1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik ben nu bezig met het vervolg op Spion van God, van Juan Gomez Jurado. Echt een zalig boek en het vervolg Contract met God is zeker een waardig vervolg.

    25 mei de nieuwe Steve Berry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _O__O__O__O__O__O_
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Old Man's War van John Scalzi is erg toegankelijk en puply, maar wel van kwaliteit.

    Richard Morgan's Altered Carbon, of Black Man/Thirteen zijn geniaal, maar wederom is geen supermakkelijk engels.

    Dan Simmons Hyperion of Ilium saga, zijn erg filosofisch, bijzonder gaaf, redelijk complex.

    Joe Haldeman's Forever War, eerste gedeelte is niet zo goed, latere gedeelte is geniaal. Redelijk toegankelijk en pulpy aan het begin.

    Neuromancer van William Gibson, erg gaaf en redelijk toegankelijk.

    Snow Crash van Neil Stephenson, geniaal boek, best ingewikkeld, maar wel te doen denk ik voor iemand met goede beheersing van het engels.

    Blindsight van Peter Watts, ook redelijk geniaal, maar moeilijk engels en erg technisch.

    Culture saga van Iain M Banks, volgens mij redelijk makkelijk (niet geleden nog!) en episch, moet een van de betere series zijn die er is. Start met het boek 'Consider Phlebas'.

    Foundation saga van Isaac Asimov, ook niet gelezen nog, staan allemaal in de kast net als culture, maar moet episich en toegankelijk zijn.

    Andere schrijvers met series die ik in de kast heb staan die je kunt zoeken in de bieb:

    Alastair Reynolds
    Allen Steele
    C L Anderson
    Ian Mcdonald
    David J williams
    jeff somers


    succes!



    alle bovennatuurlijke claims moet je skeptisch behandelen natuurlijk :)

    hypnose is naast peer pressure puur 'verwachting'. je gaat naar een show om gehypnotiseerd te worden, zijn interessante onderzoeken over die impliceren dat hypnose niets anders is dan de verwachting dat je gehypnotiseerd gaat worden waardoor je door suggestie makkelijk te manpuleren wordt, meetbare veranderingen in de staat hersenen, etc. :)

    kortom het heeft weinig te maken met de hypnotiseur en veel met de gehypnotiseerde!
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
  3. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Geniaal, had niet nog een antwoord verwacht: bedankt!

    Naast dat ik het gewoon ga lezen voor vermaak is het ook als warming-up voor me Engels examen :cool: Binnenkort eens langs de bieb met dat lijstje van je:thumbs:
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond de Foundation Saga nog best wel heftig om te lezen, tenminste een x aantal jaren terug en wel in het Engels. Asimov wordt nog veel gebruikt voor films trouwens (I Robot, Bicentannial man etc) !

    De Dune serie is ook zeker aan te raden. Helemaal omdat daar natuurlijk ook nog eens games van zijn gemaakt ;)

    Ik ben zelf deze nu aan het lezen:

    [​IMG]

    Een verzameling korte verhalen over mensen die 2 dingen gemeen hebben:
    a) ze maken wat heftigs mee
    b) ze geloven niet in een god

    het leest wel bijzonder. Het is vrij simpel geschreven maar Coupland weet perfect de nuances zo te leggen dat je je in de meeste verhalen erg goed kan inleven.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Dune is ook wel gaaf, maar is ook wel beetje veel fantasy en 'other world' fictie voor mijn smaak, don't know... iets realistischer houd ik van!

    life after god klinkt interessant
     
  6. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Onzin, al geef ik toe dat dit in veel gevallen zoals shows van Derren Brown (en andere hypnose shows and mentalisten shows) wel zo is, maar dit is weer een punt waarin Derren geen totale 'goede/eerlijke' uitleg geeft wegens veel redenen.

    Hypnose behoort bij de psychologische wetenschappen. In Engeland gebruikt men momenteel hypnose om lichaamsfuncties en het werken van het brein duidelijk te maken (wat doen je hersens als je bijv. geen benen hebt (die je wel hebt alleen niet onder hypnose))*1 Dit gebeurt gewoon op wetenschappelijke instanties, al zal het natuurlijk nooit een exacte wetenschap worden als wiskunde. Om te claimen dat hypnose enkel te maken heeft met de gehypnotiseerde degradeer jij talloze mensen tot 'naïef' oid, terwijl het wel degelijk ernstige psychische problemen kan oplossen. Natuurlijk heeft het er (een verwachtingspatroon) wel degelijk mee te maken, maar het is niet zo dat hypnose niet bestaat of niet mogelijk is als je sceptisch bent :cool:

    1 http://www.newscientist.com/article...e-power-of-hypnosis.html?full=true#bx272912B1
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat je nu doet is het woord hypnose sensationaliseren. Het is gewoon een erg simpel concept met simpele applicaties.

    Wat ik zeg doet niets af aan de mogelijkheden van het concept, het schetst alleen maar hoe het werkt. Heeft verder niets met naiviteit te maken, een breinstaat-verandering is een breinstaat-verandering, of je nou naief bent of niet. Dus je hoeft niet in mijn woorden te lezen wat ik er niet in zeg...dank u wel. ;)

    Beetje jammer dat als jij het niet eens bent met de manier waarop ik, simpel en duidelijk, uitleg hoe hypnose werkt ALDUS wetenschappelijke neurologische experimenten, gaat claimen dat ik mensen voor naief uitmaak of vind dat er geen applicaties voor hypnose zijn.

    Sommige mensen kunnen ook daadwerkelijk niet gehypnotiseerd worden. Zijn niet meer of minder naief, heeft gewoon geen effect.

    Ter toevoeging: Dat hypnose niet op ze werkt, betekend niet dat vergelijkbare neurologische vernaderingen niet door varianten op suggestie toe te passen zijn.

    Beetje off-topic verder, laten we verder gaan over boeken! :)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Contract met God schiet ook al lekker op. Zit nu op bladzijde 219 van 307 in ongeveer een week. Het afgelopen weekend heb ik flink doorgelezen. Ik moet zeggen dat dit wel de Spaanse Da Vinci Code is. Lekker spannend en de conclusie word ook pas aan het einde getrokken. Dit was ook al zo met zijn voorganger zo. Bovendien is het personage Pater Fowler gewoon kick ass.

    Nog anderhalve week wachten en ik kan een nieuwe Steve Berry bijschrijven op mijn lijstje.
    Heb al zijn boeken gelezen, die in het Nederlands zijn verschenen.

    Jammer dat er verder niemand hier is die die schrijver kent of zijn boeken leest.
    Echt een topschrijver! ;)
     
  9. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook belangrijk is beetje zelf verkennen. Ik vind altijd nieuwe sci-fi boeken door referenties van andere sci-fi artiesten te lezen, of bijvoorbeeld te letten op de Nebula Awards en Huge Awards voor sci-fi.

    http://www.nebulaawards.com/index.php/guest_blogs/sfwa_announces_2010_nebula_awards_winners/

    The Windup Girl van Paolo Bacigalupi heeft dit jaar gewonnen, die wil ik ook zeker lezen! Heb ik nog niet though. klinkt wel erg gaaf.
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Contract met God? Welk boek is dat, schrijver? Ik heb namelijk een legendarische graphic novel van Will Eisner, getiteld 'The Contract with God'.
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff, wordt een te lange discussie, laten we inderdaad maar verder gaan met boeken :thumbs:
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Sorry, die is het niet.

    Zoek Juan Gomez Jurado eens op.

    Zijn eerste boek heet Spion van God en schetst o.a. een zeer ingewikkelde maar goed neergezette seriemoordenaar tijdens het conclaaf waar Benedictus word gekozen.

    Het vervolg Contract met God, dat gaat over de Ark des Verbonds.

    Denk niet echt jouw type boek, maar ik vind ze beide wel heel erg cool.

    Verslind sowieso veel van dit soort boeken. ;)
     
  13. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb eerlijk gezegd alleen de eerste gelezen. Laat weten wat je van de andere delen vindt als je ze uit hebt. Misschien dat ik ze ook wel probeer.

    Edit: iemand hier Sandman van Gaiman gelezen? Heb zelf alleen de eerste 4 trades gelezen. Erg tof.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ben ik nu de enige die historische/religieuze thrillers leest? :'-(
    Zou zo graag iemand willen treffen die ze ook graag leest. :9
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook boeken van Steve Berry liggen als je zoiets bedoelt.. alleen heb ik amper tijd om te lezen. Al die leesstof voor school is al zoveel :+ Tijdens de zomervakantie gaan we er aan beginnen :9
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Viel het einde mij even zwaar tegen zeg! Verklote echt het hele boek voor mij

    De boodschap aan het einde: 'je kan niet gelukkig worden zonder God in je leven'. Je hebt God nodig om richting te geven aan je leven etc etc..

    blablabla......dat staat 180 graden haaks op mijn levensovertuiging en ik kan niet zo goed tegen mensen die God echt NODIG hebben voor hun geluk.

    ik ben nu dit boek aan het lezen, echt terecht een pullitzer gewonnen, wat een werk. Heb 200 bladzijdes gelezen in 2 dagen, gewoon doordeweeks naast mijn werk 8)

    [​IMG]
     
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    9,9 GB aan The Avengers comics, telt dat ook al boek? :cool:
     
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Nope :) Comics zijn stilstaande tekenfilms! ;)

    @Kevf: dat is inderdaad balen ja, achterlijke conclusie. Laat mensen dat lekker zelf uitmaken. Dat boek gaat op de zwarte lijst! :)
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik raad het je van harte aan.
    Ik heb al zijn in Nederlands verschenen titels gelezen en in mijn bezit.
    Dat is inclusief:

    Het Derde Geheim
    De Amberzaal
    De Romanov Voorspelling

    Vergeet trouwens dinsdag aanstaande niet tijd vrij te maken voor een tripje naar de boekhandel. Zijn boek ''Het Geheim van de Kathedraal'' komt dan uit. Verhaalt o.a. over de zoektocht naar de waarheid achter de dood van Malone zijn vader. Nelle komt er ook weer in voor. :thumbs:
     
  20. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb nu het eerste boek "Dune" uitgelezen en damn, de manier waarop alles in elkaar word gewoven en hoe geloofwaardig het is overgebracht is echt geniaal. Het boek kwam redelijk langzaam op gang maar eenmaal op de helft begon er echt tempo in te komen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina