[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    van 1 uur al helemaal.

2. JeePee

JeePee Guest

20 lessen/uur is goed te doen.

3. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Vrijdag afrijden:). Heb TTT gehaald dus moet goedkomen! Alleen het weer moet een beetje meezitten:x..

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hoop dat het weer wat beter wordt. Ergens staat me wat bij dat het eind deze week opknapt, maar kan het mis hebben (of het weer kan alsnog omslaan).
    Moest vandaag met de motor in de regen afrijden (en gehaald). Was al blij dat het een keer door ging.

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    \o/\o/\o/

Hoaah! Eindelijk. Gefeliciteerd man! Nu nog die motor, we zien de foto's wel komen :thumbs:.

6. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat ik na 10 uurtjes ook wel voor mijn rijexamen kon gaan. Uiteindelijk in 33 uurtjes gedaan. Het vervelende was dat ik 30 min rijden van Leeuwarden woon en dus al een halve les alleen maar grote weg aan het rijden was.. En het CBR zat toen ik examen moest doen nogal vol helaas.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Zo meteen twee lessen achter elkaar. Zijn dan mijn tweede en derde les. Vorige les geleerd hoe de koppeling werkt. Uiteraard viel de motor een paar keer uit maar het ging gaande weg een stuk beter.

Schakelen van zijn twee naar zijn drie ging alleen niet helemaal lekker. Twee keer ging ik van twee naar vijf :emo: om vervolgens terug te schakelen naar zijn één :+ Maar goed, ik ben net begonnen dus :p

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Afslaan zal nog wel vaker gebeuren. Gewoon rustig blijven. Vaak wil je hem erna te snel weer op laten komen, waardoor je hem juist nog een keer af laat slaan.
    Is vanuit 2 een tik omhoog niet voldoende om in zijn 3 te komen? Kan per auto verschillen, maar bij mijn moeders auto en les auto is linksboven 1, linksonder 2, boven 3, onder 4, rechtsboven 5. En achteruit zat dat of links door extra omlaag te drukken (les), of rechtsonder (moeder).
    Gewoon hak op de vloer, rustig op laten komen, even vasthouden, met wat gas erbij, en dan rij je zo weg. Maar dat is gewoon even gevoel/gewenning opbouwen. Had er zelf in het begin ook de nodige moeite mee, vooral omdat ik het me verkeerd aanleerde door hele been/voet op te tillen, ipv hak op de vloer te laten staan en punt voet (tenen) omhoog te laten komen.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik laat gewoon de pook een beetje los. Dan staat hij automatisch in het midden. Dan is het alleeen nog maar omhoog doen en hij zit in zen 3.

10. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vanuit z'n 2 omhoog drukken, gaat elke normale auto in z'n 3.

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Pook schiet altijd automatisch naar het midden als je ontkoppeld, dus zolang je hem niet naar links drukt zou hij in principe altijd naar z'n 3 moeten gaan als je hem gewoon omhoog ramt :)

12. dixEEh

dixEEh Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb om half 2 mijn eerste, ben benieuwd!

word een lachertje xD:lol:

13. Remco

Remco Guest

Ik had precies hetzelfde :)

14. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes :b:

Ik heb nou 29 lessen gehad, en ik verwacht er nog wel een aantal te gaan.

Maar het examen komt wel steeds dichter bij :)

15. dixEEh

dixEEh Member

Leuk Bevonden:
    0
    eerste rijles gehad, was echt lachen, en ging naar mening van de instructeur erg goed. Pakker A (25 uur) toegewezen gekregen, mocht ik daarna nog extra nodig hebben kan dat altijd nog..

Nu maar druk bezig voor de theorie ;)..

16. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Toen ik rijles had deed ik dat ook altijd. Tilde mijn hele voet op. Eerlijk gezegd doe ik dat nu nog steeds. Mijn instructeur probeerde het me wel af te leren, maar dat werkte averechts eigenlijk. Hij heeft het maar zo gelaten.

Hij kwam er ook vrij laat achter dat ik het zo deed. Waarschijnlijk omdat ik zelden de auto liet afslaan waardoor het hem niet opviel. Het was niet te doen om het me na 15 lessen nog af te leren. Toen ie dat deed sloeg die auto inderdaad om de haverklap af. Na 5 minuten gaf ie het op en liet me gewoon zo doorrijden. Ik ben in 1x geslaagd dus veel voor mij was het het geen foute manier.

17. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ik heb nu met vrachtwagen rijles dat je je hak niet meer op de grond kunt zetten omdat de pedalen daar wat hoger zitten. Dat voel je wel ff als je altijd anders gewent bent.

18. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben afgelopen donderdag geslaagd :) echt zo blij :) hoop hem morgen op te kunnen halen bij het gemeente huis :)

19. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Feli man, hoe ging je examen?

Goed, dat snap ik. Maar wat was je ervaring.

20. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat valt bij mij eigenlijk wel mee.

Ben momenteel bezig met E achter C. Na 4 uur rijden voel ik het wel in mijn rechterbeen van gasgeven/remmen. Komt ook door de zit houding die ik niet gewent ben in een auto.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina