1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

  1. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach ja, ik ben opgegroeid met Franse auto's dus ik weet niet beter. Moet wel zeggen dat ik het interieur van een Franse auto vaak veel mooier vind dan van een Duitser.

    Had hiervoor een 306 diesel uit '98 waarvan werd gezegd dat het een slechte auto was. Ik heb er nog nooit problemen meer gehad, startte altijd, heeft me nog nooit laten staan.

    Het is altijd weer afwachten met auto's...
     
  2. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat hier nog lekker wordt gepost. Zelf heb ik ook wat, mijn ramen zijn van binnen erg vies. En ze beslaan ook erg snel, iemand tips hoe ik ze schoonmaak? Ze zijn nogal vettig en ik heb geen idee hoe ik ze mooi schoon krijg.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Gewoon Spiritus proberen?

    Weet alleen niet of je rubbers dat zo leuk vinden, anders even extra verdunnen :)
     
  4. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Glassex en daarna droogmaken met keukenrol/plenty, prima resultaat. Waarschijnlijk zul je zien dat je ruiten "zwart" zijn.

    Beslagen ramen zonder airco is altijd lastig. In mijn oude auto zette ik altijd de blower voluit met de verwarming op de hoogste stand. Nu zet ik lekker de airco aan...
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik reed vanmorgen van huis tot er ineens iets keihard begon te piepen.
    Kwam er gelukkig al heel snel achter dat de kabel van de snelheidsmeter het piepen veroorzaakte.
    Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er bestaat van die spray dat ze niet meer beslaan, weet alleen niet of het wel werkt :+.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Het werkt wel, ze worden er alleen nog smeriger van :9

    Over beslagen ramen gesproken... afgelopen weekend draaide ik de snelweg op met een flinke lading sneeuw op m'n motorkap. Die hele lading ging over m'n voorruit heen en die besloeg vrijwel direct. Kon geen klap meer zien. Rijd je dan op een drukke snelweg met alleen zicht uit je zijramen :emo: M'n heater deed gelukkig goed zijn werk om in 30 seconde weer volledig zicht te creëren, maar dat was toch ff schrikken.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Vandaar dat geëmmer over sneeuw van je motorkap afhalen. Heb het zelf nooit meegemaakt trouwens..
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Boee Swiftje ('95, 1.0, 130k) heeft problemen, met al die kou en vocht wilde hij steeds al niet goed starten. Laatste keer in z'n 2 aangetrokken zodat hij aansloeg. Toen een poosje gereden (30min ofzo) en weer weggezet.
    Nu 2-3 weken later weer een poging gedaan. Wilde wederom niet aanslaan dus weer aangetrokken. Tijdens het gas geven gebeurt er soms niks (lijkt in te houden) en op rotondes valt hij uit.
    Net op de parkeerplaats stationair laten draaien, zet hem in z'n 1 en floep motor valt uit. Start ook niet meer en trekt uiteraard de accu leeg na een paar keer proberen.

    Ook het rem pedaal ging in het begin erg stroef, maar dat zal door het vocht en ijs/pekel zooi komen.

    Zaterdag maar naar de garage (dealer) ermee. Als het te duur wordt mogen ze hem houden. Ik hoop op iets als verrotte kabels ofzo.

    p.s. de uitlaat ploft ook vaag.

    //edit ik ben wat op het spoor denk ik:
    http://www.suzukituningclub.nl/forum/showthread.php?tid=20139
    http://www.suzukituningclub.nl/forum/showthread.php?tid=16817&pid=356116#pid356116

    brandstof toevoer, druk, pomp whatever/ verstopte injector?


    Vandaag weer een poging gedaan voordat ik naar de garage ging. Laten starten en een flink stuk gereden met aardig wat gas steeds (in het begin nog voorzichtig want: wat gebok/inhouden). Het lijkt erop dat het probleem nu even weer weg is. misschien zat er toch ergens een vervuiling ofzo wat ik nu weggebrand heb? :9
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Klein kickje voor de mechanics

    Mijn auto heeft soms problemen met starten. De startmotor draait dan op volle toeren maar de motor slaat niet aan.
    Er is al geconcludeerd dat de startmotor fatsoenlijk is en dat de accu ook prima in orde is :)

    Nu zag ik zojuist dat ik in het luchtfilterhuis een mengsel van olie en bezine heb liggen. Zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn van het (soms) niet aanslaan van de auto?

    edit:/ Het gaat hier overigens om een cuore uit 96
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Waarschijnlijk je ontsteking (bougie, bekabeling, verdelerkap). Hij spuit wel in, maar ontsteekt niet. Mengsel gaat dan bij de inlaatslag het inlaatkanaal in en komt zo in het filterhuis te liggen.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet de bonbine niet ;)
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    *bobine*
    verdelerkap

    O-)
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heren bedankt JP bedankt voor de nadere toelichting :)

    Ga dat zaterdag even voor elkaar boksen.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mij was een tijdje geleden de toerental/nokkenas sensor verleden.
    Even de sensor vervangen + uitlezen boordcomputer kosten € 201 :mad:

    Laatst op weg naar het werk en de motor liet ineens behoorlijk in :confused:
    Meteen naar de dichtstbijzijnde garage gereden , daar konden ze de boordcomputer niet uitlezen omdat het batterijtje van de uitleesunit leeg was.
    Bij de 2e garage kreeg ik te horen dat ik over 1,5 week maar een keer terug moest komen.
    Toen maar naar mijn eigen dealer geleden en bleek dat 1 van de 2 verdelers aan het overlijden was.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Iemand een idee hoe ik het beste mijn velgen schoon kan krijgen !!
    Heb al veel verschillende middeltjes geprobeerd.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Die was je niet vaak, ofwel 8)
    Remstof bijt langzaam in de lak. Als je ze een poos niet schoonmaakt krijg je ze nooit meer zoals ze waren.

    Ik gebruik zelf gewoon een velgenspray, en doe die af met een tuinslangborstel en daarna met de zachte kant van een schuursponsje (plekken die moeilijk weg gaan met de schuur kant). Zo zien ze er nog altijd brand spankin new uit. Maar ik was ze dan ook zo ééns per twee weken. Wanneer er gestrooid is nog vaker. En zo nu en dan het hele wiel eraf halen om de binnenkant te schrobben kan ook geen kwaad :)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Had de auto gewassen en dan zit de velg er verschrikkelijk uit 8)

    Ik krijg ze wel schoon maar dan ben ik een uur met 1 velg bezig.
    De vraag had eigenlijk moeten zijn , wat is de beste velgen-reiniger.

    Een "schuursponsje" kan ik niet gebruiken want schuur ik het toplaag van de velg.
     
  19. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Dasty van de wibra , geen gein ;)

    Kost niks en werkt zeer goed :)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat spul ken ik wel :thumbs:

    Heb mijn hele auto ondergespoten met Clearblack V15 , eventjes in laten trekken en toen de auto gewassen.
    Mijn auto was toen weer showroom schoon en glansend , behalve de velgen dan :D
    De velgen nog maar eens onderspuiten en alles wat langer laten intrekken.

    V15 is de professionele versie van Dusty.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina