1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    nou het was me 4e keer al dus nog net geen staatsexamen :p

    maar dit keer ging net zo goed als de 1e keer alleen had ik dit keer een veel betere examinator, de eerste keer ging het ook gewoon super alleen toen deed de examinator een ingreep die niet eens nodig was :mad:

    maar dit keer had ik iemand die overal grapjes over maakte en dat beviel me wel, hoop het pasje morgen op te kunnen halen :)
     
  2. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet koppelen met mn hak op de grond. Moet je eens proberen met 7 cm lange hakken, breekt je hak er onder weg 8). Ben dus zo gewend om hele voet/ been op te tillen dat ik dat ook doe als ik bergschoenen aan heb.

    Trouwens als je je voet op de koppeling houdt loop je het risico dat je die tijdens het rijden iets indrukt, erg slecht voor je koppelingsplaten!!
     
  3. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    ZOOOO


    vandaag geslaagd voor theorie verkeer en techniek rijbewijs C

    8 van de 50 fout. en je mag er 10 fout hebben
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister m'n 2e en 3e les gehad. vind het allemaal nog erg leuk.

    Eerste les eerste half uurtje mocht ik alleen sturen en kijken. Gas, rem en schakelen deed de instructeur. Later in de les mocht ik zelf beetje gas bij geven en rustig remmen.
    Gister les gehad in koppelen, schakelen. Ben geen één keer afgeslagen dus vond dat best wel netjes:)
    Merk alleen wel dat ik het nog lang niet onder de knie heb. Ik ben nog veel te wild met alles omdat het allemaal zoveel dingen tegelijk zijn. Heb me daar echt in verkeken zeg.
     
  5. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Jup, me to. Heb nu 13 lessen gehad en het gaat echt steeds beter, helaas mag ik volgende week pas weer :'-(
     
  6. Remco

    Remco Guest

    Apart, de auto van mijn instructeur had niet eens een gaspedaal.
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    1e les mocht ik al gas geven , remmen en zelf schakelen (instructeur hield alleen de koppeling in). zit nu op 17 lessen en ga binnenkort m'n theorie examen doen. Bij 20 lessen afrijden, aangezien ik nu al op het afrijd niveau zit.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Aanpak verschilt ook per instructeur.
    Eerste uur was bij mij zelf sturen / gas / rem en les erop schakelen en les erop koppeling. Bij anderen gaat het al stuk sneller.
    En inderdaad, komt flink wat bij kijken, in het begin lijkt het of je enorm veel tegelijkertijd moet doen, en dan gaan ze nog eens focussen op je kijkgedrag en lijkt het nog meer te worden, maar dat went en gaat vanzelf steeds makkelijker.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Koppelingsplaat nog wel heel dan :+ ?

    Eerste les voor mij was na 45 minuutjes al snelweg. Ik had de auto wel onder controle vond m'n instructeur :+
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben zelf ook al de snelweg op geweest. met 160 geplankt. uitleg van m'n instructeur: zo, nu hebben we snelheid gehad, nu gaan we ons focussen om alles goed te doen, dus niet te snel.

    Waar ik me ook echt op heb verkeken is hoe direct en snel zo'n auto reageert. Je hoeft je voet maar op het gas te leggen, een klein stukje in te drukken, en daar reageert ie al op. Idem met de rem. Ik dacht altijd dat je 'm toch best wat in moest drukken voordat er echt wat gebeurde.
    Daar ben ik nu redelijk achter hoe dat allemaal voelt. Ook het kijken gaat me redelijk af, alleen om al die dingen tegelijk te doen, dan ga ik fouten maken.
    Drukte gister bijna een fietser v/d weg af. Is ook een super irritant stukje(heb er zelf als fietser ook altijd last van). Had ik ineens een klap op m'n rechter achterkant:+
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    ja klopt, had ik ook als mijn wijk uit moest rijden. Moest ik gewoon oppassen dat ik er niet met 60 doorheen reed omdat het zo gevoelig is.

    merk wel dat ik het rijden nu al ruim 5 lessen lang automatisch aanvoelt. Het gaat gewoon erg gemakkelijk.
     
  12. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Niet alle auto´s reageren zo direct. Dat is ook nog weleens een valkuil. Vaak heb je les een redelijk ´nieuwe´ auto en is je eerste eigen auto een wat ouder model. Er kan dan behoorlijk wat verschil zitten in het gedrag van je auto.

    Het moeilijkste van autorijden is om alles tegelijk te moeten doen en je er nog constant over moet nadenken. Tijdens je lessen zul je daar nog wel even last van blijven hebben. Pas als je alles kan doen zonder na te hoeven denken zit je relaxed in je auto.

    Toen ik les had dacht ik in het hele begin echt dat het onmogelijk was om dat allemaal tegelijk te kunnen. Maar zelfs ik heb mijn rijbewijs gehaald :). En nog wel in 1x ook....
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Mwa, heb niet het gevoel dat het onmogelijk is. Besef me wel dat het wel een paar lesjes gaat duren voordat je het echt 100% door hebt maar dat had ik ook wel verwacht.

    Mag dinsdag weer 2 uurtjes. Nu al zin in:)
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    het ligt er een beetje aan, sommige mensen doen er ruim 10 lessen over voordat ze de auto een beetje doorhebben terwijl andere het na 4 lessen al redelijk weten. Ik heb nooit het idee gehad dat het onmogelijk is om alles tegelijk te doen, ik deed het alleen te gehaast (bijvoorbeeld te 'hard' schakelen waardoor ik 'm bijvoorbeeld lastig van z'n 2 naar zijn 3 kreeg).
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tijdje geleden een versnellingsbak gezien die ontploft was.

    Bij het afrijden had de leerling bij tijdens het terug schakelen van 5>4 perongelijk de bak in de 2e gezet.
    Hij wilde eventjes snel in halen op de snelweg en dacht dat het het snelst in de 4e versnelling.
    Voordat de examminator kon ingrijpen lag een deel van de versnellingsbak al op het asfalt 8)
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    die is vast niet geslaagd:+
     
  17. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Het moment dat je pas echt alles onder controle hebt is als je een tijdje je rijbewijs hebt. Dat merk je mischien nu nog niet maar wel als je aardig wat kilometers hebt gemaakt nadat je je rijbewijs hebt;)
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel mensen krijgen dat nooit onder controle.
    Kom dagelijks de grootste idioten tegen op de weg !!
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    dat geloof ik graag, écht rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt.
     
  20. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zit nu op 31 lessen. Ga de TTT niet doen, bespaar me dat geld liever voor een eventueel her-examen.

    Het enige hekelpunt is dat ik de theorie nog moet halen. Kan mezelf gewoon niet aan het leren zetten...

    Ook ben ik nu al 4 weken niet aan het lessen omdat ik mijn enkelbanden gescheurd heb.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina