1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Mwa het oude type heeft ook nog autotjes met 100 k op de teller. Dat is voor dat blok niets heb ik mij laten vertellen.

    Ze zijn voor rond de 8000 te vinden in een prima staat. Dat zou een optie zijn. 8000 euro is te doen volgens mij.

    Ach ik wacht het wel af, eerst even dat 2e gesprek goed doorkomen.
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Met 8.000 praat je over heel andere bedragen. Misschien heb je al 10-15% no claim opgebouwd, waardoor dat ook al snel €150,- scheelt op jaarbasis.

    100.000 km is voor elk blok peanuts, zorg wel even dat de onderhoudsgeschiedenis beschikbaar is waardoor je niet voor verrassingen komt te staan (Zoals dat rond 110k een nieuwe distributie riem nodig is).

    Mijn auto heeft als benzine 289k(?) op de teller en draait nog als een zonnetje. Een diesel zou moeiteloos 350k moeten kunnen halen. (Bij aankoop zit je -150k nog prima dus!)
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    8000 is inderdaad een beter bedrag dan 20k :+
    Voor 8k kan je ook nog wel een leuke Astra, 206 of Golf rijden ofzo, maargoed is ook een beetje afhankelijk aan je persoonlijke voorkeur qua auto...
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Heb nu een aantal 206'jes op het oog voor rond de 5000 a 6000 euro.
    Rijden erg lekker en de 2.0 HDI is een fijne motor lijkt mij.

    Hebben mensen tips waar ik op moet letten die specifiek op de 206 gericht zijn?
     
  5. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, lastig...

    Als ik internet zo eens afstruin lees ik dat bij de eerste lichting ('99-'01) wel eens roest voorkomt op de achterklep.

    De 2.0 diesel is een fijne goeie diesel, daar zou ik me geen zorgen over maken. Volgens mij was de 2.0 HDI ook pas leverbaar vanaf 2001...

    Waar ik nog wel naar zou kijken is het interieur, Peugeot heeft wat dat betreft soms echt geen smaak, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

    Had jij niet in een 206 van je vriendin gereden? Dan weet je al eea over de auto neem ik aan.

    Als je verder gaat kijken naar een 206, zou ik op zoek gaan naar en quicksilver uitvoering, één van de mooiste uivoeringen.
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ja klopt! Goed onthouden :+

    Al heeft die van mijn vriendin weinig kuren, ja de handrem is ooit vastgevroren en de homokineten zijn naar de klote. Echter zijn dat geen specifieke 206 kwaaltjes

    Weet dus in ieder geval dat een lamp verwisselen kut is 8)

    Interieur vind ik zelf nog wel mee vallen, al kwam ik wat Roland Garros uitvoeringen tegen die echt mooi waren!
    Zal waarschijnlijk dus een 2.0 HDI worden.
     
  7. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Mijn zwager heeft vorige week een 206 diesel met full options gekocht. Wat voor motor etc er in ligt weet ik niet exact, maar ik gok ook een 2.0 HDI (90 pk i.i.g.) Afgelopen week even ritje gemaakt en het rijd echt heerlijk hoor! Strak in de bochten, comfortabel, zuinig en genoeg vermogen onder het gaspedaal. Alleen hebben de passagiers op de achterbank niet erg veel beenruimte. Al gok ik dat dat geen probleem vormt.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Als ik de BOB ben doen ze het er maar mee :+ ;)
     
  9. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zit ook een beetje te kijken naar een autotje voor woon-werk verkeer onder andere en verder gewoon prive. Ga denk ik meer dan 17.500 km per jaar rijden dus dacht aan een Diesel.
    En zoals we weten is dat kneiter duur geworden dus dacht aan een zuinige auto, Bluemotion diesel leek me wel wat.
    Nederland is duur, duitsland niet dus daar ging ik kijken en kwam ik dit tegen:
    klik
    is een VW polo 1.4 TDI bluemotion 5D met 12.800 km op de teler voor euro 12.990..
    Wil dan zelf 3.500euro inleggen en betaal dan (over 48 maanden) ongeveeer 170 euro...

    Omdat de auto van na 1/2/08 is en een bluemotion is betaal ik geen invoerrechten hoorde ik dus das ook netjes.
    Wat dachten jullie hiervan?
    Leuk autotje, mooie prijs??
    Commentaar gaarne ?!
     
  10. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Leuke wagen, zuinig maar lijkt me toch aardig meekomen. Prijs is als je inderdaad geen invoerkosten hoeft te betalen erg netjes.
     
  11. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Mooi autootje, maar als je voor zuinig wil gaan, waarom bijvoorbeeld geen Toyota Aygo? Heb je voor dat geld compleet full option met leren bekleding gloedjenieuw... Neem je met wat minder opties genoegen, kom je onder de 10.000 uit! 1 op 20, geen wegenbelasting... Ben er niet van overtuigd dat 17500 km per jaar genoeg is voor een diesel om rendabel te zijn! Weet overigens niet waar die grens ligt, maar dacht een stuk hoger...
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    voor 12k heb je ook een nieuwe Suzuki Swift (met Airco-> zie reclame :+)
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je moet wel het kenteken laten overschijven naar een NL variant, maar ik denk niet dat dat extreem veel geld kost.
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Omslagpunt ligt nu gemiddeld (ligt natuurlijk aan de auto) op 22 a 24 k KM.....Daarnaast is een Aygo een kwestie van smaak. Ik zelf vind op de snelweg die 3 cilinder te gehorig......:)
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Dat je überhaupt de snelweg op durft met die 3 pitten :+
     
  16. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Zuinigheid ligt trouwens voornamelijk aan je rechtervoet... Verder zou ik zelf niet zo snel een auto uit Duitsland halen, maar dat is meer omdat ik niet zo van nieuwe kentekens op "oudere" auto's ben...
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Vind het wel grappig om te zien dat het Killaz zeer afgeraden word om meteen met een auto van 8000+ te gaan beginnen.
    En dat terwijl ie toch al wat heeft afgereden.

    Vervolgens komt hier Striker, die gezien z'n leeftijd nog maar net z'n rijbewijs heeft, met met een auto van 11k en daar word helemaal niets tegen gezegd behalve van ja mooie prijs voor zo'n auto of iets in die richting8)
     
  18. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Haha :p
    Komt namelijk omdat ik geen zin heb om een auto te kopen die na een tijdje helemaal uit elkaar hangt of dat er telkens wat mee is. Koop ik liever een nieuwe auto met financiering o.i.d.
    Heb ook zitten kijken naar de ford fiesta titanium die vind ik erg mooi maar ik snap die financiering niet 157 euro met 100 euro (dus 257) rijd je een gloednieuwe Ford Fiesta 1.25 Titanium met all-risk + verzekering + onderhoud.

    Als dat zo is zeg ik deal :9
     
  19. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Komt ook voornamelijk door het feit dat die kleine autootjes met wat minder vermogen nieuw nog voordeliger zijn ivm met belasting etc dan de wat sterkere duurdere diesels etc van een paar jaar oud :)
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    De Hema biedt ook verzekeringen aan.. 8) Ik ging even berekenen wat ik voor een WA verzekering zou moeten betalen (voor de swift '95), kwam uit op 23euro ofzo... Valt mee!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina