vetorecht: het recht dat een persoon/land/whatever in een groep van personen/landen/whatevers heeft om een voorstel door alleen hun stem meteen af te wijzen
veto = latijn voor 'ik verbied'... dus als in een democratie (in het oude Rome iig) een veto-recht is, en een iemand uit de 'jury' of whatever het veto uitspreekt, kan 'het' niet doorgaan
Vetorecht = recht dat iem. heeft om een veto uit te spreken veto = verbod om een genomen besluit ook uit te voeren
Perfect shit heeft gelijk. Veto betekent 'ik verbied' en het komt van het latijnse werkwoord 'VETARE'
Die begrijpen dat best wel, ze hebben er alleen schijt aan. En daarom bestaat dat vetorecht eigenlijk helemaal niet in die situatie. Het werkt (net als democratie) alleen maar als elke deelnemer het respecteert...
het veto-recht bestaat dan nog wel, want als iemand zijn veto uitspreekt, gaat het nog steeds niet door, alleen zijn daar in dit geval consequenties aan (Amerika heeft al gezegd dat ze Frankrijk gaan '''''straffen'''''....)
LOL what willen ze gaan doen, kutmongolen wat ze zijn eens komt de dag dat ze te ver gaan en dan is het pas feest. Wanneer het gebeurt they will have a soldier more in the European army (ik dus).