1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Terugblik op een decennium

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Matrix, 13 dec 2009.

?

Wat is de beste band van het afgelopen decennium?

  1. Coldplay

    22,4%
  2. Radiohead

    6,9%
  3. Muse

    15,5%
  4. Arctic Monkeys

    6,9%
  5. Franz Ferdinand

    0 stem(men)
    0,0%
  6. Green Day

    1,7%
  7. Foo Fighters

    1,7%
  8. Red Hot Chili Peppers

    10,3%
  9. The Strokes

    0 stem(men)
    0,0%
  10. Paramore

    1,7%
  11. System of a Down

    6,9%
  12. Queens of the Stone Age

    10,3%
  13. Anders...

    15,5%
  1. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Maar dit was toch wel de bekendere versie, dacht ik.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Ja, maar die klote Sun Club met dat geschreeuw erdoorheen verpest het meteen.
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ach, het hele nummer is gewoon fout 8)
     
  4. Remco

    Remco Guest

    Kijk, daar ga je al. Daarom blijft een discussie over alle stijlen muziek onmogelijk. Kijk maar naar het 'Rate de persoons muziek-topic'. Bijna elk nummer krijg tussen de 1 en de 5. Muzieksmaak is zo relatief. Dat ik het dus belachelijk vindt dat Lil' Wayne in zo'n lijst staat ipv bijvoorbeeld een Paramore, waarvan IK dus wél vindt dat ze iets hebben neergezet, komt dus totaal niet overeen met jouw muzieksmaak.
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Nou, ik heb liever Paramore dan Lil' Wayne hoor. 8)

    Ik kan op zich best soms wel verder kijken dan mijn smaak hoor. Ik vind Gabriel Rios ook niet tof, maar als Mtthz het zo uitlegt, dan snap ik wel waarom het erin staat. Paramore is imo gewoon het zoveelste emopoprockbandje, alleen hebben zij het geluk gehad mee te kunnen liften op het succes van Twilight.

    /edit: ik bedoel dus eigenlijk vooral dat ik in ieder geval vind dat iets uniek of nieuw moet zijn voordat je het in zo'n lijst kunt zetten.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
  6. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh ik heb juist in de laatste paar jaren alles nieuw genegeerd. Hoe cliché 't ook klinkt; vroeger was alles beter.

    Met alle technologische vooruitgangen is alles veels te polished en schoon geworden en is de persoonlijkheid ver te zoeken.
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Er wordt nog steeds genoeg niet-cleane muziek gemaakt hoor.
     
  8. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Dan heb je toch de nodige meesterwerkjes gemist, zonde.
    Mag ik vragen naar wat voor muziek je luistert? :)
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Denk dat ik Old Yellow Bricks het mooiste nummer vind van de Arctic Monkeys, zeker van dat album.

    Top 10 maken kan ik niet echt. Ik weet wel dat de Arctic Monkeys er in elk geval in komen.
     
  10. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Onderbelicht, maar echt een hele goede band: Interpol.

    Als je echt van muziek houdt moet je het maar eens gaan luisteren, het is zo'n geweldige band.
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Interpol blijft goed ja, een van de weinige bands die ik nog steeds luister sinds mijn 'britpop/indietijd/'.
     
  12. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Wipers/Melvins/Alice in Chains/Led Zeppelin krijgen de laatste weken veel play.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2009
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Eens kijken welke artiesten ik erin zou zetten:

    - Justice: Cross is geweldig, live gezien wat gruwelijk was. Absolute 1.
    - Daft Punk: Met Alive 2007 mij min of meer in het electro genre getrokken.
    - Arctic Monkeys: Paar jaar geleden heel veel geluisterd.
    - Michael Bublé: Lekkere muziek, de enige die deze muziek maakt laatste jaren.
    - The Prodigy: Had eerst niks met ze, maar sinds Invaders must die, vind ik ze erg goed.
    - Soulwax: Tsja...Gewoon heerlijke electro
    - Slagsmalsklubben: Hebben me in het bitpop genre getrokken een paar jaar geleden, luister ik nu nog.

    Verder erg lastig, maar dit zijn wel hoofdartiesten.
     
  14. Remco

    Remco Guest

    SMK is erg goed inderdaad. Calis kan ik ook waarderen ;)
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ga de poll toevoegen, maar ik beperk me tot eeen beetje de bands, anders is er geen beginnen aan. Ik hoorde Viktortje al Eminem roepen, maar ik kan moeilijk een representatieve lijst opstellen als we álle genres gaan meenemen. Dus graag begrip en post maar als je andere muziek luistert.
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Als je niet alle genres gaat opnemen ben je zelf dus al muziek waar ook een grote doelgroep voor is aan het buiten sluiten. Dan forceer je je eigen mening in feite al en kan je dus net zo goed geen poll toevoegen, omdat hij dan toch al gekleurd is.

    Opzich kan je als je het ruim bekijkt namelijk al die bands onder 1 genre scharen..

    Maar goed.
     
  17. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    The Prodigy blijft ook een persoonlijke favoriet van me, puur ook omdat ze hun eigen stijl aanhouden en zelf met 'Invaders must die' terug gingen naar hun oude stijl wat niet vaak gebeurt in de muziek. Ze hebben zeker hun mindere tracks, maar toch vind ik ze een van de beste muziekanten tot de dag van vandaag.

    Tja de poll, er staat niet zoveel in wat me boeit behalve Franz Ferdinand die ik wel erg sterk vind. Kaiser chiefs die genoemd werd in de start post vind ik ook erg sterk, dan is er nog een band die ik pas ontdekt heb en erg goed vind 'Twisted wheel' maar ik weet niet hoelang ze spelen. Dan vind ik de band 'Grand theft audio' ook nog erg goed, al weet ik niet goed in welke stijl je die kan plaatsen.
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, nouja, misschien maar beter, want anders was het helemaal onmogelijk geweest. Ik ben het met je eens hoor, maar de enige andere optie zou dan zijn om zeg maar nog vijf andere categorieën toe te voegen (en dan kan een zesde en zevende er ook nog wel weer bij) en ja, dan zijn er behoorlijk wat topics voor nodig. Nu is er een poll voor beste rockband (enigszins kort door de bocht), en dat dat niet per se beste artiesten zijn is dan wel duidelijk omdat het zo specifiek is.

    Nouja, ik heb zelf gestemd op Radiohead, omdat 't een van de weinige bands is die écht experimenteert en dat lukt vaak ook nog erg goed.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Godmiljaar, ik heb vooraf nog gevraagd om input en ideeën. :mad: Ik heb mijn selectie samengesteld op basis van bands die in mijn ogen groot succes hebben behaald en dat heb ik weer laten berusten op wat festivalheadliners waren en wat ik hier vaak zie terugkomen.
    Er is geen poll te bedenken die alles omvat, dan maar een bepaalde richting.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Of geen poll.. ;) Zegt toch niks eigenlijk, gewoon ieder zijn verhaaltje laten vertellen en klaar.

    Grote kans dat meneer Anders, anders gaat winnen.
     

Deel Deze Pagina