1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] The Pacific

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 20 mrt 2010.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    [gb]The Pacific[/gb]

    [​IMG]

    [gb]Informatie[/gb]

    The Pacific is een Amerikaanse 10 delige mini-dramaserie die zich afspeelt in de Tweede Wereldoorlog. De serie wordt geproduceerd door de televisiezender HBO en wordt vaak foutief gezien als de opvolger van Band of Brothers. Waar Band of Brothers zich afspeelde in Europa, gaat de The Pacific over Azië.

    The Pacific heeft niets te maken met iets of iemand uit Band of Brothers en is voornamelijk gebaseerd op twee memoires van Amerikaanse mariniers: With the Old Breed van Eugene Sledge en Helmet for my Pillow van Robert Leckie. De serie zal het verhaal vertellen van de twee auteurs en marinier John Basilone, die deelnamen aan de oorlog tegen het Japanse Keizerrijk.


    Link naar IMDB

    [gb]Afleveringen[/gb]

    - "Part One"
    Robert Leckie and the 1st Marines land on Guadalcanal and take part in the Battle of the Tenaru. 14 Maart 2010

    - "Part Two"
    John Basilone and the 7th Marines land on Guadalcanal to bolster the defenses around Henderson Field. 21 Maart 2010

    - "Part Three"
    The 1st Marine Division on Guadalcanal is relieved and arrives in Melbourne, Australia. Basilone receives the Medal of Honor and returns home to sell war bonds. 28 Maart 2010

    - "Part Four"
    Eugene Sledge enlists in the Marines and trains for combat, while Leckie and the 1st Marine Division are put into action at Cape Gloucester. 4 April 2010

    - "Part Five"
    Sledge and Leckie land with the 1st Marine Division at Peleliu. 11 April 2010

    - "Part Six"
    The Marines move to capture Peleliu's vital airfield. Leckie is wounded by blast concussion and evacuated. 18 April 2010

    - "Part Seven"
    Sledge and the 5th Marines move into Peleliu's Bloody Nose Ridge to face the Japanese. 25 April 2010

    - "Part Eight"
    Basilone is transferred to the 5th Marine Division and lands at Iwo Jima. 2 Mei 2010

    - "Part Nine"
    Sledge and the 1st Marine Division land at Okinawa. 9 Mei 2010

    - "Part Ten"
    Sledge and Leckie return home after the Japanese surrender. 16 Mei 2010

    [gb]Leuk, waar te zien?[/gb]

    [​IMG]
    Vanaf 7 April 2010! 22:20

    Maar voor de 720P versies en de mensen die niet achter willen lopen: Internet! :+

    [​IMG]

    [gb]Trailers[/gb]





     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  2. Shotgun Edd

    Shotgun Edd Alaaf!

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Lang naar uitgekeken, aangezien ik Band Of Brothers tientallen keren heb gezien.

    Ik moet zeggen: aflevering 1 maakt mijn verwachtingen helemaal waar.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2010
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Band of Brothers bedoel je? :)
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Vond het einde van de eerste episode echt geweldig.
    Dat stuk dat ze spelen met die Japanse gast en die andere hem uiteindelijk maar vermoord omdat je zo met niemand omgaat, ook niet je vijand. _O_

    Zin in volgende episode. :cool:
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Eerste episode beloofde veel goeds! Deze serie ga ik zeker volgen. :cool:

    @Fiasco:
    Dat was juist hartstikke sneu voor die Japanner. Hij was ongewapend, emotioneel niet meer instaat om te vechten en dan wordt ie langzaam en op gruwelijke wijze om het leven gebracht. Tom Hanks is niet echt fan van het amerikaanse leger en met deze serie wilt ie laten zien dat deze oorlog gemeen was. In een interview maakte Hanks ook een vergelijking met de oorlog in Irak.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Although het absoluut geen slechte aflevering was, vind ik de serie nog niet zo meeslepend als Band of Brothers dat was.
    Hoewel BoB pas in de tweede aflevering echt los kwam, had je na de eerste aflevering al bepaalde figuren waar je een band mee had(mijn geval winters en guarnere), en sommige figuren een hekel aan(sobel bv).
    Dat heb ik met The Pacific nog niet.

    Neemt niet weg dat ik gewoon alle 10 de afleveringen ga kijken. Zal ongetwijveld nog los komen het verhaal.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Wat een oog voor detail hebben de makers ook weer
    [​IMG]
    8)
     
  8. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    haha wtf, viel me niet eens op 8)
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ja, daarom vond ik dat stuk juist zo mooi. Zielig voor die Jap en je voelde dat die gast er ook moeite mee had.
     
  10. Big Boss

    Big Boss blaat

    Berichten:
    547
    Leuk Bevonden:
    0
    edit: IMHO, kon de eerste aflevering van The Pacific nog niet tippen aan het niveau van Band of Brothers. Waarbij in Band of Brothers je de gehele eerste aflevering wordt klaargestoomd voor de dropping in de aflevering daarop volgend, vind ik het erg gehaast overkomen in de eerste aflevering van The Pacific.

    edit2:
    als die gewonde Jap een granaat laat vallen, damn, die gasten waren bikkelhard/gebrainwasht
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    8)

    Ik ga nu eerst wel BoB kijken en The Pacific volg ik wel op tv (eerst Spartacus volgen :cool:)
     
  12. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie serie, net als BOB, heb de eerste aflevering al 2 keer gezien ben benieuwd naar de rest van de serie.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
  13. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    hangt er nou een penis uit zn mond?@ screenshot
     
  14. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die is bij die gast links afgesneden.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha sick. Tijdens het kijken ook niet opgevallen. Vind de serie erg goed tot zover. Inderdaad niet de band met de hoofdrolspelers zoals in BoB maar vind de actie en techniek wel weer een stap verder. Erg positief!
     
  16. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond de eerste aflevering in 720p gezien en het is zeker een vette serie! Ik ben alleen bang dat het niveau van BoB niet gehaald gaat worden. Maar ik oordeel niet te snel..
     
  17. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Waarom moet dit nou steeds vergeleken worden met BoB?
    Doe dat nou niet, valt het ook niet tegen.
     
  18. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond de inleiding al erg tof, de komende negen afleveringen worden nog toffer:thumbs:
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    En zeker niet na de eerste aflevering. BoB duurde ook zeker 2 afleveringen tot er eindelijk iets gebeurde. :)
     
  20. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ook maar eens gaan kijken, lijkt me een zeer toffe serie.:thumbs:
     

Deel Deze Pagina