1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

  1. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dinsdag na wiskunde denk ik wel even gamen om wat stress en ergernissen weg te schieten. Geschiedenis heb ik nooit moeite mee gehad en je hebt daar 3 dagen voor om het te leren.

    Ik zou het lekkerder vinden als ze bijvoorbeeld wiskunde zouden switchen met geschiedenis, geschiedenis is helft van de tijd toch alleen maar bronvragen :/. Ik haalde voor NL steeds een 4 zonder de samenvatting maar die open vragen had ik meestal fout en ik weet niet eens wat voor soort argumenten etc er zijn. Heb dat allemaal niet geleerd, meestal weet je het antwoord toch wel. En anders gewoon kiezen voor C! :+

    Ik stress hem echt erg voor wiskunde btw, maar dat komt omdat als ik die te hard verneuk ik geen kans op slagen meer heb. Vandaag na nederlands nog maar even bikkelen eraan.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Mag je trouwens een Nederlands woordenboek meenemen? Zou opzich wel handig zijn.
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij mag je voor elk vak een woordenboek meenemen, volgens mij kregen wij ze van school. Althans dat had ik gehoord van een klasgenoot.

    I'm off, succes iedereen!
     
  4. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien hebben jullie hier nog wat aan, dit heb ik gisteren van m'n Nederlands leraar gekregen:

     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    wow shit, Nederlands examen net heb ik 23 van de 45 punten ondanks dat ik 1 tekst expres helemaal heb verneukt (geen 1 antwoord goed) omdat ik het wel mooi vond. Heb ik die 2 teksten ervoor dus nauwelijks punten gemist, lekker hoor. Expectation was dan ook een 7.3 8)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  6. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoohw, dat was Nederlands. Was goed te doen, beide teksten niet al te moeilijk en/of saai. Was in een kleine 2 uurtjes klaar :)

    Antwoordenmodel staat inmiddels online: moet wel een voldoende zijn :)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  7. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Hopelijk geldt voor de havo versie hetzelfde. :+
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
  9. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    I'm off, succes iedereen! :)
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ga ook over een kwartier, succes mensen! Moet wel lukken.
     
  11. pietlut

    pietlut Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo Nederlands zit erop. Ik heb net uitgerekend dat ik op ongeveer 29 punten kom van de 47 en ik moest een 5,2 halen dus ik hoop dat het is gelukt...

    Nu nog drie uurtjes biologie waar ik zwaar tegenop kijk...
     
  12. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    mooi mooi mooi,

    net examen Biologie 2007-II gedaan en heb een 8,4. Ik rekende mezelf wel streng want je weet maar nooit hoe het dit jaar gaat.

    Ik ga zometeen nog wat info doornemen en dan Biologie 2008-II maken.

    Dan ga ik kranten lopen en vanavond nog eff Nederlands oefenen en dan begint morgen het feest:'-(
     
  13. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    569
    Pffff over een uurtje zit ik al in de zaal. Echt geen zin! Maarja het moet nu eenmaal gebeuren. Succes alvast aan iedereen toegewenst! O-)
     
  14. robbin92

    robbin92 Atletico y Feyenoord

    Berichten:
    1.609
    Leuk Bevonden:
    10
    Nederlands was goed te doen. Heb ongeveer 34 punten gehaald, dus dat zou betekenen dat ik met een norm van een 1 een 7.5 zou hebben:)
     
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Je zou dan volgens het schema tussen de 5.6 en 7.6 hebben. Die heb je wel gehaald dan!
     
  16. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ik heb ongeveer 31 punten voor Nederlands..

    op www.examenklacht.nl zijn al 100 klachten binnen over Nederlands haha. Ik vrees overigens wel voor een norm van <0.8 en ik moet een 6.7 halen voor een 7 op mn eindlijst.
     
  17. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook bang voor een lage norm, andere examens van eerdere jaren waren moeilijker.

    Ik ben benieuwd waar die 100 klachten dan voor zijn. Mensen die niet weten wat pragmatisch betekent?:p

    Edit:
    Voor de M&O mensen, hierbij de aantekeningen die ik in me GR zet, misschien hebben jullie er wat aan ;)
    Rekening houden met foutjes, voor vragen: PM maar.

    Cashflow= nettowinst + afschrijvingen
    Current Ratio = (Vlottende activa + liq. midd.) / schulden kort termijn. 2 of meer = liquide. Maar is afhankelijk van omzetsnelheid.
    Quick ratio = (VA - goederen + liq. midd) / SKT. Liquide bij 1 of meer.
    Working capitol = vlott A + liq midd - SKT 'OF' EV + VVLT - Vaste A
    WCR = WC / SKT OF WCR = CR -1
    Bij ratio`s berkenen: debiteurenkern + ijzerenvoorraad als vaste A beschouwen.
    Solvabiliteit 200%+ is uitstekend(EV/VV). 150-200 is ok, <150=kut. Bij opheffing 100%+ = goed.
    Rentabiliteit TV = Resultaat gewone bedrijfsuitoefening (+opbrengst verschaffers VV) / gemm. TV
    Rent. EV = Nettowinst/ Gemm EV
    Dividenrend. = Brutodiv Per A / Koerswaarde * 100%
    Geplaatst aandelenvermogen = aandelen - aandelen in portefeuille.
    Maatschappelijk = maximaal te plaatsen aandelenvermogen
    Winstsaldo = voor winstverdeling.
    Intrestrieke waarde = EV per aandeel: Geplaatst aandelen vermogen + reserves + winstsaldo / aantal geplaatste aandelen.
    Herwaarderen: Vaste activa stijgt/daalt, aan de credit komt er een herwaarderingsreserve. Bij negatieve herwaarderingsreserve gaat deze van de winst af van de balansperiode.
    Finan. res. bij herwaarderen: Winst/verlies die je maakt doordat een vaste activa wordt herwaardeert, terwijl deze met VV is betaald. Er wordt geen hogere interest betaald, of er wordt een te hoge betaald.
    VERGEET DIE TIJDLIJN NIET
    Enkelvoudige interest: K * i * T
    Terugrekenen is (K * i * T) / 100 * c
    c= 1, 12, 24, 52 of 365
    Samengestelde interest: K * (1+i)^n, n = aantal periode, contante waarde is zelfde.
    Ingewikkelde manier extra storting bij
    Si: tekort * 1/1.i^T_na_storting.
    eindwaarde waarde reeks bedragen= T*1.i*(1.i^n - 1)/i
    contante waarde bedrag: E * 1/1.i, reeks: Termijnbedrag * (1-1.i^-n)/i
    Kostprijs berekenen: C/N+V/B
    Machine-uurtarief: (C/Nu) + (Vs/Bu)
    De NCW-methode bij een project= De contante waardes van ieder jaar bij elkaar - investering. Keuze wordt gemaakt op NCW, NCW per euro en tijdsduur.
    Methode terugverdientijd: kijken welk project eerst is terugverdiend.
    Begr. Bezettingsresultaat: (Begroot(fabricage, verkoop kosten etc.) - normaal) * Constante kosten
    Begr. Bezettingsverschil constante fabricagekosten: (begr. prod. - norm. prod.) * constant kosten/norm. prod.
    Begr. Bezettingsverschil constante verkoopkosten: (begr. afzet. - norm. afzet) * constant kosten/norm. afzet.
    Bezettingsverschil constante kosten: (W-N) * C kost./N
    Brutowinstopslag: brutowinst/inkoopprijs. Brutowinstmarge: brutowinst/verkoopprijs
    VVP= vaste verekenprijs
    Nettowinstopslag: VVP=inkoopkosten +A%, kostprijs=VVP+B%, Verkoopprijs= kostprijs +C%
    Primitieve opslagmethode: verschillende directe(grondstof en loon) kosten, eenmaal indirecte(afschrijving,interest, telefoonkosten etc.) kosten.
    Verfijnde opslagmethode: Meerdere directe en indirecte kosten. Indirecte kosten staan in % van directe kosten. Behalve bij fabrikant van slechts een product.
    Verkoopresultaat = afzet * verkoopprijs - kostprijs
    Budgetresultaat: verschil tussen voor- en nacalculatorisch bij een kostengroep.
    Bedrijfsresultaat=bij nacalculatorische berekening = verkoopresultaat + budgetresultaat.
    Break-even afzet: TCK/P-VK(dekkingsbijdrage)
    Resultatenbegroting:Verwachte opbrengsten en kosten.
    NCW / Investeringsbedrag = NCW per euro. Deze moet je gebruiken als je projecten gaat vergelijken.
    Terugverdiend tijd: Kijken wanneer investering gelijk is aan cashflows. Nadelen: geen rekening met interest, cashflows gelijk gesteld, cashflows na terugverdiening wordt geen rekening mee gehouden. Voordeel: eenvoudig
    Netto contante waarde bij gelijke cashflows. T * (1-(1+i)^-n)/i vervolgens dat bedrag minus investeringsbedrag. Bij geen gelijke cashflows, de hele tijd cashflow * 1.i^-n + weer`t zelfde etc. ( N= periode waarin die cashflow zit) Restwaarde bij de cashflow van laatste jaar meenemen
    Arbeid/loon, kapitaal/interest, natuur/pacht, ondernemerschap/winst.
    Eigen Vermogen = Geplaatst aandelenkapitaal + reserves + nettowinst
    vennootschapsbelasting = 25%
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  18. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei heerlijk!

    IPV een 5 kom ik misschien nu wel met een 7 op me eindlijst voor nederlands! Stond een 5.5 en heb nu sowieso tussen de 32-42 punten. Hij was erg makkelijk, ben ook bang voor een lage normering.
     
  19. noriCeramic

    noriCeramic XBW Racing

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    55
    Ja en misschien zoiets als vorig jaar in het examen zat. Een politieke richting ofzo, waardoor 2 vragen goed werden gerekend (bij havo).

    Je weet maar nooit. Soms komen er klachten die je niet verwacht maar wel een goede onderbouwing hebben. Afwachten dan maar. Hopen dat het niet zo extreem is als 2007 oid waar de norm 0,4 was.
     
  20. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    24 punten inclusief de aftrek van 4 scorepunten, tussen 4,6 en 6,6 opzich wel prima maar meot een 5,8 halen voor een 7 dus moet de norm dan 1,2 zijn ofwat?? :9
     

Deel Deze Pagina