[DVD/Video] Film reviews/aanraders

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 8 apr 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Het leek mij persoonlijk wel een goed idee om een thread te openen waar mensen een soort van review in kunnen zetten van films verkrijgbaar op DVD/video.. Films die te koop zijn bedoel ik dan. Aangezien een gemiddeld DVD'tje niet de meest goedkope aanschaf is is het over het algemeen nogal eens de vraag of die film de aanschaf wel waard is. Zo vroeg ik me af of b.v. de nieuwe Xmen 1,5 DVD de aanschaf waard was zeker omdat ik de originele dvd al heb.
    Vandaar mijn idee voor deze thread..
    (mochten mods het niet met dit idee eens zijn dan merk ik het vanzelf wel :) )

Om te voorkomen dat dit een soort van opsom thread wordt die niet meer te overzien is stel ik voor dat we ons aan de volgende regels houden..

*. zoveel mogelijk alleen "reviews" posten.. dus geen honderden posts van "oh ja die heb ik gezien, is tof"
    *. laten we een structuur aanhouden voor die review posts..

Genre: (b.v. actie, horror, western, etc)
    Titel: (vrij duidelijk lijkt me)
    Beschrijving: (korte beschrijving van de film)
    Extras: (in het geval van DVD's zijn er leuke extras)
    Mening: (Jouw mening over de film)
    Oordeel: (net als bij een game review punten geven 1-10)

(lay-out van D.L is natuurlijk ook goed.. gaat er meer om dat er een structuur in zit dan dat er speciaal mijn lay-out wordt gevolgt..)

Ik zal het spits wel ff afbijten.

Genre: Actie/SF

Titel: Minority Report

Beschrijving:
    Washington, 2054 .. Moord is totaal verdwenen in de stad door het gebruik van een zogenaamde Pre-Crime unit. Het hart van Pre-Crime zijn de Pre-Cogs. Drie psychics die visionen hebben over moorden in de toekomst.
    John Anderton (Tom Cruise) werkt bij deze unit. Door een tragische gebeurtenis in zijn verleden stopt hij al zijn energie en geloof in dit systeem. Hij is ervan overtuigd dat het systeem feiloos is. Zes jaar lang heeft ie ook geen reden gehad om te twijfelen aan het systeem tot de Pre-cogs een moord zien die hij in de toekomst zal plegen.
    Binnen 36 uur zal John een voor hem totale vreemdeling vermoorden. Met zijn eigen unit nu op zijn hielen moet John binnen die 36 uur moeten bewijzen dat de Pre-cogs verkeerd kunnen zitten, maar is dat wel mogelijk?.

Extras: De DVD (2 disks) heeft o.a. de volgende extras: Making of Minority Report. Stunts of MR, Interviews met Steven Spielberg en Tom Cruise, photo's, Storyboards en nog meer.

Mening: Op het moment dat ik Tom Cruise boven een film titel zie staan heb ik zelf altijd iets van "als dit maar wat is" Niet omdat het een slechte film zou zijn of omdat TC een slechte acteur is maar op de een of andere manier trekt TC de acteur mij niet (hoewel ik hem erg goed vind als LeStat in Interview with a Vampire).
    Dat had ik dus ook een beetje met Minority Report..
    Hierdoor had ik dus bijna een goede film mis gelopen. Minority Report zal geen al te grote verrassingen prijsgeven kwa verhaal. de Badguy had ik b.v. al vrij snel door. Hoewel ik dat wel jammer vond is het niet echt een groot nadeel voor de film.. MR is een actie film geen thriller.. Je zou MR een beetje kunnen vergelijken met een enemy of the state maar dan in de toekomst.. Jammer is het alleen dat MR het beklemmende sfeertje van Enemy of the State een beetje mist. Tom Cruise speelt zijn rol goed, een echt bijzondere rol is het niet echter, tenminste niet kwa originaliteit van karakter. Laten we wel wezen hoeveel politie/actie films zijn er wel niet waarbij de hoofd karakter een tragische gebeurtenis in zijn verleden heeft meegemaakt en zich daardoor volledig op zijn werk stort etc etc. Maar dat gezegd doet TC het gewoon goed. Alleen op het moment dat TC zich in een soort van M.E outfit hijst had ik wel zo iets van yeah right... Hij heeft gewoon het fysiek daar niet voor. :) vooral met die boyisch looks die hij nog altijd heeft :)
    Maar all said and done is zijn acteer werk goed. Ook van de supporting cast.. Niet altijd uitmuntend maar wel netjes en goed.
    Colling Farrel (FBI agent Danny Witwer) doet ook goed werk als de FBI agent wiens bloed John Anderton al vrij snel wel kan drinken. Max von Sydow (director Lamar Burgess) speelt voor hem een eigenlijk vrij standaard rol maar netjes als altijd.
    Al met al is Minority Report een goede SF/actie film. Soms kan ie een beetje langdradig lijken maar zie dat niet als een echt nadeel.
    De actie scenes zijn gewoon goed, de special effects ook zeker (op een kleine scene na) goed. En het verhaal/achtervolging houdt je toch wel gedurende de film vast.

Oordeel: 8 van de 10

Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  2. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    best een gare review je vergelijk enemy at de gates met M.R. volgens mij was de film een beetje te slim voor je, de M.E. die hij hijst is gewoon een precrime collega en die wordt meegenomen door zijn backpackSTRAALMOTOR jij zegt het alsof hij em zomaar meeneem. boyisch looks???ik weet niet waar je op let maar het klinkt gay. wat ook leuk zou zijn is als je wapens en auto en de technologie(spinnen en 3d projecteren enz) bespreekt je moet de lezer wat meer informeren

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Enemy at the gates?? Enemy of the state.. met Will Smith.. waar hij valselijk beschuldigt wordt van iets en daar door het systeem wordt achtervolgt... egh.. M.R. Agent wordt beschuldigt en door het systeem achtervolgt.. weet niet hoor maar ik zie toch een vergelijking..
    zucht.. wil je de review dan tenminste goed lezen.. Ik zeg op het moment dat TC ZICH IN een soort van ME pak hijst.. Met andere woorden op het moment dat hij een M.E. pak aantrekt.. Omdat TC nou niet echt een grote vent is oogt dat niet echt overtuigend... sheesh commentaar ok maar lees tenminste goed.
    en hoezo klinkt boyisch looks gay? Hij heeft toch een beetje een babyface of niet dan? Niet echt mijn idee van een stoere M.E'er daar ging het om..
    Yep had ik kunnen doen.. dan had de helft die die film nog wil zien hem niet meer hoeven zien.. Ik geef een beschrijving.. meer niet.. en vervolgens mijn mening.. meer niet.. Overigens heb ik wel gezegd dat ze Special Effects goed zijn.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHA. Volgens mij was deze review jou al een beetje boven je pet! L-e-z-e-n! Het staat er allemaal in. |:-

5. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf een aantal reviews geschreven toen ik nog bij een andere site werkte. Hier zijn ze, helaas heb ik de pics ertussenuit moeten halen, want dat project is toevallig sinds vandaag uit de lucht gehaald. :'-(

---

LOTR: FOTR
    DVD

Genre: Avontuur - Fantasy
    Regio: 2
    Regisseur: Peter Jackson
    Uitgever: A-Film Home Entertainment
    Acteurs: Elijah Wood, Ian McKellen, Liv Tyler, Viggo Mortensen, Sean Astin e.a.
    Film formaat: 2.35:1 anamorf
    Duur: 178 minuten
    Geluid : Dolby Digital 5.1 en Dolby Digital 5.1 EX
    Bekeken op: Revoy 2200

One Ring To Rule Them All

Deze film was een absolute hit in de bioscoop en brak records wat betreft bezoekersaantallen! Een drie uur durende film met prachtig acteertalent, maar vooral een prachtig decor! De film is grotendeels opgenomen in de ongerepte natuur van Nieuw-Zeeland. En wat te zeggen van de mooie filmmuziek? En de prachtige kostuums en make-up? De special effects? Allemaal onderdelen die gewoon niet beter hadden gekund in deze film. Het is dan ook niet gek dat de film vier oscars in de wacht heeft gesleept: Make-up, Score, Visual Effects en Cinematography. En naar mijn mening, en die van vele anderen, hebben ze die oscars dubbel en dwars verdiend! En dat is nog niet alles! Dit is pas het eerste deel van de drie delen die in de bioscoop zullen verschijnen. Het tweede deel (The Two Towers) zal eind dit jaar verschijnen en deel 3 (The Return of the King) pas eind volgend jaar! En die films zijn nu al af, dus ze weten wel hoe je het geld uit de mensen moet krijgen! Na het eerste deel gezien te hebben, verlang je namelijk al direct naar het vervolg!

Film

Deze film is een vertaling van het wereldberoemde boek van Tolkien: Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. En beter dan dit had het niet verfilmd kunnen worden! Het verhaal draait om Frodo, een hobbit. Samen met de andere hobbits woont hij in The Shire, een rustige plek waar de hobbits zich veilig voelen. Daarom verlaten zij The Shire ook nooit. Maar al vlug komt Frodo in aanmerking met de Ring. Bilbo Baggins had die ring jaren geleden gevonden, en nu droeg hij hem over op Frodo. Gandalf, een oude tovenaar, vertelt hem dat dit “The One Ring” is. Met die ring heb je de absolute macht over alle rassen en kan ervoor zorgen dat ‘Sauron, The Dark Lord’ over Middle-Earth kan heersen. Frodo moet samen met een gezelschap, het fellowship, bestaande uit mensen, een dwerg, een elf, enkele hobbits en een tovenaar de Ring meenemen naar de ‘Mount Doom’ waar deze ooit gesmeden werd en ook daar kan deze alleen vernietigd worden. Spannend!

Beeldkwaliteit

De film is alleen uitgebracht in een widescreen uitvoering en behoudt het originele beeldformaat van 2.35:1. Als je een breedbeeld TV hebt, dan kun je genieten van 33% meer beeldlijnen! De beeldkwaliteit past precies bij de sfeer van de film, goede contrasten en mooie diepe kleuren. En nergens een vuiltje te bekennen, kortom, geen foutjes!

Geluidskwaliteit

Het geluid op deze DVD bestaat uit een standaard Dolby Digital 5.1 track en een speciale Dolby Digital Surround EX track. Dit audiospoor met de hoogst mogelijke bitrate van 448kbps is special voor de DVD opnieuw gemixt. Dit omdat de thuisomgeving toch anders is dan de bioscoopomgeving. Daardoor zijn zaken als plaatsing, looptijden en toonhoogte bewerkt voor een prachtig resultaat. Meer realistisch kan het geluid gewoon niet overkomen! En diegene die in het bezit zijn van een Surround Systeem kunnen ook nog genieten van gescheiden kanalen voor elk boxje waardoor je werkelijk in de film geplaatst wordt!

Extra’s

De film bevat meer dan twee uur aan special features. Het is ook niet zo gek dat er een aparte DVD voor deze features bij zit!

- Welcome to Middle-earth
    - Houghton Mifflin In-Store Special
    - Quest for the Ring
    - A Passage to Middle-earth: SCI-FI Channel Special Featurettes
    - Behind the Scenes Special
    - 3 Theatrical Trailers, ook van de komende film “The Two Towers”
    - 6 TV Spots
    - Music Video: “May it Be” van Enya
    - Special Extended DVD Preview
    - “The Two Towers” Video Game Preview

En natuurlijk ontbreekt de Interactieve Scène selectie niet!

Conclusie

Een film heeft naar mijn weten nog nooit zo goed gescoord. Alles is gewoon perfect, het verhaal is met de grootste zorg verfilmd, en alle zaken daaromheen zijn met precisie uitgevoerd. Als Tolkien nog had geleefd zou hij trots zijn geweest, dat zijn verhaal zo mooi verfilmd is. Kortom, deze film moet je niet huren, je moet hem echt in je bezit hebben. Je kunt hem niet vaak genoeg kijken!

Film: 10
    Geluid: 10
    Beeld: 10
    Extra’s: 9,5

6. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Film Austin Powers
    DVD

Genre: Humor
    Regisseur: Jay Roach
    Acteurs: Mike Myers, Elizabeth Hurley, Michael York, Seth Green e.a.
    Film formaat: 4:3
    Duur: 90 minuten
    Geluid : Hifi Stereo

Groovy Baby!

Voor het zien van de DVD had ik enkel de videoclip gezien en hierin kwam Austin Powers echt als een kneus over…en dat is hij ook! Hij heeft overal zijn eigen manier voor. Een DVD vol met humor, en ik vond het al leuk bij de openingstune “Soul Bossa Nova”!

Film

Austin Powers (Mike Myers), international man of mystery. Overdag een trendy fotograaf, maar ‘s nachts een gevreesd geheim agent van de geheime Britse Dienst. Met zijn fluwelen pak, hippe bril en ongekende charmes kan hij (bijna) elke vrouw krijgen die hij wil hebben. Londen, Swinging sixties. Dr. Evil (ook Mike Myers) gaat een misdaad begaan. Natuurlijk is Austin Powers op tijd op de plek der misdaad en Dr. Evil schiet zichzelf al ingevroren de ruimte in. Austin twijfelt niet en laat zichzelf ook invriezen. Als Dr. Evil na 30 jaar weer terugkeert wordt Austin ook weer ontdooid (leuke scène!). Austin gaat vergezeld met Vanessa (Elizabeth Hurley) achter Dr. Evil aan en zullen hem proberen te grazen nemen. Uiteraard zit de film vol met humor!

Beeldkwaliteit

De DVD heeft als beeldformaat 4:3. De kwaliteit is in vergelijking van de nieuwere DVD’s iets minder maar zeker niet opvallend tijdens het bekijken van de film. De kleuren zijn verder gewoon in orde en de film zelf bevat amper foutjes.

Geluidskwaliteit

Het geluid zal voor de bezitters van een Surround Sound systeem tegenvallen want de DVD bevat alleen een HIFI Stereo spoor. Maar dan nog is de kwaliteit mooi en zowel stem als muziek komen goed naar voren.

Extra’s

Omdat deze DVD al afstamt uit 1997 bevat deze DVD helemaal geen extra’s…helaas!

Conclusie

Persoonlijk vond ik de film heel leuk om te zien. Het is niet zozeer een film die je meerdere keren wilt zien want dan ken je de grappen al. Je moet overigens wel van de humor houden om de film leuk te vinden. Deze DVD is niet echt een aanrader maar wel de moeite waard een keertje te huren!

Film: 7
    Geluid: 7
    Beeld: 7
    Extra’s: -

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Film The Green Mile
    DVD

Genre: Drama
    Regisseur: Frank Darabont
    Acteurs: Tom Hanks, Michael Clarke Duncan, David Morse e.a.
    Film formaat: 16:9 en 1.85:1
    Duur: 181 minuten
    Geluid : Dolby Digital 5.1

Indrukwekkend

Voor het zien van deze DVD wist ik weinig tot niks van deze film af. Maar de film grijpt je al vanaf de eerste scène en houdt dit absoluut vol tot het einde. Na de film was ik toch wel enkele minuten stil… Sommige beelden blijven je na de film gewoon achtervolgen door de sfeer in de film. Het is dan ook niet voor niks dat de film vier oscars gewonnen heeft waaronder die voor de beste film!

Film

De film gaat over een gevangenis met een groene vloer, vandaar dat deze The Green Mile wordt genoemd. Het is niet zomaar een gevangenis, kom je daar terecht dan kom je er ook niet meer levend vandaan. Je wordt geëlektrocuteerd! Dus alleen zware criminelen komen daar terecht. De bewakers hebben het dan ook zwaar. Een van de bewakers, Paul Edgecomb (Tom Hanks) draaide al heel wat jaren mee en had al heel wat meegemaakt. Maar 1935 was een speciaal jaar. Toen werd John Coffey (Michael Clarke Duncan) binnen gebracht. Hij werd verdacht van de moord op twee jonge meisjes. Maar John blijkt niet zomaar een mens, hij bezit over bovennatuurlijke krachten. Het ene wonder na het andere voltrekt zich op The Green Mile. Hoe dat afloopt…

Beeldkwaliteit

Deze dvd heeft als beeldformaat: 16:9 en 1:85:1 en is dus geschikt voor alle beeldformaten. De beelden prachtig en mooi. Ook de kleuren zijn mooi en sfeervol.

Geluidskwaliteit

Het geluid is echt prachtig, met name de geluidseffecten in de film. Je “voelt” het gewoon als er iemand geëlektrocuteerd word! Ook de acteurs zijn goed te verstaan. Het geluid is absoluut geweldig!

Extra’s

Veel extra’s heeft deze DVD niet te bieden, mede doordat de film al 181 minuten duurt.

Extra’s op de DVD:

*Interactieve Menu’s
    *Directe Scènetoegang
    *Bioscooptrailer
    *Achter-de-schermen documentaire Walking the Mile

Conclusie

Voor diegene die het niet wisten, The Green Mile is verfilmd naar een boek van Stephen King. De man was onder de indruk van de verfilming en gaf ook aan dat de sfeer die hij in z’n boek probeerde te beschrijven erg duidelijk te zien was in de film. Absoluut een fantastische film met een origineel verhaal. Mooi om in je bezit te hebben!

Film: 9,5
    Geluid: 8,5
    Beeld: 8,5
    Extra’s: 6,5

8. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Film Jurassic Park
    DVD

Genre: Actie
    Regisseur: Steven Spielberg
    Acteurs: Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum, Richard Attenborough e.a.
    Film formaat: 16:9 en 1:85
    Duur: 122 minuten
    Geluid : Dolby Digital 5.1 en Surround

Winnaar van 3 Academy Awards 1993

En terecht! Een fantastische film, spanning, sensatie en angst…het zit allemaal in deze ene film. En omdat Jurassic Park destijds op video een echte kaskraker was, is hij nu ook uitgebracht op DVD als een speciale collector’s edition. En in het jaar 1993 hadden ze al fantastische mogelijkheden wat special effects betreft. Van alle dino films die ik in de afgelopen tijd gezien heb is Jurassic Park absoluut de film met de mooiste dino’s!

Film

De film gaat over een steenrijke projectontwikkelaar die in het geheim dinosauriërs heeft kunnen maken op een eiland. Na het lukken van de experimenten is er een heel park omheen gebouwd: Jurassic Park. Voor de opening van het park laat John Hammond (Richard Attenborough) zijn park nog even inspecteren aan twee topexperts (Sam Neill & Laura Dern) op het gebied van dino’s. Samen met Ian Malcolm (Jeff Goldblum) en Hammonds’ kleinkinderen krijgen zij een reisje door Jurassic Park. Maar dit reisje loopt anders af dan gepland…

Beeldkwaliteit

Deze film bied zowel ondersteuning voor 16:9 als 1:85. Het beeld is absoluut fantastisch en mooi. Geen foutjes te bespeuren en de kleuren zijn ook mooi en realistisch.

Geluidskwaliteit

Dit is naar mijn mening absoluut een toppunt van de DVD. Het geluid is zo fantastisch! Ik heb deze film bekeken met Dolby Surround Sound, nou werkelijk, je voelt de dino’s gewoon van links naar rechts lopen. Het geluid is echt prachtig verdeeld en voor de mensen met een surround sound set is de balans tussen achtergrondmuziek en fx geluid ideaal! Maar ook de niet-bezitters zullen genieten van het mooie geluid bij deze DVD!

Extra’s

Deze DVD bied een hoop extra’s. Hier een overzicht:

*Documentaire: “The Making of Jurassic Park” (50 min)
    *Pré-productievergaderingen
    *Storyboards: T-rex, jeep achtervolging, roofdieren in de keuken, weggelaten scène van de driewieler, het originele einde
    *Op zoek naar een locatie
    *Animatie van Phil Tippet: Roofdieren in de keuken
    *Geluidseffecten
    *Produktiefoto’s, ontwerpschetsen & conceptuele tekeningen
    * Bioscooptrailers: Jurassic Park, The Lost World en Jurassic Park 3
    *Dinosaurus encyclopedie
    *Officiele Jurassic Park en Jurassic Park 3 weblinks
    *Bewegende menu’s met filmmuziek
    *Biografieën van Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum, Richard Attenborough, Bob Peck, Martin Ferrero, B.D. Wong en Steven Spielberg (regisseur)

Conclusie

Een fantastische film, en de DVD versie is nog mooier dan ooit tevoren! Prachtig verhaal, mooie muziek, fantastische beelden en vele extra’s…da’s Jurassic Park!

Film: 9
    Geluid: 9
    Beeld: 9
    Extra’s: 9

9. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    A Knights Tale
    DVD

Genre: Aktie – Komedie - Romantiek
    Regisseur: Brian Helgeland
    Uitgever: Colombia Tristar Home Video
    Acteurs: Heath Ledger, Shannyn Sossamon, Paul Bettany, Mark Addy e.a.
    Film formaat: 2.35:1 anamorf
    Duur: 126 minuten
    Geluid : Dolby Digital 5.1 en 2.0

He Will Rock You

Yes, he will! Deze film leek toen deze in de bioscoop uitkwam niet echt een succes te worden, maar al vlug bleek dat deze voorspelling helemaal fout was! Een afwisseling van humor, actie en ook romantiek hebben de film echt goed gedaan. De film speelt zich oorspronkelijk af in de Middeleeuwen, maar dan wel met een knipoog naar het heden. De openingsscène van de film begint al met “We Will Rock You” van Queen! Deze film is de moeite waard!

Film

De film gaat over William Thatcher die ervan droomt ooit een ridder te worden. Omdat hij niet van adel is, is ridder worden voor hem niet weggelegd. Maar als zijn meester, Sir Ector, dood gaat in het begin van de film (alleen dat is al grappig!) kruipt William letterlijk en figuurlijk in het harnas van zijn meester. Onder een schuilnaam gaat hij samen met twee andere schildknapen van Sir Ector meedoen aan toernooien. Het ene na het andere toernooi wint hij, en vaak enkel met geluk! En hij wordt populair, iedereen kent hem. Maar het zou geen film zijn als er geen bad guy inzit. En dat is in dit geval Adhemar, voorheen de beste ridder van het land. Als William vervolgens ook nog op een jonkvrouw valt waarmee Adhemar toevallig mee wilde trouwen is de maat vol. Wil je weten hoe het afloopt moet je de film zeker eens bekijken!

Beeldkwaliteit

Deze film is in de originele verhoudingen op de DVD gezet, 2.35:1 anamorf. Het beeld is heel scherp en er zijn maar weinig foutjes op te merken. Af en toe een klein foutje in het beeld, en zo af en toe een hapering maar het aantal foutjes is te verwaarlozen.

Geluidskwaliteit

Deze DVD ondersteunt Dolby Digital 5.1 en 2.0. Ik heb deze film niet met Dolby Surround gekeken, maar ook met twee boxen klinkt het geluid heerlijk. Het “We Will Rock You” knalt al gelijk heerlijk uit je boxen! Ook is er steeds weer een goede afweging gemaakt tussen dialogen, achtergrondmuziek en fx-geluid waardoor je de film goed kunt volgen!

Extra’s

De film bevat de volgende extra’s:

- Bioscooptrailer
    - Promotie Trailer: “Final Fantasy”
    - Making of (15 min)
    - Documentaire: “Achter-de-schermen” (30 min)
    - Verwijderde Scènes met intro (28 min)
    - Verwijderde Scènes zonder intro (20 min)
    - Music Video: Robbie Williams en Queen: “We Are The Champions”
    - Commentaar tijdens de film van regisseur en “Chaucer” Paul Bettany
    - DVD-ROM: 3-D screensaver
    - Weblink naar officiële site van A Knight’s Tale
    - Filmografieën van cast en crew
    - Interactieve menu’s

En natuurlijk ontbreekt de Interactieve Scène selectie niet!

Conclusie

Ik kan alleen maar met lof praten over deze film. Een perfecte afweging tussen humor, actie en komedie met een knipoog naar het heden. Prachtig nieuw talent zit er in de film welke stuk voor stuk heel goed spelen. Ook beeld en geluid zijn op een paar kleine schoonheidsfoutjes na geweldig. Kortom, deze film moet je zien!

Film: 8,5
    Geluid: 9
    Extra’s: 8,5

10. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Film Shrek
    DVD

Genre: Humor
    Regisseur: Andrew Adamson, Vicky Jenson
    Acteurs: Mike Myers, Eddy Murphy, Cameron Diaz, John Litgow
    Film formaat: 16:9 Anamorphic Widescreen
    Duur: 133 minuten
    Geluid : Dolby Digital 5.1

Vershrekkelijk leuk!

Zo staat er geschreven op de voorkant van de DVD. Ik ben niet naar de bioscoop geweest voor het bekijken van deze film. Ik dacht dat de film zich vooral op kinderen richtte. Dat kwam waarschijnlijk omdat ik op de filmposter alleen maar gekleurde computer animaties zag. Dat was een fout vooroordeel want na het kijken van de DVD was ik er helemaal gek op!

Film

De film draait rond een op de kop gezette sprookjeswereld. Veel bekende sprookjes zie je dan ook in de film terug. De gemene Lord Farquaad (John Litgow) verbant alle sprookjesfiguren uit zijn land naar het moeras waar de Ogre Shrek (Mike Myers) woont. Shrek heeft veel behoefte aan privacy dus hij was daar natuurlijk niet zo blij mee. Een van de sprookjesfiguren wist te ontsnappen uit Lord Farquaad’s handen. Dat was Donkey (Eddy Murphy). Hij maakt kennis met Shrek en samen gaan ze Lord Farquaad opzoeken om zo die sprookjesfiguren weer uit z’n moeras te werken. Lord Farquaad maakt een deal, Shrek moet voor hem de beeldschone prinses Fiona (Cameron Diaz) uit de handen van een draak gaan redden en dan krijgt Shrek z’n moeras terug. Een prachtige animatiefilm van Dreamworks vol met humor en zeker de moeite waard om te kopen of huren!

Beeldkwaliteit

Deze dvd heeft als beeldformaat: 16:9 Anamorphic Widescreen. De beelden zijn absoluut haarscherp en vrij van foutjes. Ook de kleuren zijn mooi en zuiver. Prachtig!

Geluidskwaliteit

Ook het geluid scoort hoog. De achtergrond muziek klinkt geweldig en de stemmen komen duidelijk over. Dit komt door de Dolby Digital 5.1 Track. Zelf heb ik de film niet in Surround kunnen ervaren maar ook met twee boxen voor je is het geluid mooi verdeeld!

Extra’s

Een van de extra’s van deze DVD wil ik naar voren halen: Shrek’s ReVoice Studio. Deze DVD heeft de primeur om dit als eerste te mogen presenteren. Je hebt voor dit leuke extraatje wel een DVD-Rom nodig. Je kunt hiermee enkele scenes opnieuw inspreken en vervolgens zet de computer het exact gelijk met de mond. Dus heb jij altijd al eens als Eddy Murphy willen klinken, dit is je kans! Je moet hiervoor van tevoren wel de op de DVD aanwezige InterActual Player installeren.
    Overige extra’s op de DVD:

*Interactieve games: Character Morph, Decorate the Gingerbread Man, Trivia Game.
    *Humoristische intervieuws met de characters.
    *Commentaarstrack: Commentaar gedurende de hele film.
    *The Tech of Shrek: Hierin zie je hoe Shrek gemaakt is.
    *International Dubbing Featurette: Zie hoe in landen over de hele wereld Shrek ingesproken word.
    *Shrek in the Swamp Karaoke Dance Party: Enorm hilarisch! Bekende nummers vind je hierin terug gezongen door sprookjesfiguren.
    *Geanimeerde menu’s
    *Production Notes
    *Cast: Wetenswaardigheden over de cast.
    *Filmmakers: Wetenswaardigheden over de filmmakers.

Conclusie

Een topper van alle gemaakte animatiefilms, da’s zeker. Of het nu door de grote dosis humor komt, of de prachtig geanimeerde characters: Deze film moet je hebben!

Film: 8
    Geluid: 8,5
    Extra’s: 9

11. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, met plaatjes zien ze er veel aantrekkelijker uit... :'-(

Anyway, tis alweer een tijdje geleden (minstens een jaar) dat ik ze geschreven heb. Intussen is mijn schrijfstijl wel wat verbeterd. Maar in ieder geval wat reviews voor deze thread. :)

12. Croman

Croman Burning out...

Leuk Bevonden:
    0
    kun je er even bijzetten welke film het betreft want dit is niet duidelijk, alleen als je het leest zie je het... Edit --> laat maar zitten

13. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    8)

vautje maar de rest blijf ik bij

had ik stront geroepen:confused: de reviewer mag commentaar terug geven sinds mijn commentaar naar hem gericht is dus ga fftjes verder met jezelf spelen|:-

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    HAHAHA! Commentaar? Hoe ga ik dit in begrijpelijk nederlands zetten?

Een fo-rum is een OP-EN dis-cus-sie-punt, waar ie-der-een com-men-taar mag ge-ven op el-kaars ar-gu-men-ta-ties. Dat mag jij ook, zo-als je nu doet, maar on-der-bouw het als-je-blieft een beet-je.

En ga nu maar weer dik trom lezen...

15. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    Titel : The Warriors
    Genre : Actie - Cult
    Beeldformaat : 1.78:1 Anamorphic Widescreen
    Speelduur : 90 minuten
    Directed by : Walter Hill

Beschrijving

Onder de schijn van de neonlichten voert de onderwereld van New York een gewelddadige strijd. De legers van de nacht omvatten meer dan 100.000 man. Dit is het vijfvoudige aan mankracht dan aan de kant van de politie. Juist tijdens de nacht zit deze achter de Warriors aan - een bende die onterecht wordt beschuldigd van de dood van een rivaliserend bendelid.
    Een film uit de nacht en de subcultuur in het kader van een bendeoorlog die woedt van Coney Island tot Manhattan en de Bronx. De leden van de Warriors vechten op leven en dood in de asfalt-jungle van de grote stad en weten dat alleen loyaliteit in de groep een kans van overleven biedt.

Extras (DVD)

Originele bioscooptrailer.

Mening

Deze film was in 1979 te zien in de bioscoop.
    Zelf heb ik de film ooit een keer opgenomen van de tv en helemaal 'grijs' gedraaid.
    De donkere sfeer, goeie muziek uit die tijd en natuurlijk de vele bendes met ieder hun eigen 'colors' zijn me altijd bij gebleven.
    Nu dus opnieuw verkrijgbaar en wel op DVD.
    De beeldkwaliteit is zeer goed, het geluid is helaas mono...maar dat mag de pret niet drukken !
    Een ouwe film waar ik nog steeds van kan genieten, en voor de prijs hoef je het niet te laten : een Eurootje of 10 a 15 dacht ik.

Oordeel

8.5 van 10

Warriors...come out and play !

16. Freerider

Freerider - Oldskool NL -

Leuk Bevonden:
    0
    ...en, iemand al de Warriors bekeken ? :D

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Na het lezen van de review op de vorige paginaheb ik er maar vanaf gezien... :D :D :D

18. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Tjah... Review was wel wat klein :mad:

Deel Deze Pagina