictie waar de main character en bad guy is, en misschien ook wel crimineel gestoord. En meestal hebben ze soort van rechtmatigheid in hun motieven zodat je voor hun kan rooten. I.E. de anti-hero. Niet in dit boek, Nick Corey, de sheriff in kwestie lijkt op het begin een simpele, niet al de snuggere, luie sheriff met een voorliefde voor uitslapen en overeten maar laat zich langzamer hand kennen als uitschot eerste klasse, met extreem uit de hand lopende illusies van grandeur.

    Één van de donkerste verhalen dat ik heb gelezen, vooral juist omdat de verteller deze klootzak van een sheriff is en je meegenomen wordt in zijn gedachtegang.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dan Brown - Het Verloren Symbool
    [​IMG]

    Dit lees ik nu. Ben net bladzijde 300 gepasseerd. Valt een beetje tegen tot nu toe, maar het kan nog veranderen. Vind Robert Langdon wel iets beter neer gezet en het onderwerp boeit me ook wel. Spanning valt alleen wat tegen en sommige dingen zag ik al een eindje van tevoren aankomen. :cool:
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik doe mee, maar dan natuurlijk wel in het Engels, want dat is voor de echte bikkels. :cool: Nee, maar boeken in hun originele taal komen gewoon het beste tot hun recht.
     
  14. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Jared Diamond - Paarden, Zwaarden en Ziektekiemen

    Heb ik tijdelijk opzij gelegd voor;

    Willem Middelkoop - Overleef de Kredietcrisis
     
  15. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Lees op het moment 'De Passievrucht' van Karel Glastra voor school. Ach je moet toch wat he...
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Was alleen mijn havo zo dom dat ze het toch niet door hadden of je het boek überhaupt had gelezen? Ik heb nooit een boek voor school gelezen.

    Ook omdat de boeken die ik wel lees nooit goed genoeg waren, anti fatasy fascisten daar. :+

    Dus wat het voor mij uitrekseltjes van internet plukken en fijn lezen wat ik leuk vond. Op een gegeven moment begon de docent zelfs boeken te kiezen voor ons. De manier om lezen saai te maken.
     
  17. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment ben ik What is the What aan 't lezen van Dave Eggers.

    Ik ben ergens op een kwart van 't boek. Het is een vrij dikke pil, maar wel een geweldig verhaal. Niet geweldig als in grappig o.i.d., maar wel meeslepend en behoorlijk gruwelijk. Het geeft je ook een andere kijk op de derde wereld en de wereld zelf. Daar hou ik wel van.
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist uitgelezen, is weer veels te snel gegaan. Verslavende boeken altijd van Dan Brown. 8) Wel jammer dat er weer hetzelfde principe wordt aangehouden als van Da Vinci Code etc(meneer Langdon is uiteraard van de partij) maar voor de rest... _O_ geniale fantasie(?) heeft Brown toch. Vond deze ook emotioneel wat heftiger.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Begin nu maar eens aan de boeken van Steve Berry of Michael Byrnes. Ik kan je verzekeren dat die schrijvers wel wat beter zijn. Als je titels wil hoor ik het wel. Hier heb je voor een half jaar genoeg aan. :9
     
  20. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben met 1 van zijn oudere boeken bezig.

    [​IMG]

    Is een keer iets anders dan al die verplichte boeken die ik moet lezen :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina