1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Dat gaat een vriend van mij ook doen, die is al ingeloot. Zelf ga ik International Business and Management doen aan de RUG. Een andere vriend doet nu IBA aan de EUR.

    Ik hoop trouwens wel dat ik word ingeloot anders weet ik echt niet wat ik moet gaan doen.
     
  2. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Heb ik ook altijd gezegd, ik wilde nooit een kantoorbaan. Nu heb ik een kantoorbaan (als bijbaan, maar draai wel 28 uur) en vind het eigenlijk best leuk. Ik zou het dus niet te snel afschieten (vooral omdat heel veel banen van 9 tot 5 op kantoor is O-))
     
  3. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    I know, maar ik heb meerdere keren op kantoor gezeten, bijbaan of stage (zoals nu).
    En ik heb er echt een hekel aan, ik heb er ook gewoon een hekel aan om binnen te zitten :+
     
  4. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Jup.
     
  5. Slaatje B

    Slaatje B XBW's Dark Knight

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie bijkomstigheid dan, heb me overigens aangemeld, ga de 8e nog even naar de Open Dag voor de zekerheid.
    Er zijn nog een aantal plekken beschikbaar stond er, dus had me maar even aangemeld :9
     
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe sinds februari de master Accountancy op de Universiteit van Amsterdam
    hopelijk ben ik in april 2011 klaar
    na 5,5 jaar :D
     
  7. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Die studie ga ik ook doen op HBO niveau. Al doe ik hem aan de Hanze in Groningen.
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Het verschil tussen de HBO en de WO opleiding schijnt echt heel groot te zijn, mede omdat IBM op HBO een heel erg standaard opleiding is en het ook niet zoveel voorstelt, terwijl IBM op WO niveau echt bikkelen is en het is totaal niet te vergelijken is met het op HBO behalve de naam.
     
  9. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik doe International Business and Management (Studies) op HBO en kan je vertellen, het is echt wel bikkelen hoor! Ben ook benieuwd waar je dat gehoord/gelezen hebt...
     
  10. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaringen met de BBE?:) Een zijtak van het Korps Mariniers.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb 3 jaar International Business gestudeerd aan de RUG en dat bikkelen valt best mee ..:+

    (al is dat wel een poosje geleden dus misschien (hopelijk) is het nu anders)
     
  12. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    want? daar dacht je 1 2 3 bij te gaan ? :emo:
     
  13. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey cool, ik ga hoogstwaarschijnlijk ook die opleiding doen maar dan in Amsterdam. Ben als het goed is al aangenomen, kreeg een brief etc thuisgestuurd. Heb je misschien wat meer info voor me?
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    netjes hoor, dat doet m'n leraar M&O ook (ook op de UVA). Erg pittig.


    Waarom doe je zo denigrerend ? Hij is toch gewoon benieuwd in een opleiding?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  15. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik doe het zelf op Fontys in Eindhoven dus het zal niet allemaal hetzelfde zijn, maar ik zal je zeggen wat ik ervan vind.

    Je gaat waarschijnlijk veel in projectgroepen doen, hopelijk voor jou krijg je een beetje toffe groep, want de twee 'grote' projecten (voor het hele semester) zijn ook echt heel groot en vergen veel tijd. Ik deed het eerste project voor zes man met z'n tweeën en het huidige voor zes man met anderhalf persoon (groepje van drie en die andere twee tellen maar voor een half).

    De buitenlandse studenten zijn echt kut. Leek me wel tof om samen te werken met mensen uit een andere cultuur, maar het zijn allemaal luie poephoofden die ook nog eens niet slim zijn, slecht in Engels, al hun werk willen delegeren en de meeste zijn ook sociaal niet erg sterk (met name de Chinezen).
    Ik zeg overigens niet dat de Nederlandse studenten wel allemaal geweldig zijn, want velen daarvan zijn ook kut.

    Ik hoop dat je goed bent in M&O, want Financial Management is echt heel erg ingewikkeld. International Business Law is ook poepmoeilijk, moet je heel veel voor kennen.

    Ik heb heeeeel veel kleine projectjes. Ook opdrachten van 2/3 pagina's die alsnog helemaal in verslagvorm moeten. Ook moet ik heel veel presenteren in lessen (zeker eens in de week).

    De presentaties en 'verdedigingen' voor je project zijn best beangstigend. Als je faalt heb je namelijk flink wat maanden aan werk weggegooid en mis je gelijk zo veel studiepunten dat je niet meer over kan gaan.

    Als je nog meer vragen hebt laat je het maar horen :).
     
  16. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    je kan niet solliciteren bij de BBE.
    moet je eerst bij de mariniers solliciteren en dan opleiding volgen en daarna allerlei trainingen volgen in binnen en buitenland.
    BBE is voor weinig mensen weggelegd en zelf voor mariniers is het een moeilijk tot niet haalbare functie.
     
  17. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    dat is dokter/advocaat ook, maar dat zegt niet dat het onmogelijk is om te worden ;)
     
  18. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Eens, maar wel vrijwel onmogelijk :+

    Ik ben al een half jaar met mijn scriptie bezig en ondertussen ben ik aan het bedenken wat ik hierna wil. Eigenlijk heb ik met mijn huidige studie (Bewegingswetenschappen) nog geen praktische vaardigheden verworven dus ik vraag me af hoe bruikbaar ik ben op de arbeidsmarkt. Daarom wil ik (waarschijnlijk) nog een studie gaan volgen waar ik wat meer mee kan. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel studies die interessant lijken, maar meestal wordt je heel slecht voorgelicht hoe een studie nou echt is (kijk maar naar het aantal studenten die stoppen met hun studie). Het liefst zou ik iets studeren met economie en/of iets met sport en op universitair niveau als het even kan. Heeft er iemand suggesties/ervaringen van studies die hiermee te maken hebben?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb volgend jaar (als het goed is) m'n P binnen voor de MER, en daarna ga ik ook overstappen naar IBMS. Weet niet of ik dan aan het tweede jaar HBO of naar de uni ga.
     
  20. Cryton NL

    Cryton NL Active Member

    Berichten:
    1.506
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kon je ook meteen antwoorden ipv zo'n trieste opmerking.|:-
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina