1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Voorbereiding toelatingsexamen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door bulleta, 10 mei 2010.

  1. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Haa boys,

    Ik heb binnenkort een Nederlands/Engels toelatingsexamen voor een HBO opleiding. Deze testen zullen op HAVO examen niveau zijn. Mijn vraag is; hoe ga ik hier doeltreffend voor leren, zijn er mensen die ervaring hebben met deze toetsen(is het een moeilijke toets, of juist niet?). En zo niet zijn er HAVO'ers die tips hebben om een goed cijfer te halen. Talen zijn nooit echt een probleem geweest en engels daar maak ik me al helemaal geen zorgen over...

    Testen Nederlands zullen net als bij een HAVO examen bestaan uit: meerkeuze text toets, korte samenvatting.

    Bij Engels heb ik geen beeld, maar dat zal ongetwijfeld iets vergelijkbaars zijn.

    Thanks alvast!:thumbs:

    Tim.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oefenen met oude examens, kijken hoe het je afgaat:

    Nederlands
    Engels

    Als het niet goed gaat zou je kunnen overwegen om een examenbundel aan te schaffen, daar staat volgens mij ook uitleg en hoe aan te pakken enzo bij.
     
  3. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    Een HAVO examen van Engels is een examen bestaande uit heel wat teksten waarbij je vragen moet beantwoorden ;). Dus geen samenvatting!
     
  4. BuddyHolly

    BuddyHolly Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf die van Engels ook gedaan (had een vrijstelling voor Nederlands). Heb geen flauw idee waar de test uit bestond, maar weet wel dat het een eitje was. Dat moet dus wel goed komen. Voorbereiden heb ik niet gedaan en dat was achteraf gezien ook niet nodig.
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Gaat het hier om een 21+ test? Ik zie dat je 18 september 21 wordt..
    Bij deze test gaat het inderdaad om Nederlands, Engels, en bij sommige faculteiten nemen ze ook een motivatietoets en een toets van een specifiek opleidingsvak af. Als je de HAVO examens Nederlands en Engels niet hebt gemaakt kan je natuurlijk even op internet voor een examenbundel kijken.

    Als je niet een 21+ toets moet maken lijkt het mij onnodig om iets hiervoor aan te schaffen, ik heb op mijn HBO (in Utrecht) geen toelatingsexamen gehad maar had vernomen dat dezelfde opleiding (Management, Economie en Recht) in Rotterdam wel een toelatingsexamen had, volgens mij moet je je hier niet teveel druk om te maken.
    Wel kreeg ik een Wiskunde B toets waarvoor 90% van de klas faalde. Toen werd ons aangeraden een cursus van 2 maanden te volgen waar je 1/2 uur in de week training voor dit vak krijgt. Dit was niet verplicht en volgens mij heeft niemand in mijn klas deze gedaan (:+). Voor mijn opleiding heb ik zeker ook geen Wiskunde B nodig.

    Als je nog twijfels bij het examen hebt kan je het beste even bij de school informeren, en dan zijn studenten hiervoor het beste aanspreekpunt, die zijn tenminste eerlijk in het belang en de inhoud van zo'n toets;)
     
  6. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info, ik heb een opleidingspecifiek vak gehaald op hbo en mag daarom dus een 21+ toelatingsexamen doen.

    Onverwacht, kreeg ik 2 dagen geleden een mail waarin een mentor schrijft:
    Ik vrees dat ik een vervelende mededeling voor je heb.
    Het blijkt dat vanaf dit jaar wiskunde B op HAVO niveau een toelatingseis is voor HT.

    Dit is dus voor hun een verassing en voor mij een ontzettende domper, ik moet in een anderhalve maand wiskunde b masteren. Dit is mij op dit moment dus begrijpelijk het belangrijkst. Hebben jullie ervaring met zo'n wis B toets, wat is slim op dit moment binnen dit tijdsbestek te doen??
     
  7. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand?!
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja.. examenbundel en zo'n samengevat boekje aanschaffen. Veel oefenen en misschien proberen iemand te regelen die goed is in wiskunde. Ken je toevallig niemand die een technische studie doet ofzo?

    Ik kan je er niet mee helpen.. wiskunde B was niet bepaald mijn sterkste kant en het is allemaal uit mijn geheugen verbannen :emo:
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wiskunde B in anderhalf maand meester worden?

    Lijkt me vrijwel onmogelijk.

    Ik heb zelf wiskunde B gehad en daarbij komen onderwerpen aanbodt die totaal worden behandeld bij A ( zoals differentieren )

    Zoek eens naar het boek getal en ruimte op internet. Vond ik destijds een erg goed boek!
     
  10. BuddyHolly

    BuddyHolly Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niets met wiskunde te maken gehad maar heb wel naast Engels ook een toest voor geschiedenis moeten doen. Om misschien een indicatie te geven van het niveau van een dergelijke toets... ik moest voor die toest een compleet geschiedenis boek leren.
    Ik weet niet wanneer jouw toets is maar ik zou inderdaad gewoon zoveel mogelijk gaan oefenen en eventueel wat bijspijkerlessen volgen. Maar ja, ik heb dan ook de ballen verstand van wiskunde dus ik kan er ook heel erg naast zitten.
     

Deel Deze Pagina