Ik heb nu al heel lang hetzelfde probleem en weet echt geen oplossing.
Ik deel mijn media met mijn Xbox. Alles staat goed ingesteld, ik kan gewoon muziek/foto/films streamen etc.
Ik bekijk ze NIET via media center op de Xbox, want dan gaat hij mijn mp3-tags weer verneuken (componisten toevoegen, albumcovers veranderen etc).
Ik ga dus altijd gewoon naar Dashboard>Video Library en dan naar mijn PC.
Alleen het ding is: Soms ziet mijn Xbox een bepaalde map/film gewoon niet!
Nu heb ik weer twee nieuwe films in mijn map Video's gezet op mijn PC. Beide staan in een submap (dus Mijn Videos/film1 en Mijn Videos/film2).. Bij één van de films kan hij die hele map gewoon niet zien.. En bij de ander ziet hij de map wel, maar ziet hij niet dat er een filmbestand instaat!
Ik snap echt totaal niet waardoor het komt, de films zijn namelijk 100% afspeelbaar op de Xbox (altijd wmvHD's). Soms is het zelfs zo dat hij van een serie alle afleveringen 'ziet' behalve twee! Te gestoord.
Een andere keer ziet hij opeens de map gewoon wel weer staan, wanneer ik hem een paar keer ergens anders heb gezet/herbenoemt of iets dergelijks. Maar ik weet niet wát het nou is dat hij ze niet ziet, dus meestal is het gewoon 'jammer maar die film kan ik niet zien'..
Is er iemand anders die ook dit probleem heeft?
Dingen die allemaal niet lijken te werken (tenminste niet altijd):
- Map verplaatsen/opnieuw in gedeelde map zetten
- Map hernoemen
- Bestand hernoemen
- Xbox aan/uit hebben wanneer ik ze in de gedeelde map zet
Ik hoop dat iemand dit ook heeft en weet waar het aan ligt. Hoe kan hij nou sommige mappen wél zien en andere niet?! Slaat gewoon nergens op.
Lijkt me ook niet dat het een firewall probleem is of wel? Ik draai Norton Internet Security 2010..
Ik heb Windows 7, de Xbox staat op toestaan met delen. De mappen staan op gedeelt, bij Norton is de Xbox in mijn netwerk totaal vertrouwt. Snap het niet.... hulllup
Edit: Op dit moment ben ik bezig met de film Lord of the Rings te verplaatsen naar mijn externe HD. Zet mijn Xbox opnieuw aan, probeer weer te kijken en toen stond ie er opeens tussen!
Hijs nu nog bezig met kopieren, maar zal hem zo weer eens terugzetten en kijken of hij het dan wel doet.
Edit2: Nu heb ik filmbestanden in mijn map Downloads gezet, normaal staat die niet bij mijn Xbox.. Maar als ik nu naar video library ga, staat de map downloads er opeens ook bij.
Ga ik daar heen, staat er weer 'No video's found'. Waarom de fak komt dan opeens die map er wel te staan, alsof er wel films in zitten..
Laatst bewerkt: 19 feb 2010