1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    IK doe zelf CMD in Utrecht.
    Eerste jaar dat die opleiding in Utrecht te volgen is. Dus af en toe nog wat opstart problemen. Het is wel leuk en je leert vooral de hele Adobe collectie te gebruiken. Aankomende periode komt bijvoorbeeld filmproductie aan bod! heb er erg veel zin in! Je moet wel creatief zijn aangezien de docenten je vaak redelijk vrij laten in de keuze wat je wilt doen. het eerste jaar is vooral de basis doorkrijgen en je volgt het hele jaar door een cursus genaamd Creatief. Daar leer je dus creatiever te worden. Maar je moet het wel een beetje in je hebben.
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Huh maar ik ken mensen die al in de 3e zitten van CMD @ HU..?
     
  3. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Mensen ervaringen met de opleidingen Communicatie en Media en Entertainment? :)
     
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    CMD is een nieuwe opleiding aan de HU.
    Waarschijnlijk doen ze dan communicatie management.
     
  5. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Een vraagje, ik heb me een tijdje geleden ingeschreven voor een studie, nu kreeg ik een week terug een email dat de studie gewijzigd was in een numerus fixus studie. Ik verder gekeken naar een studie, nu heb ik mijzelf nog een keer ingeschreven bij een andere studie, die ook numerus fixus is. Ik heb hier verder geen problemen mee gekregen, maar kan dit eigenlijk wel zomaar? Ik dacht altijd dat je je maar voor 1 numerus fixus studie kon inschrijven?
     
  6. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Volgens mij kan je ook maar voor 1 studie inschrijven waar een numerus fixus geld.
    Misschien moet je even bellen naar de IB groep hier over.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zoek Cursus/Training voor Photoshop of Videobewerking.
    Ik kan het allemaal wel een beetje maar wil me er meer in verdiepen en een extra Certificaat voor me CV. :)
    Ik heb wel wat cursussen gevonden maar dat is we heel erg Basic. Iemand een idee in de buurt van Utrecht? :)
     
  8. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
  9. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ja dat dacht ik ook, ik heb nu namelijk dit

    Verzoek voor centrale loting doorgegeven

    en

    Inschrijvingsverzoek ingediend

    Terwijl beide studies dus numerus fixus zijn. Ik wilde het nog even nakijken, door nog een numerus fixus studie toe te voegen, maar dat lukte dus niet.
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Zo, vandaag naar de open dag geweest van de HvA voor de Lerarenopleiding Nederlands. En ik moet zeggen dat ik best wel enthousiast ben. Dus ik ga er toch maar voor :) (Twijfelde namelijk lang tussen Journalistiek en de Lerarenopleiding).
     
  11. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga waarschijnlijk voor de Lerarenopleiding Geschiedenis, of voor Commerciele Economie op het HvA. Beiden lijken me wel interessant, heb nog geen enkele open dag bezocht. Wel raar, volgens mij ben ik de enige die denkt dat ik een leraar kan worden. Iedereen verklaard me voor gek 8)
     
  12. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Haha, leraar Ali. Ik denk dat je je niet zal kunnen inhouden tegenover die kut kinderen :+
     
  13. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon schijt aan hebben en doen waar je zelf zin in hebt. Ik krijg ook vaak vage gezichten. Maar ga een dagje proefstuderen of nog beter een dag meelopen met een student van die opleiding! Dan krijg je een goed beeld.
     
  14. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, ja daar zal ik echt aan moeten werken. Heb totaal geen geduld om te gaan bekvechten met zo'n klein ettertje :+

    Ja, het boeit mij ook vrij weinig wat de rest ervan vind. Ik weet wat ik wil doen (althans dat denk ik)
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Hehe, in mijn hoofd blijft het ook nog steeds spoken om een lerarenopleiding te gaan doen. Alleen heb ik geen idee in welke vak, en of het richting de basisschool of middelbare school gaat. Maar alleen al om met kinderen te werken lijkt me prachtig, wou eigenlijk stiekem altijd al leraar zijn. Ach, duurt toch nog anderhalf/twee jaar voordat ik naar het HBO kan, tijd genoeg om na te denken. :+
     
  16. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat ik er eindelijk achter was welke studie ik volgend jaar wilde gaan volgen,
    namelijk International Communication & Media.

    Nu besef ik mij echter ook dat ik er echt een gruwelijke hekel aan heb om van 9 tot 5 te werken, laat staan om die binnen op een kantoor achter een computer te moeten doen, ik krijg echt bijna zelfmoordneigingen bij de gedacht dat ik dat nog +-50 jaar moet doen :+

    Ik heb echter geen idee wat ik dan wel moet doen, die studiekeuzetests helpen met ook niet echt verder, die gaan van Maatschappelijk Werk en Dienstverlening tot Pedagogiek en International Communications and Media Studies.
    MWD en Pedagogiek lijken me sowieso echt zwaar kut, maar toch zijn ze beide een keer op nr 1 verschenen :9

    Het lijkt mij een stuk interessanter om bijvoorbeeld Toerisme te studeren, maar dan wel dat ik ook echt buiten ben, en niet binnen vakanties zit samen te stellen, dan heb ik namelijk weer hetzelfde probleem.
     
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ga als ik word aangenomen International Bachelor for Communication and Media doen op het Erasmus.
     
  18. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht ik hem gaan doen, dan wordt het aan de Hogeschool Utrecht, maar ik denk het niet.
    Ik hou er gewoon absoluut niet van om binnen te zitten.

    Ik moet echt iets met Toerisme of Horeca doen denk ik.
     
  19. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Maat van me doet ook toerisme. Hij is de enige jongen in z'n klas en wordt continu omringd door meiden. Misschien dus inderdaad wel wat voor jou Slaatje!:+
     
  20. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    w00t, in Breda of wat?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina