1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Idd, gewoon negeren, want elk woord is een woord teveel van je tijd.


    Ga vanaf morgen beginnen meer statische oefeningen door mn training te gooien. Vorige week alvast even wat nieuwe oefeningen geprobeerd na aanraden van mn trainer en wat andere mensen en beviel me wel. Side rises heel erg langzaam uitvoeren en volledig gestrekte armen en niet de armen gebogen houden en dan bovenin vasthouden. Of zo lang mogelijk je armen gespreid blijven houden met dumbells in je handen tot je niet meer kan en dan ongeveer 10cm op en neer bewegen terwijl je armen gestrekt blijven. Zijkant koppen van mn schouders lekker hard aanpakken en voelt goed, ook al gebruik je dan veel lichtere gewichten, hij brand ontzettend goed :cool: Tijd terug ook wat meer statische oefeningen voor mn triceps erin gedaan en daar zie ik goede vooruitgang in na een aantal maanden. Dus heb er alle vertrouwen in, kan je lekker goed concentreren en de oefening perfect uitvoeren.
     
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    wat vinden jullie trouwens de beste oefeningen voor je rug? Wil weer is wat nieuwe rugoefeningen in m'n schema gooien.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    lat. pull en wat ik tegenwoordig veel doe is halve Deadlifts.

    Halve deadlift is zegmeer net als een gewone deadlift, alleen dan til je puur en alleen vanuit je onderrug. Je gaat met gebogen knieen staan, kont naar achter, borst naar voren.
    En dan til je de olympic bar(die los op de grond ligt) vanuit je onderrug omhoog, houd je op het hoogte punt(als je rug recht staat dus) een sec of 2 vast ofzo, en dan ga je weer omlaag.
    Zou wel met licht gewicht beginnen want kans op blesure is best groot.
    Zelf til ik nu zo'n 120 kg omhoog via die manier.

    Vind het trouwens echt heerlijk om spierpijn te hebben in je onderrug. Voel je die beide spieren aan beide kanten van je ruggengraat de hele dag trekken.
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Bovenkant neem ik aan?

    Dumbel rows zowieso erbij doen :thumbs:
     
  5. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Barbell row is ook een aanrader :)
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    klinkt goed, ik ga 't wel even doen met instructeur die er rondloopt. Dumbbell en barbell row doe ik al trouwens ;)
     
  7. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    haha lol als ik die pagina's hier terug lees van gasten die trainen zodat ze meer aandacht van de meiden krijgen. :lol:

    Zou zeggen koop een fles clearasil en een boek "hoe versier ik vrouwen" dan kom je een stuk verder dan met fitness. :+
     
  8. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Mannen! Ik heb een vraagje.

    Ben nu 19 jaar, ronde de 1,75 schat ik en weeg 60 kilo. Nu ben ik totaal niet "gespierd" ofzo en valt de term "gespierde spijker" vaak :cool: Ik zit hier echt totaal niet mee maar ik wil toch even wat kweken voor de vakantie zeg maar.

    Ik ben dus best tenger opgebouwd. Geen gespierde bovenarmen en de dunne polsjes heb ik ook, je kent het wel.

    Wat is nu het beste om te doen? Wil denk ik gaan beginnen met een privé instructeur.
    Het gebied fitness is echter totaal nieuw voor mij. Ik ben geen luie pad ofzo, hockey al me hele leven dus op het gebied van cardio zit ik wel goed.

    Ik eet goed, denk wel meer dan de gemiddelde persoon. Het probleem is echter dat ik geen gram aankom.

    Wat ik wil bereiken is dus zeg maar wat "gespierdere?" armen/benen en massa. en om maar even te overdrijven, dat me ribben dus niet meer eruit steken :+.
     
  9. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Eetschema`tje maken, het liefst 6 maaltijden per dag. Gewoon zorgen dat je 500 kcal boven onderhoud (kan je uitrekenen op sportschool / internet) zit, daarnaast 3x in de week trainen. En ik garandeer je dat je binnen 3 maanden op de 65 kilo zit zonder maar een grammetje vet aan te zijn gekomen.
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Garanderen doe ik niet meer aan ;) Eet me al jaren het leplazerus en 6/7x op een dag en ik kom echt geen 5 kilo aan in 3 maanden. Niet iedereen is hetzelfde wat dat betreft. Krijg altijd te horen dat mensen niet snappen dat ik zoveel kan eten zonder iets aan te komen, of iedergeval heel erg weinig aankomen. Ben al blij met 1 kilo per 3 maanden.
     
  11. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens dat niet iedereen hetzelfde is wat dat betreft. Maar in het begin gaat het over het algemeen gewoon een stuk harder dan als je al jaren traint

    Ik ben er van overtuigd dat iedere willekeurige magere beginnende fitnesser in de eerste aantal maanden wel een kilo`tje of 4-5 kan pakken. Boekte jij toen je net begon met bodybuilding niet ook veel meer progressie dan je nu doet?

    En als het woord bodybuilding voor sommige hier afschrikt, ik durf te wedden dat als je een jaar lang traint en eet als een BB`er dat je dan meer bereikt dan iemand die al 3 jaar fitnesst.
     
  12. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Plus dat 60 kg bij 1.75 valt nog wel redelijk mee. Je zult meteen verschil zien in die 3 maanden, helemaal als je die 5kg weet te pakken. Begon zelf met 54kg bij 1.70m dus weet een beetje hoe je zit qua lichaam. Ben zelf alles behalve gespierd maar woog afgelopen zomer 67.. en dan zie je toch wel verschil (helaas daarna behoorlijke down o.a. door auto ongeluk maargoed).

    Ken genoeg gasten die boven de 1.80 zijn en tussen de 60-65 zitten. (niet bij fitness maar in algemeen :9)
     
  13. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Wow, snelle reacties! Thanks :)
    Maar met aankomen bedoelen jullie dus gewicht van spieren? Als ik het goed begrijp?

    Om even terug te komen op een privé instructeur, is dat aan te raden?
     
  14. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    In gewicht aankomen inderdaad spieren. Echter puur spiermassa aankomen is vrij lastig volgens sommige ook vrijwel onmogelijk. Dus het zal waarschijnlijk ook gepaard gaan met wat vet maar dat maakt weinig uit (tenzij je zelf al heel vet bent). Je zult echt niet in een keer een buik krijgen oid. Beetje vet kan zelfs geen kwaad aangezien je er dan ook wat groter uit ziet :D (zit zelf liever op 12%-14%dan 4-8%.


    Dus je zult spiermassa aankomen en wat vet, maar dat hoort erbij.
    Eigenlijk moet je eens een test doen en ons vertellen wat je precieze gewicht is en vet%. Stel je zit nu op 8% (noem maar wat) dan kan je zo dus nog 4% pakken zonder dat je er opeens dik uit gaat zien.

    Privé instructeur; is een beetje overbodig imo. Als je gewoon naar een goede sportschool gaat helpen ze je daar gewoon met uitvoering en basisoefeningen. Je krijgt waarschijnlijk toch een trainingsschema met bepaalde oefeningen die je 2 maanden lang toch niet veranderen, als je die eenmaal onder de knie hebt.
    Zelf bijlezen op het internet en je komt er wel.

    Zal je ook wat geld kosten, van dat geld zou ik gewoon eten kopen en eiwitshakes. Voeding is het moeilijkst vind ik.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    In het begin denk ik wel dat ik idd snel de eerste 5KG erbij ben gekomen, maar dat is al jaren geleden dus weet niet meer precies hoeveel. Maar momenteel ben ik dus al blij met 1 kilo per 3 maanden. Me erbij neergelegd dat dat voor mij de max is. Ach dan is mn doel van 90KG over 2 jaar bereikt, blijf ik wat te doen houden :+
     
  16. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    instructeur is echt geldverspilling, ga gewoon met een vriend die al een tijd traint meetrainen die zal er vast wel al wat verstand van hebben en als je zo iemand niet kent gewoon in de gym veel met mensen praten die biig zijn die vertellen je wel hoe je moet trainen:) verder kan ik je aanraden www.dutchbodybuilding.com aan te melden waar je veel info kan vinden en ook vragen kunt stellen, zitten paar retards tussen ook dus niet alles klakkeloos volgen, maar daar hebben ze er in ieder geval meer verstand van dan op dit forum.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    vind ik dus zo'n kutforum , lees daar vaak vragen van beginners die gewoon uit worden gelachen omdat ze maar 2x in de week gaan of omdat ze te weinig aandacht besteden aan hun benen (wat niet zo raar is als beginner , word toch vaak overgeslagen als je er niet veel verstand van hebt).
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Het mooiste voorbeeld :+:

    Het feit dat ze zoiets als in een FAQ moeten zetten 8) :lol:
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja precies, als ze het daar niet met je eens zijn en je bent een beginner moet je meestal gewoon optyfen :emo:
     
  20. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    mja dat komt omdat beginners zonder de moeite te nemen om wat in te lezen al de meest domme vragen daar stellen, en als je geen benen traint ben je geen BB-er, daarvoor is er ook een http://forum.dutchfitness.com/ waar je dan terecht kunt. Als je geen deadlift en squat wilt doen moet je ook geen BB gaan doen imo:p
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina