Werken als gametester!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 24 jan 2010.

1. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha jullie dachten zeker dat je hier kon vonden waar je je moet aanmelden? Ik heb de antwoorden helaas niet, maar ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die hier ervaring mee hebben! Ik zit in een enorme dip in mijn opleiding(Lero geschiedenis), en hoe onvolwassen het wellicht klinkt: ik wil betaald krijgen om te gamen! Fok al die 'normale' banen, helft van de tijd zit ik tijdens mijn werk/studie over games na te denken. Beter een baan binnen de game-industrie toch? Is er iemand die mij kan helpen?

2. Jradman

Jradman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet beter een opleiding kiezen in die richting dan?

3. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek een gebouw met meerdere verdiepingen, spring van het balkon, zorg dat je het overleeft, maar arbeidsongeschikt wordt verklaard. Voila, hele dagen thuis gamen. :emo:

4. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    communicatie en media design oid.

5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ga marketing studeren en solliciteer daarna bij een gamebedrijf
    ff je best doen en andere functie in het bedrijf proberen te vinden

6. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Het is een fase, verneuk niet je opleiding voor een game-verslaving. Straks naar mate je wat ouder wordt gaat het wel over en denk je er heel anders over. En nee, gamend je geld verdienen is een fabel. Je zult van een koude kermis thuiskomen als je je daadwerkelijk gaat verdiepen in games en ineens het saaie scripten en testen erachter vindt. Games maken is niet leuk, games spelen is wel leuk.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    dus dat :+

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bovendien is een game tester zijn helemaal niet alleen maar rozegeur en manenschijn. Zo moet je ook games testen die je misschien totaal niet leukt vindt, moet je alle stukken van een game tig keer herspelen en moet je spelen ook al heb je totaal geen zin. Verder is de tijdsdruk zeer groot waardoor het helemaal niet relaxed gamen is, zijn het lange dagen en moet je ook rapporten schrijven met welke bugs je gevonden, waar en hoe.

Zoek maar is wat info op het internet of games testen ;).

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kijk, daar hebben we het probleem al :+.
    Wat heeft je oorspronkelijk getrokken om deze opleiding te kiezen?

10. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    577
    Hahaha! En als je een goed betaalde baan wilt hebben, nogmaals als je dat wilt, moet je niet bij het testen van gamen zijn heb ik vaak gehoord.

11. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    En hoeveel Nederlandse games heb je al gespeeld?

Precies.

12. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    *kuch

Zylom

*kuch

Is maar een van de grootste spellen producenten in Europa. :+

13. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze denkwijze heeft mij juist de afgelopen 7 jaar van dit pad gehouden en waarom? Omdat ik huisje/boompje/beestje wil met een 'normale' baan na een 'normale' studieroute?

Werken met jongeren en interesse in geschiedenis, loop je een paar weken stage en merk je wat voor ondankbaar grafwerk het eigenlijk wel niet is om met jongeren te werken8)

Dat heb ik ook begrepen, het game-testen is echt een entrylevel baan. Zeg maar gerust minimumloon. Maar het is de manier om de game-industrie binnen te komen heb ik begrepen, als je geen ict-gerelateerde opleiding gevolgd hebt iig. Het zou een goede manier zijn om binnen te komen en uiteidelijk je op te werken binnen Quality Assurance, of misschien zelfs richting design als dat je trekt.

I know, je moet soms 8 uur lang met een auto op dezelfde boom inbeuken om te checken of een bepaalde bug goed gefixed is. Of je moet de nieuwe 'Dora' game op spelfouten checken. Maar toch ben je met games bezig en leer je over hoe de industrie in elkaar zit en kun je connecties maken terwijl je je salaris gewoon verdient. Als je bij een goed bedrijf terecht kunt komen om daar een vaste tester te worden, dan ben je binnen.

Ik begrijp dat jullie het me allemaal afraden, maar heeft iemand van jullie daadwerkelijk ervaring binnen deze sector?

14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Naja het is geen 'hel' want je kunt je voorkeuren aangeven aan console en rubriek! Verder moet je natuurlijk geen goed salaris verwachten maar eerder het minimum omdat veel andere het ook willen en als jij het niet doet voor dat loon doet iemand anders het wel.

En ja sommige games zijn gewoon te slecht om door mee te gaan en om dan ook nog vervolgens jouw 'mening' erover te geven word gewoon soms erg lastig om de game niet compleet de grond in te boren terwijl 9/10 mensen die het leest wel waardeert! :emo:

15. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Maar ja, dan is de tweede vraag, waar wil je in godsnaam in deze tijd als game-tester aangenomen worden? Bedrijven worden overspoeld met sollicitanten dus ik zal het verstandiger doen en gewoon een opleiding zoeken in game design en zo je eigen een voorsprong geven op de rest.

16. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Eigen ervaring heb ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat je als gametester ook niet zomaar de industrie binnenwandelt. Je kan beter een bedrijfsopleiding doen en een stage lopen bij een gamesbedrijf, of een gamesopleiding gaan doen. De gamesopleidingen in Nederland zijn zo slecht nog niet.
    Ik neem aan dat je geschiedenis op een HBO doet? Als je het écht niet ziet zitten, kan je overschakelen naar een gamesopleiding.

17. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel een tweetal bedrijven gevonden waar je denk ik als native Dutchspeaker redelijk goed binnen kan komen. Die bedrijven zijn zelf geen gamebedrijven maar doen alleen het testen, je kan ze als een soort callcenters zien. Als je gemotiveerd ben kan je hier binnen een paar jaar wel redelijk omhoog klimmen denk ik. Wat vooral belangrijk is de ervaring die je op je CV zet waarmee je makkelijker bij de grote namen terecht kan uiteindelijk. Maarja ik weet het ook nog niet zeker. Vaak betekent het verhuizen naar de USA/Canada/Spanje etc. Ik zit ook nog eens met een appartement dat ik 2 jaar geleden heb gekocht, dus erg makkelijk maakt dat het verhuizen niet. Games programeren heeft me nooit getrokken en artistiek talent ontbreekt het me aan dus die opleidingen richting gaming trekken me niet. Maar we zien wel hoe het loopt, waarschijnlijk heb ik een dip door het saaie superdroge tentamen over de middeleeuwen morgen(boeren, boeren en nog eens boeren).

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.439
    Game Design op de HKU?

FTW

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga een journalistische opleiding doen en ga bij een gamewebsite/blad/tv programma werken en ga daar artikkelen voor schrijven.
    Verder valt er ook niet heel veel te doen in de gamewereld waar je echt bij kan gamen.
    Behalve als je designer bent alleen je geeft zelf aan dat je dat niet wilt...

Ik zou gamen lekker laten voor wat het is, een hobby en gewoon een echte carrière maken.

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    9.056
    Nou, van wat ik heb gehoord is Game Design bij HKU [​IMG].

Ik zal het vanaf februari zelf meemaken als ik zelf dat project samen met ze heb.

Deel Deze Pagina