1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zodra de motor er is even kijken of Wings mij ook deze dempers kunnen sturen:

    Gaat om de bovenste/hoekige demper.

    [​IMG]
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ziet er goed uit.
    In hoeverre verschilt die nou met een Superduke? Ben nog niet zo erg bekend met SMs / all-roads e tc.

    Prachtig weer hier.
    Wordt zo even stukje rijden.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Hell yeah \o/. Nu dan wel met motorlaarzen en motorbroek aan. Want damn, wat was het koud gister om 2 uur s'nachts :mad:.
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb mijn keuze gemaakt: Het word dit jaar een redelijke 25 kw motor, waar ik bijna niks aan ga uitgeven. 1000max! oud hok gewoon, en dan in die 2 jaar die volgen verschrikkelijk veel sparen voor het echte werk. Ik word het helemaal verliefd door de dag als vandaag met al die motoren, werkelijk prachtig!
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik baal, ben aan het werk vandaag :mad:.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waren iig genoeg motor rijders op de weg.
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vandaag ook weer een lekker stukkie gereden (60km)
    Maar op gegeven moment kregen m,n handen het toch te koud,dus hield het maar weer voor gezien.

    Ben nu op de helft van m,n inrij periode.
    No even en dan kan ik eindelijk is wat toeren maken.

    :p
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja het was inderdaad fris. Toch een kilometer of 200 gemaakt. Terrasje gepakt en een stel prachtige bochten kunnen pakken. Geslaagde dag.


    Ga overigens wel is even het comfort/tourzadel bestellen voor die fiets... Kreeg toch een beetje houten kont :+
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Geen idee hoe veel ik heb gereden. 1,5 uurtje ofzo (vaak langzame stukken, 50km/u enzo). Geen last van de kou sinds ik mijn eigen uitrusting heb.
    In mijn linker handschoen voel ik in de handpalm richting de duim een naad oid lopen, wat nog wel eens irriterend wil zijn. Voor de zomer sowieso paar zomer handschoenen en wellicht andere broek. Deze is me net iets te groot/lomp (qua rijden weinig problemen mee, maar nu zit voering er ook nog in), wellicht een leren broek voor de zomer, waar ik dan geen spijkerbroek onder doe.
    Ben bang dat mijn benzine teller hard omlaag gaat en dat ik dan ineens zonder benzine sta. Die blijft nl enige tijd bovenin en dan zakt die hard omlaag. Vandaag ging ie echter zowaar gewoon rustig omlaag, maar heb nog geen goed gevoel van hoe lang ik nou (in beide situaties, snel / langzaam zakkend) nog door kan rijden.
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste motoren hebben een reservetank (knopje op je carburateur) waardoor je altijd nog een range heb om een stuk of 10 benzinepompen tegen te komen ;). Don't worry!
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ja, kan hem idd op reserve zetten, maar is toch wel fijn als je zelf goed beeld hebt van hoe lang je nog kunt rijden met je tank. Zal vanzelf wel komen, als ik er flink wat meer mee gereden heb. :)
     
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Uhmm dat goede beeld krijg je alleen als je de de tank vol gooit, dagteller op 0 zet en dan gaat rijden totdat de motor op reserve moet.

    De benzine meter van mijn FZ-1 heeft 7 blokjes, de eerste 2 gaan 100km mee en vervolgens gaan die andere 5 er binnen 100km af. Zegt dus niet zoveel zo'n meter :')
     
  13. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan. vorig jaar mijn lichte rijbewijs gehaald en een Kawasaki GPX600r gekocht voor 1000 euro. Stond op kenteken op 25kw maar de begrenzing zat er niet meer in, die heb ik er zelf nog ingezet (wil geen problemen met verzekering als er iets gebeurt).

    Nu heb ik er vorig jaar een aantal maanden op gereden en begin nu weer met rijden. Heb er nu ongeveer 2500 km opzitten zonder extra onderhoudskosten en begin mijn motor steeds meer te waarderen. En hij gaat met begrenzing nog wel tot 160km dus dat is ook goed te doen!

    [​IMG]
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan wel eens naar de km teller kijken. Geen idee of ik op de 9R een dagteller oid heb, maar kan sowieso wel eens in de gaten gaan houden hoe lang ik ongeveer met een tank doe. En dan is ook nog van invloed hoe je rijdt (flink in de toeren, of rustig, snelwegen of in de stad).

    Vandaag op een verlaten weggetje even gas weer open gedraaid, en moet zeggen, lukt me nog niet om in het rood te komen, mede omdat ik snelheidslimiet niet al te ruim wil overschrijden. :+
    Op zich ook niet erg, als beginner moet je ook rustig aan beginnen en motor leren kennen. Zo ga ik ook nog niet bij elk stoplicht tussen de auto's door om vooraan te staan. Vind het ook niet erg om wat langer te wachten, of achter een auto te vertrekken (al kunnen sommigen wel erg sloom zijn). Rustig rijden geniet ik ook al van. :)
     
  15. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij komt het eigenlijk altijd wel ongeveer op hetzelfde neer. Ik kan theoretisch heel zuinig rijden maar ik kan het niet laten om vol gas op te trekken bij ieder stoplicht waardoor ik erg onzuinig rij, maargoed daarvoor rij ik motor! Ik red ongeveer 250 km op een tank en mijn benzinemeter werkt ook echt voor geen kont. Als mijn benzinemeter leeg staat kan ik nog zo'n 150 km rijden incl reservetank. Tank 'm vol & rij 'm leeg is het goede advies!

    Haha, dat is de juiste bewoording.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Uhuh, over een tijd denk ik daar ook wel anders over. Dan ga ik er makkelijk tussen door om wel vooraan te staan, haha. :D
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Valt me op dat auto's snel voor me opzij gaan sinds ik de nieuwe uitaat heb :cool:
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooi is dat eh. Soort Mozes. Of was het nou Jezus. Nouja, een van die stripfiguren die een trucje met het water kon.

    Helaas doen automobilisten dat bij het verkeerslicht weer nooit voor je. Sowieso ben ik met de bar end mirrors iets te breed geworden voor de meeste rijen hier in de regio. Of ik moet er echt tussendoor slalommen maar dat vind ik niks.

    Maar toch is het wel aan te raden, vooral op je toertochten, mooie bochten heb je nou niet zo gek veel in Nederland en als je dan iedere keer weer een Fiat Panda voor je hebt rijden die dreigt om te vallen bij G-krachten boven de 1.1, dan krijg je vierkante banden. Lijkt me overigens het grote voordeel van de Hyper, daar kan je als een malloot mee door het verkeer sturen.
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    tref ik het even dat ik naast een maloot ook geestelijk krankzinnig ben :+
     
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Handkappen helpen ook tegen die irritante auto spiegels }:] Zelf ga ik eigenlijk altijd vooraan staan waar het mogelijk is, met iemand achterop vaak niet aangezien het dan lastiger is om je evenwicht te bewaren bij lage snelheid.

    Nog ff foto's van "mijn" KTM, hoop dat ik volgende week tijd heb om hem op te halen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina