1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Werken als gametester!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kaneda, 24 jan 2010.

  1. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Met een Gamerscore van 10.000 op je CV wordt je natuurlijk nergens aangenomen :+
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    QANTM is wel chill, duurt maar 2 jaar 8)
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.532
    Weet t zelf ook niet, maar de HKU lijkt mij zoiezo superdope.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Zoals ik al eens in de scholenthread heb gezegd lijkt het alsof die mensen daar nooit leren om samen te werken met anderen. Dit heb ik tenminste al van meerder TU-medestudenten gehoord.

    Sowieso worden Games Design/Programming degrees afgeraden, omdat het te eenzijdig is en je met een algemene Graphics Design/Computer Science diploma net zoveel of zelfs meer kans maakt.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.437
    Leuk Bevonden:
    17.532
    Hm doe nu Rechten op de universiteit, mss ook wel een te verre stap terug. :+
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Met een goed portfolio kom je verder dan met een diploma en die maak je niet op de meerzijdige opleidingen.
     
  7. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals iemand anders al zei, ik durf te wedden dat je beter game reviewer kunt zijn dan QA tester. bij testen ben je of het lulletje dat de hele tijd hetzelfde klote ding zit te doen of je bent wat hogerop gekomen en mag een team van testers aansturen, de planning regelen en de rapporten opstellen en communiceren naar het dev team, maar dan game je niet meer zelf en ben je nog steeds aangewezen op je vrije avonden en weekenden.

    Ben zelf interaction designer en doe daarbij o.a. ook usability tests. met die ervaring zou ik potentieel ooit eens bij een game development bedrijf kunnen aankloppen, maar dan moet je niet in NL zijn. In NL zijn we (Guerilla even uitgezonderd) voornamelijk groot in het maken van web/mobile/flash games, maar eigenlijk is iedereen massaal aan het outsourcen naar oost-europa omdat daar ook goede geeks werken die het voor veel minder doen.

    mijn advies. Ga iets doen met een goed idee, bedenk de nieuwe Marktplaats of Google, pitch het bij de Dragon's Den, wordt multimiljonair en ga vervolgens boven op je geld zitten en als je het dan nog steeds zo leuk vind, de hele dag niets anders doen dan gamen in je ubervette gametempel die je ergens gebouwd hebt op een of ander tropisch eiland
    succes ;)
     
  8. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van me doet een gameopleiding bij de HKU en die heeft het erg naar z'n zin. Hij wil later gamedevelopper of iets in die richting gaan doen en die studie lijkt erg goed te zijn.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Wijze woorden, tenminste het eerste stuk. ;)
    Ik ben zelf teamleider van een team functioneel testers en trust me na een dag uitvoerig testen wil je de software thuis echt niet meer zien. Testen is niet bepaald spannend en gaat op je gamepassie eerder een averechts effect hebben vrees ik (je wilt nooit weer een game zien).

    Aan de andere kant laat je duidelijk een droom/wens blijken en daar moet je in mijn optiek dan wel wat mee doen of het iig proberen.

    Er zijn genoeg sites die af en toe frontpagemedewerkers zoeken. Onbetaald uiteraard maar wie weet kan je zo je eerste contacten in het gamewereldje opdoen.

    Besef echter wel dat de game-industrie in Nederland qua werkgelegenheid minuscuul is.
     
  10. jmerkus

    jmerkus Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ja doe mij ook maar baan als game tester. En als ik dan voor thuis jacuzi's mag testen en tv's. Misschien afhaaleten-tester als je dat er ook bij kan doen? En voor in de nacht waterbeddentester. En voor naar het werk de autotester?
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Goed plan!
     
  12. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Grappig man :thumbs:
     
  13. Sound

    Sound Iwrestledabearonce

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    niet erg grappig misschien, maar er zijn mensen die daadwerkelijk zo door het leven gaan. Laatst nog zo'n figuur bij DWDD (vreselijk type die alleen maar het woord 'Masterlijk' kon gebruiken) die een behoorlijk populair weblog draait. Bijna elk bedrijf met een wannabe-hip product stuurt het hem op in de hoop dat hij er iets leuks over schrijft op zijn site.
    Verder ken ik persoonlijk een marketing gast die nu een jaar lang elke dag gratis in een ander hotel slaapt in A'dam en er dan vervolgens ook iets leuks over schrijft op zijn blog of hyves pagina. (je moet er maar zin in hebben).
    Kortom alles kan, maar het is aan een ieder of het hem/haar lukt die droom werkelijkheid te maken of een jackpot te winnen, beide kansen zijn niet zo ontzettend groot denk ik.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nee hij zei Master, Masterlijk is outdated :mad:
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Hahaha, die aflevering zou ik graag wel willen terugzien. Weet je nog wanneer die aflevering ongeveer was?
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hier is de aflevering met Nalden.
     

Deel Deze Pagina