[filosofie] Het lot

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joeri71, 13 apr 2003.

1. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nu we toch zeg maar bezig zijn in de trant van tijdreizen, en wat mogelijk is en wat niet, vraag ik me af of jullie misschien ook in het lot geloven. Dat alles al vast staat in je leven, alles is van te voren al bepaald, je hebt eigenlijk niks zelf in de hand...

Ik zelf denk dat hier wel iets van waar is, ik geloof wel dat er iets vast staat. Hoe en wat er dan precies vast staat dat weet ik niet, maar ik denk dat er een bepaalde regelmaat is in je leven, dingen waar je je aan moet houden...

2. mischa

mischa Guest

nope denk het niet want ik doe wat ik wil :)

3. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat is juist wat ze willen, je doet wat je wil, maar dat is ook de bedoeling ;) dat is het hele idee van "het lot" (met ze bedoel ik het lot dus eigenlijk)

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik wil eventjes reageren op je laatste deelzin (dingen waar je je aan moet houden...). Ik denk dat dat de levenswetten zijn, fysyisch, psychisch en sociaal.

Ik denk dat sommige dingen van je leven bepaald zijn (o.a. de levenswetten) maar ook andere dingen, ik weet niet welke dingen maar er zijn zeker nog andere dingen. Maar ook zijn ook dingen die je zelf bepaald zoals (nu een stom voorbeeld) wanneer dat je gaat slapen of hoe veel je gaat 'werken' voor school.

Laatst bewerkt: 13 apr 2003
  5. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop niet dat lot bestaat. Het zou gewoon klote zijn als dat zo was, want je zou dan in principe niks anders zijn dan een hersenloze pion een zieke game en een zieke plaats die we heelal noemen. Dan is het leven als het een cutscene is in een game, je bent voorbestemd om te sterven, trouwen, lopen, liggen, ademen, denken, OP DAT MOMENT.

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Een zieke game zeg je, maar wie 'speelt' die game dan?

7. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    W00t!

* gaat filosoferen... :cool:

Nee, ik geloof niet in het lot, elke handeling die jij uitvoert doe je vanuit jezelf en staat niet van tevoren vast. Staat het vast dat jij om half 9 op school staat? Nee, je kunt ervoor kiezen om thuis te blijven. Of hoeveel je gaat werken voor school? Ook niet bepaald, je hebt het allemaal zelf in de hand. Om dan nog maar een stapje verder te gaan: De Ware! Nog zoiets waarin "Het Lot" een grote rol speelt. Onzin, er is op deze hele wereld NIET slechts één persoon perfect voor jou. Dat zijn er meer en het kan zelfs zo uitpakken dat je beide dames op hetzelfde moment treft. Niks lot, het hele leven heb je zelf in de hand en niks staat van tevoren vast. :cool:

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is mijn mening he. Ik geloof zelf dat God alles al weet ja. Hij weet wat er gaat gebeuren met mij. Ben ik dan een robotje geworden? Nee.. ik heb nog een eigen wil, met die eigen wil kan ik ook eigen keuzes maken. Ik denk ook niet dat echt elk detail al vast staat.. zeker niet. Wat ik wel geloof is dat God weet wat er met mij gaat gebeuren.

9. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik geloof het niet, heb net wel final destination gekeken, gave film, dat ze niet in het vliegtuig zaten waar ze in zouden moeten sterven doordat een vent een visioen had. dus de dood moest hun achterna om ze alsnog te doden omdat dat zo eenmaal was dat ze dood moesten.

10. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het leven is het lot. Je bepaald nix meer zelf. Alles word gedaan en als je denkt dat jij dat zelf gekozen hebt.....NOT.

En als je dood gaat wat gebeurt erdan? (ik hoop wel dat ze Xbox Live hebben daar in de hemel of waar je dan ook naartoe gaat).

11. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Als het lot bestond was het voor mij wel erg kut geplanned zeker.

Nee ik denk neit dat het lot bestaat.. of misschien ook wel... mmm nog ff over nadenken.

12. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Wat ik wel geloof is dat God weet wat er met mij gaat gebeuren.

Dat denk ik niet, je maakt zelf de keuzes. Je hebt een eigen wil gekregen als je er nou je goeie kant of slechte kant mee op gaat is geheel je eigen beslissing.

Dat zou toch van de zotten wezen.....Ach God weet toch al wat er van mij terecht komt dus ik laat het allemaal maar zitten.

Voorbeeld;

Als GOD alles al van te voren weet he, waarom was deze aarde in het begin een paradijs en de mens eet van de appel en het wordt een rotzooitje. Als hij toch al wist dat dat ging gebeuren waarom ons dan elke keer op de proef stellen, we maken elke dag nieuwe keuzes. Dus er staat niks vast.

13. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat in het leven aan de ene kant God aan je trekt en aan de andere kant de duivel. En jij staat in het midden en maakt keuzes..

14. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    I agree with shriko.

Wie beinvloed mij om deze smily te gebruiken}:] ? God of de duivel...

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ik geloof niet echt in het lot, wel in God en karma

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met karma?

17. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    wie goed doet, goed ontmoet
    en wie slecht doet slecht ontmoet

Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    en als het regent in mei,
    dan is april voorbij.

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    God daar geloof ik niet in, mensen die dat wel doen daar heb ik respect voor, zij kunnen steun aan Hem hebben.

Ik geloof net zoveel in het Lot als in God.. Het kan niet voorbestemd zijn dat ik nu precies deze zin ga intypen, want ik haak hem af :p

Al zou God bestaan dan zou het toch het beste met iedereen voorhebben (teminste dat is wat ik er altijd van begrijp) Maar waarom bestaat Saddam dan ? Waarom zijn er oorlogen.. imo heeft hij dus niet het beste met iedereen voor, daarom is er ook geen Lot...

20. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Als er alleen maar vrede zou zijn (dus geen Saddam bijvoorbeeld) dan was er dus geen goed en slecht. Alleen goed. Stel je voor dat dat het geval zou zijn. Hoe moet je weten dat iets goed is als je nooit slecht meegemaakt hebt. Zonder slecht is er dus geen goed....zonder slecht is er alleen.

Deel Deze Pagina