1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

  1. CDA

    2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

    13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

    28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

    40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

    35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

    2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

    0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

    11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

    2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

    5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

    1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

    7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

    15 stem(men)
    9,3%
  1. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft toch ook duidelijke meningen over drugsbeleid, strafmaat, bonusregelingen, en tuurlijk is dat makkelijk scoren bij het volk, maar iedere partij doet dat toch

    Als je Pechtold hoort over de allochtonen kun je ook niet zeggen dat hij wel eens buiten het buitenhof komt ? Die zegt steeds "het zijn ook mensen, je moet ze een kans geven,begeleiden enz" Dat is dan toch hetzelfde wat Wilders doet, alleen andersom

    Je kan mij niet wijs maken dat Pechtold in kanaleneilanden deze asogroep op de vingers durft te tikken dus geeft hij complimenten aan de andere kant, wel slim maar exact dezelfde werkwijze als Geertje
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    VVD en PVV dus, match made in Heaven: De een knijpt de arme mensjes uit tot de laatste cent en de ander zorgt voor de beveiliging van het opgebouwde kapitaal :')
     
  3. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat denken jullie trouwens? Zal Balkenende straks opnieuw lijsttrekker worden van het CDA, of kapt hij ermee? Hij mag zich opnieuw verkiesbaar stellen dacht ik, maar zou hij niet genoeg hebben van alle kritiek? Ik denk het laatste en dat hij de scepter overdraagt aan Maxime Verhagen. En hij zal de nieuwe premier worden van Nederland

    Eerste voorspelling: Coalitie met CDA, VVD en D66. Liberaal kabinet dus en herkansing van Balkenende II. PVV zal samen met PvdA de grootste oppositie vormen, met kort erachter de SP.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb een raar gevoel in me onderbuik dus mijn stem heb je.
    Maakt niet uit wat de je andere standpunten zijn. :+


    Vanmiddag al bekend gemaakt dat die de lijsttrekker blijft.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dit dus,

    JP trekt zich niks aan van de kritiek. Balkenende gebruikt zijn image van 'klungelige jongen die het allemaal wel goed bedoelt' juist om weg te komen met schofterige besluiten zoals het weigeren van de Dalai Lama en het verbod op de protesten tegen Bush toen der tijd. Ik zie Balkenende graag vertrekken maar zie het niet zo snel gebeuren.

    CDA, VVD, D66 en de PVV zijn de grootste kanshebbers voor het nieuwe kabinet. Welke 2 of 3 partijen het zullen worden durf ik niet te zeggen. Wat ik wel bijna zeker weet is dat het CDA zoals normaal gewoon weer de verkiezingen wint.

    Zelf ga ik denk ik om die reden D66 stemmen omdat ik wil dat mijn gedachtegang zoveel mogelijk wordt vertegenwoordigt in het nieuwe kabinet. Ik heb een PvdA-hart maar vind D66 zeker geen slechte partij. Als in de peilingen blijkt dat de PvdA veel terrein terug wint en een kanshebber is om de verkiezingen te winnen gaat mijn stem naar de PvdA uiteraad.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    En dat is exact waarom hij gelijk heeft. Het zijn ook mensen en je moet ze ook begeleiden en dat kost nu eenmaal tijd. Om de zoveel jaar komt er weer een nieuwe groep die we het land uit moeten gooien. Joden, Surinamers, Molukkers, Turken en nu zijn het Marokkanen. Straks worden het weer de Somaliërs. De reden dat deze groepen naar Nederland komen is een logische en een gezonde, maar vanaf de tweede generatie wordt het een ramp en na de 3e of 4e gaat de onrust weer liggen. Het gaat niet om het feit dat het Marokkanen zijn, maar omdat het een groep van 15 - 25 jarigen zijn die zich in een laag sociaal - economisch segment van de samenleving bevinden. Dit feit is al zo vaak gezegd dat mensen denken: "jaja het zal wel", maar het blijft toch echt zo.
    Je onderbuikgevoel is het probleem hier, want je gaat dan zoeken naar dat puntje wat de "crimineel" anders maakt dan dat jij bent, want criminelen, dat zijn "zij" (zo wordt ook over Nederlandse criminelen gedacht, "wij doen dat soort dingen niet, dat zijn "zij"). En wat is de onderscheidende factor in sommige gevallen? Juist, de afkomst. Nou dan zal het daar wel aan liggen. Ik weet niet precies waarom ik dit aan het raaskallen ben, maar ik word zo oneindig moe van deze discussie...

    En voordat je over Islamisering begint, het ligt opnieuw niet aan de Islam, maar aan het misbruik ervan door een paar halve gare idioten. Dat onderscheid moet je constant voor je houden als je leest wat Wilders wil.

    En ik stem al jaren D66 vanwege hun pragmatisch karakter. Fuck geloof, links, rechts en whatnot. Rationeel handelen op één, ondersteund door wat juist is.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  7. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Toch knap hoe fout iemand het kan hebben. De PVV is qua financiën en verzorging van de mensen haast socialer dan de SP, en de VVD is liberaal, dus voor vrije marktwerking.
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dan vraag ik me toch af wat Wilders bij de VVD deed? Mja, ijzeren Rita was vroeger ook eerst actief voor de SP.
     
  9. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    De Pvda heeft maar om 2 redenen zich aan deze "belofte" gehouden:

    1. Ze zijn strontzat van CDA en CU
    2. Ze hebben de afgelopen jaren zoveel zitten draaien dat ze nu gewoon niet anders meer konden. Dan was er geen kiezer meer overgebleven.

    Ze hebben het dus niet voor de kiezer gedaan, maar puur voor zichzelf bij een eventuele nieuwe verkiezing.
     
  10. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar ik zeg alleen dat Pechtold hetzelfde doet als Wilders, ik geef niemand gelijk hierin, alleen wordt er telkens gezegd dat wilders het negatieve naar voren haalt en zo stemmen probeert te winnen, nou dat klopt ook wel maar dan moet er ook gezegd worden dat sommige partijen waaronder pvda, d66 en sp het juist sentimenteel gaan vergoeilijkheden, net of er geen probleem is, zo proberen ze stemmen te winnen aan de linkerkant, ook logisch.

    Wilders heeft een politieke partij in een democratie dus heeft evenveel recht van spreken als bijv Bos of Pechtold zonder elke keer weggehoond te worden.


    Qua ethiek vind ik niet dat Wilders en Pechtold bij me passen, wat dat betreft vind ik in tegenstelling tot jou het geloof wel één van de peilers van de maatschappij, of dat nu christendom,islam of boedisme is, het is erg belangrijk dat dat ook invloed heeft.
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik val jou niet persoonlijk aan. Natuurlijk heeft Wilders even veel recht van spreken als anderen, maar hij gebruikt dat recht om de onderbuikgevoelens van veel burgers uit te spreken alsof het de waarheid is. Dat doen uiteraard veel politici, maar hij doet dat redelijk eenzijdig naar een bepaald gevoel toe. Dat irriteert mij. That's all.
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Blijft natuurlijk zo dat geloof niks te zoeken heeft in de politiek.. scheiding van machten anyone?
     
  13. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Vind persoonlijk Wilders wel een goede, maar dan alleen voor de oppositie. Hij kan namelijk wel de zere plek aanwijzen, maar voor een maatregel moet je niet bij hem zijn. Daarbij denk ik dat een coalitie met PVV snel weer voor een val van het kabinet zorgen.

    Dacht dat de kerkelijk macht en de wereldse macht al een tijdje gescheiden waren ;)
    Daarbij is democratie de macht van het volk, en godsdienst hoort (jammerlijk) bij het volk. Dat betekent dus dat Nederland geen democratie meer zou mogen zijn...
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  14. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Basis van de grondwet, zijn de regels uit de bijbel/koran

    Dus het zou erg onverstandig zijn om dat te scheidden

    Scheiding tussen kerk en staat sloeg ophet feit dat noch paus noch imam noch dominee in de tweede kamer ging zitten met hun 'evangelie'

    Om dus de regels die de bijbel of koran in beginsel heeft uit de grondwet te halen zou dus niet zo slim zijn. Ik wil er wel een paar opnoemen:

    Heb uw naaste lief, je zult niet doodslaan, zorg voor de armen en dan zijn er nog heel veel die uit de bijbel of koran te herleiden zijn
     
  15. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    na mijn weten heeft de scheiding van de machten en geloof niks met elkaar te maken.

    Hoe dan ook ben ik met je eens dat geloof en politiek niet samen moeten gaan. Dan krijg je toestanden als in Iran.
     
  16. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie halen twee dingen door elkaar:


    Kerk en Staat gescheiden in de zin dat een geestelijk leider mee mag beslissen, (zonder dat hij gekozen is) Ja


    Oorspronkelijke regels uit bijbel/koran uit de politiek: Nee, ze moeten juist een leidraad zijn tot een betere maatschappij
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wie heeft het überhaupt over dat laatste?
    Scheiden van kerk en staat betekent -voor mij- dat hoewel geloof voor onze beginselen van moraal en wetten gezorgd heeft, religie ons nooit mag beperken in verdere besluitvorming.
    Dus hoera voor condooms en koopzondagen. \o/
     
  18. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hoeft je ook niet te beperken, je hoeft ook niet gelijk van God los te gaan

    De gulden middenweg zou voor Nederland het beste zijn denk ik

    Koopzondag is wat mij betreft overbodige luxe, één dag van onthaasten is nog niet zo gek. Doe je lekker op zaterdag je schappies, en zondag rust je lekker uit van de 24 uurs-chaos. Ook doe je de ondernemers er geen plezier mee
     
  19. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan ook nog niet stemmen, wordt pas januari volgend jaar 18.:mad: Anders had ik zeker wel op pvv gestemd.:)

    Weet je wel niet hoeveel geld dat kost?! Wil jij dat het geld van de belastingbetaler daar naar toe gaat? Vind je niet dat andere landen ook eens een keer wat mogen doen?
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn zondag indeel en dat laat ik niet bepalen door god, zeker niet door een man-made god. Ondernemers ruiken geld op zondag en zullen met liefde hun zaak openen. Ik heb zelf echt nog nooit van een luie ondernemer gehoord die het liefst op zondag lekker thuis wilt zitten.
     

Deel Deze Pagina