1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Helemaal mee akkoord, erg interessante literatuur & auteur! Ook al wordt de genetica/evolutiebiologie in redelijke laymen terms uitgelegd toch is misschien The extended phenotype & The selfish gene minder gemakkelijk te volgen dan z'n populaire The blind watchmaker voor mensen zonder wat genetica achtergrond.
     
  2. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje geleden "Climbing mount improbable" gelezen van Dawkings. Daarin wordt uitgelegd hoe de meest bizarre, meest onwaarschijnlijke vormen van evolutie kunnen voorkomen. Bijv. het oog en de symbiose tussen vijgenbomen en heel specifieke soorten sluipwespen. Reteinteressant als altijd, maar vooral ook grappig om in te zien dat evolutie echt geen mirakel oid is, maar gewoon pure logica.

    oh, en voor nog meer weetjes is "A Short History Of Nearly Everything" natuurlijk ook een briljant boek. Leest als een trein.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  3. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Als je nu wil overstappen op een ander onderwerp met filososische inslag is miss 'The Human Prospekt' van Robert L. Heilbronner iets, ben er zelf op dit moment ook in bezig, niet heel verhalend tho
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    [​IMG]

    Aanrader. :) (voor mensen geinteresseerd in lifehacking)
     
  5. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek wat boeken om te lezen in het Nederlands voor m'n leesdossier.

    Tim Krabbe - De grot
    Tim Krabbe - Het gouden Ei

    Ik moet sowieso nog een boek hebben van Tim Krabbe (is namelijk m'n thema, geen idee waarom maargoed) en daarnaast ook nog twee andere boeken. Ik zoek dus boeken die een beetje lekker weglezen en niet al te dik zijn (150 blz). Iemand? Ik moet al m'n boekverslagen volgende week vrijdag inleveren dus moet onderhand al beginnen :p
     
  6. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Bittere Kruid van Marga Minco is een vrij dun boek ( nog geen 100 pagina's :lol: ). En hij leest daarnaast ook nog lekker makkelijk weg.

    Tim Krabbé:
    De Renner
    Vertraging
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Maarten 't Hart heeft ook wel wat kortere boeken die makkelijk lezen en wel leuk zijn. Weet even niet zo snel de titels (ja, de zonnewijzer is wel goed). Ik heb dat toen ook gelezen voor mijn lijst.
     
  8. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, was vergeten dat ik al één boek had gelezen dus heb nu genoeg boeken. Of een boek wat meer pagina's heeft boeit me niet echt, ben een vlotte lezer. Als ik morgen begin met lezen kan ik dit weekend zeker wel 3/4 boekverslagen afhebben :b:
     
  9. Hemelsmandaat

    Hemelsmandaat Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    1
    Ah leuk. Is wat anders dan al die fantasy die hier voorbij komt. Is het net zo frustrerend als de boeken van Jeremy Clarkson af en toe? Frustrerend in de zin van leuk om te lezen/leuk inzicht en eventueel aan te raden of in de zin van echt niet lezen? Ik zat btw altijd in het bovenste gedeelte van de middenmoot :+.
     
  10. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat boek heb ik afgelopen zomervakantie ook gelezen. Erg vermakelijk om te lezen vond ik.
    Ben toen ook begonnen in "The selfish Gene" maar die heb ik nooit uitgelezen. Doe ik wel als ik weer op vakantie ben.

    Dat boek heb ik ook gedaan voor mij leesdossier vorig jaar. Al is die nog zo dun heb, ik heb het niet eens helemaal gelezen (samen doen met 2 vrienden is altijd makkelijker) maar wat heb ik een hekel aan zulk soort boeken. Kan ik echt niet doorkomen.:+
     
  11. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Fareed Zakaria - De wereld na Amerika
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Net sinds een eeuwigheid weer in de bieb geweest en daar "Death Du Jour" meegenomen van Kathy Reichs, in het Engels uiteraard. Ik ben een grote fan van de "Bones" serie dus deze boeken konden eigenlijk niet uitblijven. "Déjà Dead", de eerste van haar, hadden ze helaas niet dus daarom had ik maar de tweede in de reeks meegenomen. Als ze tof zijn dan haal ik er via Ebay nog wat meer in huis. Dit wordt wel de eerste keer dat ik het boek pas lees nadat er een serie/film van gemaakt is, dus het is even afwachten of dat ook bevalt.
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Van de week weer teruggebracht, ook niet uitgelezen. Temp bleek al moeder te zijn, sociaal aangelegd en had zelfs een gevoel voor humor. Alles dus wat Temp in de serie niet heeft, waarom hebben ze die karakters überhaupt dezelfde naam gegeven? De schrijfstijl en het verhaal waren verder wel in orde maar als je de serie nauw volgt dan zijn die boeken haast niet te doen.
     
  14. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Lees net [​IMG] voor mijn leeslijst :+
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben nu bezig in deze:
    [​IMG]
    Ik koop/lees normaal gesproken nooit oudere boeken omdat ik bang ben dat de schrijfstijl me wat te oubollig zal zijn, maar dat valt reuze mee. :thumbs: (boek is van 1960)
    Leest lekker weg en de schrijver weet het interessant te houden.

    Gelukkig maar dat ie lekker wegleest, want ik heb een tijd terug op de gok 4 boeken van hem gekocht zonder ooit een boek van hem gelezen te hebben. :p Zou zonde zijn geweest als het geldverspilling bleek te zijn.
    [​IMG]


    Daarna heb ik al 1 in de kast klaar staan, maar dat vinden mensen blijkbaar niet leuk als ik die post want het is weer fantasy. :+

    [​IMG]


    Ja, weer foto's. }:] Wees blij dat ik het hierbij gelaten heb. Ik had bijna een geupdate versie van deze post willen maken.
    Hebben jullie geluk dat het donker is en mijn camera dus niet echt mooie foto's maakt. :cool:
     
  16. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Nog niet aan begonnen, wordt eens tijd :)
     
  17. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben bijna klaar met "The Catcher in the Rye" van Salinger. Daarna begin ik in "Guards! Guards!" van Pratchett en "Eden: It's an Endless World!" een manga van Hiroki Endo. Heb ook nog "Damian" / "Steppenwolf" van Hesse en "War and peace" van Tolstoy liggen.

    @Dulle: Clarke is tof. Ik vond 2001 erg goed.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  18. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben niet zo'n grote boeken lezer maar om nou te zeggen dat er niks interessants op de markt is voor mij leek me overdreven...dus van de week toch maar een boek gekocht:
    [​IMG]
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Zoek de verschillen. :+

    Ik moet hem nog steeds eens verder lezen. Dune is echt een aanrader voor iedereen die maar wat van science fiction houdt. Geniaal boek tot nu toe.
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben nu bezig met:

    [​IMG]
    Erg interessant.
    Hij vertelt ook hoe hij van een gelovig jongetje een atheist is geworden en laat heel goed zien hoe je de hersenen van de mens voor de gek houdt.

    Net het hoofdstuk uit waarin hij je een "supergeheugen" aanleert. heb het al uitgeprobeerd en werkt echt geweldig!

    Echt te vet vind ik hoe hij laat zien hoe al die "paranormaal begaafden" eigenlijk echt te werk gaan a.h.v. zelf uit te voeren voorbeelden. Topper!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina