1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Vrijdag afspraak om de lens te gaan kopen. Heb er zin in.
     
  3. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zin in koninginnendag altijd leuk om te kijken omdat je vaak oude camera's goedkoop kan krijgen inc. lenzen en statieven :)

    maar toch droom ik ervan om een jackpot te winnen en dan een Nikon D3s te halen :p
     
  4. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Geef mij dan maar een Canon 1D s :)

    Ik ga maar eens sparen voor een mooie telelens, de 70 - 300 met IS van Canon. Iemand al ervaringen daarmee?
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    geef mij maar een hasselblad dan! :D

    Anyway, toenet even voor wat mensen op school wat foto's gemaakt om te laten zien wat je kan bereiken als je al een beetje aan belichting denkt.
    Die houden zich niet zo met beeld/fotografie bezig:9 die zijn liever met geluid aan het kloten xD

    anyway, de 1e foto is gemaakt met alleen de kamerverlichting. (gewoon een lamp die vast aan het plafond hangt)
    een foto die iedereen kan maken dus omdat ik niks aan de belichting heb gedaan.
    [​IMG]

    2e foto heb ik het kamerlicht uit gedaan en 3 bureaulampjes gepakt. 1tje schijnt er links van de zijkant/van voren naar mij en naar de achtergrond, 2e zorgt voor tegenlicht links en de 3e zorgt voor tegenlicht rechts.
    [​IMG]

    3e foto is in principe hetzelfde alleen nu schijnt het licht van mijn macbook op mijn gezicht, was dus eigenlijk fout maar heb ik toch gepost om te laten zien wat dat voor effect heeft.
    [​IMG]

    4e foto is ook met 3 lampen gedaan alleen nu het tegenlicht neer gezet zodat het mijn schouders meer verlicht en de lamp die eerst linksvoor stond hou ik nu boven mij voor toplicht.
    Ik heb deze foto wat koeler gemaakt in post, de rest is allemaal zoals het was.
    [​IMG]

    5e foto is weer ongeveer hetzelfde alleen nu meer mijn gezicht verlicht.
    [​IMG]

    6e foto weer bijna hetzelfde alleen nu meer mijn gezicht verlicht met een hevig contrast.
    [​IMG]

    Niet kijken naar mijn rare koppen heel de tijd, ik ben een film/foto dude en niet een model xD
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben op zoek naar een camera onder de €100,- om op vakantie wat mooie foto's van de omgeving te maken. Heeft iemand een tip voor me kwa aanschaf? En zou een accu het beste zijn, of een met oplaadbare batterijen? Weet er weinig van af namelijk. Ik wil er trouwens ook een goede kwaliteit video mee kunnen maken.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    [​IMG]

    Deze gemaakt toen ik net mijn camera had. Is ook best wel scherp. Nu beetje bewerkt met mijn noobie kennis in Lightroom xD.
     
  9. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Zolang je geen Olympus koopt kun je niet echt verkeerd gaan denkik. Voor dat bedrag krijg je ook niet meer dan een "leuke" camera. Verwacht geen superkwaliteit, of bizarre opties.

    Voor de Olympus-liefhebbers: Wij hebben een mju820 gehad (als ik het goed heb), mijn ouders en mijn zusje allebei een mju700, en geen van allen deed het anderhalf jaar later nog. Alles kraakte, ding viel om de haverklap uit, foto's waren onscherp of knalgroen (ook heel gaaf), gewoonweg een kutding. En nog niet goedkoop ooknog, ding heeft toen 240 euro ex btw gekost...

    Nu een Canon EOS 450d :)
     
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Bedankt voor je antwoord Ethereal, ik heb nog eens rondgekeken en heb de aanschafprijs wat opgeschroeft, het is toch een product wat jaren mee moet gaan.

    http://www.bcc.nl/product/sony-cyber-shot-dsc-w270s

    Een Sony Cyber shot W270, maakt ook filmopnames in 720p HD. Iemand ervaring hiermee, of met de cybershot W lijn?

    Het is voor mij wel belangrijk dat de accu/batterij duur lang is en dat het opladen snel gaat, ik weet niet wat een gemiddelde oplaad tijd is?
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    [​IMG]

    Naast de Canon 28-90mm.
     
  12. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze foto's zelf gemaakt. Wilde er eigenlijk van elk seizoen een foto maken maar helaas de boom en de omgeving liggen er zo niet meer bij. Maar vind het zelf nog steeds erg mooie foto's. En dat gemaakt met mijn gsm haha
     
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik sta eigenlijk op het punt om de Samsung WB550 te bestellen.

    - 10x optische zoom
    - 12,1 megapixel
    - 720p filmopname
    - Schneider lens

    Iemand ervaring met dit toestel? Ik zie dat de nederlandse fabrieksgarantie maar 1 jaar is, dat moet toch 2 jaar zijn?

    En is dit toestel goed te verzekeren? Aanschafprijs is €139,-.
     
  14. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Heb er geen ervaring mee, waar ik wel ervaring mee heb is een Sony DSC H10. Fan-tas-tische camera, en nu verkrijgbaar voor onder de 200 euro.. 10x optische zoom, enorm scherpe foto's, veel programma's en instelmogelijkheden, groot scherm, lange batterijduur, snel, echt absoluut top-dingetje! (Mijn ouders hebben deze, en heb er zowel een reis naar Maleisie en Borneo als een reis naar Zuid Afrika mee vastgelegd, dus ervaring zat :))

    Kijk hier voor een prijsvergelijk...

    Klik hier voor de officiële Sony pagina...

    Perfect dingetje, is kwa kwaliteit denkik wat beter dan een standaard compact... Heb wel wat foto's hiermee gemaakt op mijn Hyves pagina staan, maar die zijn uiteraard al wel verkleind en gecompressed.
    Check maar eens: http://archetype.hyves.nl/fotos/

    Edit: De foto's van Zuid Afrika en Maleisie en Borneo bedoel ik dus :)

    :thumbs:

    Edit2: Paar fotootjes toevoegen:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    De Sony DSC H10 neemt helaas niet op in HD videokwaliteit, dat is voor mij ook belangrijk. Misschien moet ik me niet te veel vastpinnen op HD opnemen. Maar wel mooie foto's!!
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Net even snel een foto gemaakt om de lens te testen. Stond binnen. Maar hij is wel scherp.

    [​IMG]
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben toch voor de Samsung WB500 gegaan, heb een leuke deal kunnen sluiten met de verkoper en dat scheelde me toch wel wat. Hij is 10 megapixel ipv 12 van de WB550. Ik ben hem nu aan het opladen, dus ik ben benieuwd.
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    HD is een overschat woord hoor, zeker voor zo'n klein apparaat. die kunnen nooit geweldige "HD" beelden op nemen omdat de sensor dat gewoon niet aan kan.
    Ik ben veel blijer als ik zo'n simpele camera heb dat hij goed SD kan filmen als matig HD.

    Uhm... Ik wil ook die lens hebben :eek: waar woon je? dan neem ik een paar "gangsters" mee om je te overvallen!8)
    Haha nee grapje wat een prachtlens zeg en ook zeker een mooie Bokeh te zien op die pic!
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik woon in schijndel :p. Haha.

    Bij deze zie je het nog beter:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2010
  20. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Foto van de Samsung WB500:

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina