F1: Fisichella toch winnaar Brazilie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 11 apr 2003.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Is zojuist bekend gemaakt.

Ik vind het allemaal toch maar raar hoor met die regelementen. Dit zorgt alleen maar voor irritatie voor rijders en coureurs. Ik vind het terecht dat fisichella de overwinning krijgt toegewezen. Maar ik denk niet dat er ook maar 1 iemand gelukkig is met deze situatie. En dat alles door die vage regels. Ik bedoel waarom kijken naar de posities van een ronde eerder bij een rode vlag. Je kunt toch ook kijken hoe de situatie op dat moment is????

2. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker voor fisichella :)

Ik gun het hem hartelijk, ik zou me ook genaait voelen :{
    Ben blij dat ie alsnog heeft gewonnen!

3. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    waar heb je dat vandaan???
    ik vind het wel beter want nu krijgt raikonen minder punten en dan is de achterstand met schumacher iets kleiner!! :D :D

en het zijn nu eenmaal de regels kan je verder niks aandoen! :mad:

4. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Bron is www.formule1.nl

Ik vind het ook terecht zoals ik al zei. Maar ik vind die regels nergens op slaan.

5. masterape

masterape Guest

werd tijd, altijd maar ferrari of bmw of mclaren:mad:

6. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    nice voor Fissi 8)

Ik gun het Jordan (ford) wel :)

7. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    aah das mooi voor fisichella, hij verdiende het ook zeker...
    Wel raar dat ze dat zo laat nog rectificeren, weet je echt 100% zeker dat het waar is??

8. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Vond ik ook terecht, die regel dat de vorige ronde telt slaat ook nergens op. Ze moeten er gewoon de stand nemen die er is op het moment dat de race wordt stil gelegd.

9. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    dat zal wel te ingewikkeld zijn.
    je kan natuurlijk geen screenshot maken.;)

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217

Goed en terecht dat dit is terug gedraait.. Op het moment dat het gebeurde twijfelde ik of Fisichella idd gewonnen had omdat ik niet zeker wist of ie al een 2e ronde als leider was ingegaan. Je gaat er dan een beetje vanuit dat er goed naar gekeken wordt en dat de beslissing van Raikonen terecht was. Jammer dat ze dat niet goed gedaan hebben en jammer dat het achteraf dan ook veranderd moet worden. Maar Fisichella verdient het, hij had goed gereden en ik had graag gezien dat ie echt de race had uit kunnen rijden.

De stand op het moment is lastig.. tenminste er kunnen dan juist door een race stoppend ongeluk factoren zijn die de uitslag erg vreemd kunnen beinvloeden. Ik denk dat er dan ook situaties kunnen voorkomen waarbij het zo onduidelijk is wie de winnaar is dat het tot een rechtspraak moet komen.. Als je een ronde voor het ongeluk keek kan het ongeluk zelf nooit een factor spelen. Daardoor is het vaak veel duidelijker wie de winnaar is. Tuurlijk kunnen uitzonderingen zoals bij Fisichella voorkomen maar dat zal veel minder voorkomen dan dat je de winnaar bepaald op het moment van een ongeluk.

Stel Raikonen ligt 1 hij wordt op een harde manier door een achterligger van de weg gereden waardoor de wedstrijd gestopt moet worden.. Wie wint er dan..? Raikonen of Fisichella die vlak achter hem zat en maar net het ongeluk kon ontwijken. En daardoor op het moment van afvlaggen net voorbij Raikonen was.. Zou een intressante rechtzaak kunnen worden..
    Of Fisichella maakt een stuurfout bij het inhalen van Raikonen en samen vliegen ze daardoor hard van de baan.. Wedstrijd is over wie is dan de winnaar? Raikonen? Fisichella? of Frentzen die 3e ligt op een ronde?
    Als je dan naar de ronde ervoor kijkt kunnen dit soort factoren vrijwel nooit mee gaan spelen

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is eigenlijk helemaal niet terecht, ik gun het 'm wel, maar echt goed gereden heeft ie niet. Raikkonen wel, Ralf ook wel.

12. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    terecht,
    maar de wedstrijdleiding in Brazilië vind ik schandalig,
    in plaats van 4(!) keer die safety car op de baan te laten komen, ongeveer een half deelnemersveld te laten crashen, waarbij enkele serieus ( Alonso ) hadden ze beter niet gestart of sneller die beslissing genomen
    Neen, ze kiezen voor de makkelijke oplossing en willen doorgaan in de hoop dat er niets te ernstig gebeurt, moeilijker was natuurlijk als ze beslist hadden de wedstrijd niet door te laten gaan ( wel inteligenter ), maar wat moest er dan met de uitslag gebeuren...
    Ze namen te veel risico's met die wedstrijd door te laten gaan.

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, is misschien wel zo. Maar aan de andere kant, door dit soms dubieuze optreden van de wedstrijdleiding hebben we zondag wel een gigantisch spektakel gezien.

14. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Met die risicos viel het heus wel mee hoor, als er een beetje regen op de baan ligt dan moeten die jongens ook gewoon kunnen rijden hoor. En alleen bij de crash van Alonso was het heel gevaarlijk, maar dat had net zo goed met droog weer kunnen zijn gebeurt, omdat het op het rechte stuk gebeurde, na een blinde bocht, niet echt de schuld van het weer naar ik dacht...

15. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ah ok sorry, dus die andere 11 die zijn gecrasht omdat ze niet met een auto kunnen rijden, een 5 voudig wereldkampieon die slipt dat is omdat het zonnetje in zijn helm weerspiegelde, Montoya die van de baan slipt, vast omdat ie met overwicht kampt, en alonso die is driewielers gewoon

zo had ik het nog helemaal niet bekeken

je gaat mij niet wijsmaken dat deze heren bij droog weer ook allemaal van de baan zouden vliegen

serieus, het had veel erger kunnen zijn, dat risico mag je gewoon niet nemen

16. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    Zkers mooi voor Fishicella want ut is (teambaas van Ford ben z'n naam ff kwijt) z'n 200 race voor ford (en hopelijk wordt Schumacher geen Wereldkampioen want na vorig jaar haat ik die gast)

17. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher moet zeker wel kampioen worden want dan is hij de beste coureur allertijde!!!!!! :D :D :D :D

hij staat nu gelijk met fangio 5X wereld kampioen 3x op een rij!!! en dan word schumi de enigste met 6 kampioenschappen en 4 op een rij!!!

Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  18. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal best, maar ik denk dat jij ook niet op zo'n jaar als 2002 zit te wachten of wel ? Ferrari heeft trouwens het debuut van de F2003-GA weer uitgesteld hé. Zit toch iets niet helemaal goed met die auto. Moet je nagaan, ze hebben het grootste budget en zijn het eerst begonnen met het ontwikkelen van hun 2003 auto en ze komen er nu nog niet mee. En ze hebben hem echt wel nodig hoor......

19. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Fisichella heeft terecht gewonnen hoor. Hij heeft gewoon beste gereden en had Raikonen ook mooi te pakken. Vond echt triest dat hij niet meteen als eerste gehuldigd werd.
    Ben zelf voor ferrari en tot nu toe ben ik toch wel erg teleurgesteld in hun. McLaren doet het goed moet ik zeggen wordt hopelijk nu wel een spannend seizoen die ferrari uiteindelijk wint:)

20. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Mwoh, ik weet niet of als de resterende ronden waren uitgereden, de uitslag ook zo was geweest.

Deel Deze Pagina