1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[geloof] Wat vinden jullie ervan? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    zo kan hij wel weer, hij vervolgt niemand omdat hij homo is ;)
    hmmm meneer haalt toch zijn post maar weg...slim ;)
     
  2. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm Ja binnen het hek van God, we zijn verplicht ons aan de grondwet te houden, immers de overheid is aangesteld door God, maar mocht het tegen de wil van God zijn kunnen we daar niet in mee


    God heeft enkel het goede geschapen, satan is verantwoordelijk voor de zondige dingen, God gebruikt satan dan overigens wel weer om ons te beproeven

    de identiteit wordt ook niet ontkent, we accepteren dat hij een andere geaardheid heeft, en we bidden voor en met hem dat hij de strijd (die hij zelf wil aangaan !) positief mag strijden
     
  3. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Je accepteert dus niet dat ze homo zijn, je gaat ze namelijk vertellen dat het een beproeving is, een last die ze moeten dragen, blabla. Dat is nu precies wat ik bedoel. Andere mensen veroordelen om dingen waar ze niks aan kunnen doen.
     
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus God kijkt graag toe hoe wij lijden dan? dus hij wil ons pijnigen en noemt het beproeven?
    Als god zo almachtig is waarom bestaat satan dan?
    Dit begint echt een slechte science fiction film te lijken zeg... typisch menselijke simpele oplossing om alles de schuld te geven maar niet aan zichzelf.

    Edit: sorry voor de dubbelpost, dacht dat ik in edit zat.
     
  6. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    De overheid is niet aangesteld door God, de overheid is aangesteld door meerderheid van de stemmen van het volk.

    Je kunt niet tegen de grondwet in gaan, dan moet je het land maar verlaten ;)
     
  7. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik accepteer ze wel, alleen wordt er een heel groot offer van ze gevraagd, dat vraag ik niet, Jorrit. Dat vraagt God van ze
     
  8. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    De discussie over homoseksualiteit leeft enorm in veel kerken, en het is heel verschillend hoe er mee omgegaan wordt. Ik ken een voorbeeld van een kerk waarbij de toegang van een lesbisch stel aan het avondmaal er voor gezorgd heeft dat een deel van de kerk vertrokken is. Het ligt voor veel mensen erg gevoelig, maar ik mag hopen dat de acceptatie doorzet, vooral binnen de kerken.

    Twee eigenschappen van de Bijbel worden nog vaak vergeten door christenen. Allereerst dat het een boek is geschreven in een bepaalde tijd, en dat je het ook moet zien in die tijd. Zoals hier ook al gezegd wordt zijn die wetten van het oude verbond, of idd om de gezondheid van het volk te behouden. Daarnaast is de Bijbel een boek dat vraagt om interpretaties, en je moet als christen en als kerk durven terug te kijken naar wat er nou echt in de Bijbel staat en van daaruit je denkbeelden aanpassen.

    My two cents.
     
  9. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    van mij part slachten ze een groot schaap =(
    Waar ik nog steeds niet bij kan is hoe je dan wel homo's claimt te accepteren maar dat ze wel moeten "bekeren" . en zeg niet dat het niet van jouw moet maar van god want jij bent het neem ik aan eens met god, je gaat niet tegen de leer van god in toch? ;)
     
  10. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je ze zou accepteren, zou je er vrede mee hebben dat ze homo zijn, en zou je niet gaan lastigvallen (dat vind ik het) met verhalen dat het een beproeving is (die blijkbaar van satan komt :confused:). Waarom kun je niet aannemen dat ze nu eenmaal van een ander geslacht houden dan jij en ik, maar dat ze daarom niet minder gelukkig kunnen zijn dan jij en ik? Ze kunnen een net zo fijn leven hebben met elkaar als jij met je vrouw, zonder dat daarin ook maar sprake is van enige last dan wel beproeving.
     
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    En hoe weten jullie dat god tot jullie heeft gesproken? een of ander persoon die schreeuwt dat hij god of een van zijn messiahs heeft gesproken?
    Dus dan kan ik ook zeggen dat god tot mij sprak en zegt dat het geloof moet worden af geschaft omdat hij het er niet mee eens is?

    Als god ook zo van ons houd vanwaar de kruistochten? mensen vermoorden die niet geloven? het is te belachelijk voor woorden.


    En beproeving van homoseksualiteit is er inderdaad! ze moeten leven met dat ze uit gescholden worden door extreem gelovigen en daar niet door geaccepteerd worden. God heeft daar niks mee te maken, dat komt door het geloof!
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ah, ik hoopte al op je reactie. :+ Gelukkig zijn er nog mensen die wel nadenken over hun religie en niet altijd de gebaande paden volgen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  13. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan ook niet tegen de grondwet in
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Maar als god dat zegt dan wel? en dan? wie zegt dat het woord van god komt?

    Dus we moeten hem lief hebben omdat hij ons graag ziet pijn lijden? wow wat een eikel...

    Dus hij is even lekker wat mensen in gaan fluisteren van joh, start eens een overheid? nee het is niet geregeld door god dat heeft mensheid zelf gedaan omdat we van god geen hulp krijgen dus we moeten het zelf doen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2010
  15. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    ....... Door te zeggen dat homo's zich moeten bekeren zijn jullie zeker geheel bezig volgens de grondwet.

    en met dat zinnetje gerelgd door god kan ik ook wel alles goed lullen, volgens mij bedenk ik toch echt zelfd op wie ik stem en kiest god dat niet voor mij ;)
     
  16. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Eventjes een klein beetje off-topic:

    Weet je wat mij echt opvalt als je dit hele topic eens gaat lezen? Alle 'atheïsten' hier komen steeds met hele kritische vragen, en antwoorden die fatsoenlijk onderbouwd zijn, terwijl de 'gelovigen' constant een beetje zweverige taal uitslaan. Ik heb van de gelovigen-kant nog geen enkele reactie gezien die niet met één opmerking onderuit te trappen was...

    Maarja, het kan ook zijn dat ik gewoon niet goed lees ;)
     
  17. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ja maar god heeft natuurlijk jouw keuze geregeld ;) :emo:
     
  18. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ja, maar daarom was mijn vraag ook; accepteer je wie hij is. Mag een homo gewoon zichzelf zijn.. en dus ook een relatie met een andere man hebben. Dat is zijn identiteit. Waarom wordt er gebeden voor een strijd, hoezo is er een strijd die gestreden moet worden.. als je geaccepteerd wordt moet je toch jezelf mogen zijn.

    Ik zou zeggen probeer het eens andersom voor te stellen dan weet je hoe het over moet komen. Stel dat jij wel de kerk in mag, maar alleen als je geen relatie hebt met een vrouw en daar niet over denkt. Je mag alleen maar met een andere man samenwonen. En dat een hele groep anderen gaat bidden en hoopt dat jij snel homoseksueel wordt.. Is dat niet een beetje benauwende gedachte? Voel je je dan geaccepteerd?
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Maar vanuit het geloof gezien wel... god bepaalt kennelijk alles dus ook dat wij god een eikel vinden... heldere uitleg toch? ik denk dat ik ook gelovig wordt zodat ik al mijn onvoldoendes kan afschuiven op god, hey misschien dat ik nog wat mensen omleg omdat god dat zei tegen mij dus dan ben ik toch wel goed bezig.... wow wat een kwats is het geloof toch...

    (nee ik ga niemand vermoorden dat was puur als uitleg bedoeld, dit zeg ik ffe voordat er politie aan mijn deur staat die wss gestuurd zijn door god:+)
     
  20. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    dat komt omdat de gelovigen geen houvast hebben, geen tastbaar bewijs, onderzoeken etc. terwijl de atheisten dit wel hebben. gelovingen spreken uit emotie, atheisten spreken voornamelijk uit rationaliteit (dit geld dan alleen in de discussie hé ;) )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina